22 Mart 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Mart 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

PİFRRR BENOİT DEVLER KALDIRIMI Türkçeye çeviren : Halit Fahri 330 sahife - 75 kuruş - Yeni çıktı ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı 6 büyük cilt p Mer cildin fiyeti: 80 kuruş —. — Sene 17 — No: 5897 — Fiatı her yerde 5 kuruş AKŞAM KITAPHANESİ ————— CUMA — 22 Mart 1935 e — a AKŞAM KİTAPHANESİ Alman hariciye nazırı, notasını reddetti “bu müracaatı, Almanyayı Milletler cemiyetine dönmekten soğutabilecek >“ Ekode Paris, Almanyanın silâhlanmasına karşılık olarak Fransa, Italya, küçük itilâf, Türkiye ve Rusya arasında © Fransanın talebi üzerine Almanyanın silâklanmasını tetkik için yakında toplanacak olan Milletler bir blok yapılmasını tavsiye nini ediyor id N cemiyeti konseyinin, hariciye vekilimizin reisliği altında akdettiği celselerden biri Berlin 21 (A.A.) — Bu sabah, Yon Neurath ile Fransa sefiri ara- tında gayet kısa bir görüşme ok Muştur, Von Neurath, Fransız notasına Muttali olmuş ve Fransız sefirine Tansız protesto nolasında göste- rilen sebeblerin bugünkü vaziyeti Dâzarı itibara almadığını ve bi- Macnaleyh Almanya tarafından bul edilemiyeceğini söylemiştir. İnçiliz gazetelerinin tenkidleri Londra 21 — Londra gazetele- Tinin çoğu, Almanyanın Versay Muahedesi hükümleri hilâfına ola Yak mecburi askerlik hizmetini de etmesinden dolayı, Fransa» Mın Milletler cemiyetine baş vur- Müasını ve Konseyin meseleyi tet- ik etmek üzere fevkalâde bir toplantı yapmasını istemesini tas- Vip etmiyorlar İngiliz gazetelerine göre Ver- “ay muahedesinin çiğnenişi o ka- dar açıktır ki, Milletler Cemiyeti Konseyi bu hâdiseyi kaydetmek- ten başka bir şey yapamıyacaktır. * Fransanın bu hareketi, Alman- * DUŞUNCELER İLK YAZ. İlk yaz geliyor! Yavaş yavaş, buğusu silinmeğe baş- NA banlı Bir cazem arkandan belde Vihi boyaları kendini göstermeğe baş- hadi, Kokularını, çok uzaklardan işiti len sesler gibi duyuyorum. yaz geliyor. Sanki denizin altında yakılan kosko. — bir aydınlık ocağı varmış gibi, su- Onun aydınlığı vurdu. Ağaçlar, gir İbklanarak, gülümsiyerek kumıldamıyor- | Toprak, buğusunu veriyor; gökyü- ar, yanın Milletler cemiyetine dönü: İ şünü menetmeğe mütemayildir. Halbuki bütün dünya, bu dönüşü | istiyor. Taymis gazetesi bu husus- ta diyor ki: «Fransanın kararı şayanı tees- süftür. Uluslar kurumunu Alman- yaya her zamandan fazla Alman aleyhtarı olarak - gösterebilir ve Almanyanın buraya dönmek ihti- malini daha azaltır.» Almanlar konseyin toplanmasını fuzuli buluyorlar Cenevre 21 (A.A.) — Havas muhabirinden: Alman mahefili, Fransanın teşebbüsünü fuzuli, konseyin toplantısını da faidesiz telâkki ediyorlar. Bunların noktai nazarınca bu gibi hâdiseler, ancak Almanyayı Cenevreye avdet hususundaki her törlü düşünceden büsbütün uzak- laştırmaktan ve Avrupa ulusları arasındaki husumetleri arttırmak- tan başka hiç bir işe yaramıyacak- tır. Sir John Saymonun Berlin se- yahati kararında sebat etmesi, bu GELİYOR! zü, geceleri işıklı ve ilık., İlk yaz geliyor. Ne okumak, ne yazmak, ne düşün- mek istiyorum, İçimde taşdevrinde ya. şıyan dedelerimin toprağa, suya, ateşe ve kokuya, bağsız, doğrudan doğruya bağlanışlarının tohumları filizlendi ge- ne, İlk yaz geliyor. Gelecek ve geçecek. Her gelen ilk yazla biz taş devrinden biraz daha uzaklaşacağız. Bunun böyle oluşu kötü mü?. Hayır. Orhan Selim mahafilin hoşnudsuzluğunu mu- çip olmuştur. (Devamı 4 cü sahifede) Almanlara kredi 3 milyon liralık kredi açacağız Ankara 21 (Hususi) — Takas suretile mal vermek için Alman ya ile hükümetimiz arasında bir anlaşma yapılmıştır. Almanya ihtiyacı olan bazı maddelerin - kendisinin ihracat mevsimi ok madığı için - kredi ile verilmesini istemiştir. Yakında Almanyaya 3 milyon liralık Okredi mukabilinde mal verileceği söylenilmektedir, Hariciye hukuk müşaviri öldü Ankara 21 (Hususi) — Hari: ciye vekâleti hukuk müşaviri bay Veli Saltık dün gece vefat etmiş- tir. Cenazesi bugün kaldırılmış. tır. Edebiyat örnekleri: 3 mami Telefon: 24240 (Idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) Fransız Izmirde feci bir cinayet mn Iki kardeş bir kahvehanede öldürüldü Londra gazetelerine göre, Fransanın | Cinayette kadın parmağı var, hattâ öldürülenlerin cesetlerini Hesna & i ii Sağdan itibaren oturanlar: Berber Ahmed, katil Hüseyin, Ince Mehmed, ve Emine tekmelemişlerdir m 4 kasab Ahmed, ayakta polisler arasında arab Rauf aşağıda cinayetin vuku bulduğu tatar Kadrinin kahvehanesi, X işaretlisi suçluları yakaliyan İkiçeşmelik komiseri bay Baha İzmir 20 (Hususi) — İzmirde Eşref paşada Hacı Ali efendi caddesinde Tatar Kadrinin kah- vehanesinde iki kişinin ölümü ve iki kişinin de yaralanmasile neti- celenen bir vaka olmuştur. Bu kanlı vakanın sebebi bir kız me- selesidir. Fakat suçlular; bunu in- kâr etmektedirler. Cinayet taammüden yapıldığı için suçluları idama kadar götü- recek derecede ağir cezayı icab ettireceği tahmin ediliyor. öÖldürü- lenler kahveci Tatar Kadri ile kardeşi Remzidir, Cinayet işlen- dikten sonra kahveye giren bazı kadınlar “ki bunlar suçluların ak- rabasıdır. ölülere tekme vurmak suretile çirkin bir harekette bu- lunmuşlardır. Hattâ bu kadınlar. dan birisinin tek iskarpini de va- ka yerinde kalmış, zabıtanın eli- ne geçmiştir. Şahitler; cesedlerin tekmelendiğini söyledikleri halde suçlular inkâr etmektedirler, Cinayet şöyle olmustur: Cinayetten evvel Kahveci Ali oğlu Hüseyin «- Dün çkan sayısında Çanakkale zafe- rinin yirminci yıldönümü müdasebetile Nazmi Kaptan deniz savaşlarını anla” tyor. Tarihin meçbul hir köşesini aydın Watan bu yazıyı her Türk okum; Beni al sevdiğim âyuşa kemanın yerine» Sadi #Para mabud ve bankalar mabed, Anda nisvan ise melâikedir...» Abdülhak Hâmid «Sevdim ben o kadını sanki tapınır gibi, Başım bir kuzu başı, kelbim bir serçe kalbil> Mehmed Nüreddin