26 Mart 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Mart 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

| | | | ARSENLUPEN Roman serisi tamamlandı 6 büyük cilt Her cildin fiyeti: 80 kuruş AKŞAM KİTAPHANESİ Sene 17 — No: 5901 — Fiatı her yerde 5 kuruş SALI — 26 Mart 1935 Yakup Kadri ANKARA Değerli edibimizin son eseri Fiyeti : 1 lira AKŞAM KITAPHANESİ — Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) ———. Berlin 25 (Hususi) — Alman - giliz müzakerelerine bu sabah saat 10,5 de, B. Hitlerin huzurun- da başlanmıştır. Bu görüşmelerde, İngiltere bü Yiciye nazırı sir John Simon, lord Edeh, Berlin İngiliz elçisi sir Filips, Almanyayı da hariciye na- Zırı Von Nauratb, Von Bulow ve Von Ribentrop temsil ediyor. Sabahki müzakere, öğleye kas dar sürmüş, yemek tatilinden son- Ta akşama kadar görüşmelere de- Yam edilmiştir. Müzakerat ve Börüşülen meseleler hakkında giz- ! lilk muhafaza edilmektedir. Mü- ?akerelere yarın da devam edi- ektir, Sir John Simon, çarşamba günü İ İâyyare ile Londraya dönecek, B. Eden de - Berlinden Moskovaya İ Ye Versovaya hareket edecektir. | Mitler düşüncelerini anlattı Londra 26 (A.A.) — Royter jansı istihbar ediyor: i B. Hitler, dün Almanyanın ha- tici siyaseti hakkında ve bilhas- İ *a Şark misakı ile Tuna ve Ak i Manyanın cihan sulhüna yardımı ' Meseleleri hakkında izahat ver. Miştir. İngiliz resmi mahafilinin Mütalâa ve düşünceleri nikbina- Bedir, Almanlara gelince, B, Hitle. tin başlıca düşüncelerinin İngiliz İ Nazırlarına Almanyanın harici si- İ Yüsetini anlatmak ve alelhusus anyanın Sovyet Rusyadan kaşkulanmakta olduğunu bildir. Mek olduğu söylenmektedir, İngiliz - Alman müzakereleri dün akşama kadar sürdü ' Hitler, şark ve Tuna misaklarına dair düşüncelerini anlattı Sovyetlerden de kuşkulandığını ilâve etti İngiliz mahafili, netice hakkında nikbin görünüyorlar Li) Almanya namına müzakereye iştirak edenlerden Von Neurath — Yangınları haber vermek için Istanbulda otomatik yangın telefonu yapılacak Belediye her evden ve apartımanların her katından bir defaya mahsus olarak, üçer lira alacak Ingiliz » Alman müzakerelerinin cereyan ettiği alman başvekâlet binası Royter ajansı, dünkü görüşme- | lerin B. Hitler tarafından Tuna misakına karşı Almanyanın takib etmek tasavvurunda olduğu hatti hareketin izahatına inhisar etmiş olduğunu bildirmektedir. B. Eden, Moskova ve Varşo- vadan dönüşte, Londra kabine. sine görüşmeleri hakkında izahat verecek ve avam kamarasınin mü- zakeresinde de bulunacaktır, Memel meselesi Berlin 25 — İngiliz - Alman mü- zakeresi esnasında Memel meşe- lesinin de görüşüleceği rivayetle. ri dolaşmaktadır. Bu husustaki düşünceleri sorulan İngiliz maha- fili, Memelin mukadderatınin bu müzakereler esnasında mevzuu bahsedileceğini iddia etmenin saç- ma olduğunu, zira, Memel idare. sinin ancak uluslar kurumuna ta- (Devamı 4 cü sahifede) i Kazanç vergisi |Balkan anlaşması sulh muahedelerinin | tadiline muhalefet edecek kanunu tadilatı Tadil projesi nisanda Millet Meclisine verilecek Kazanç vergisi kanununda ba- X değişiklikler yapılacağını, ka ve buhran vergilerinden is- Vana edilmiş olan bir takım iş ve büs sahiplerinin vergiye tâ- bi tutulacağını, bir kısım vergi niğ-| etlerinin tadile uğrayacağını yaz- Yüştık, i Maliye müsteaşrı bay > Faiğin | Sahatına göre, yeni bütçede va- | ida olarak gösterilen paranın (Devamı 4 cü sâhifede) Yarım asır Kadın doktorluğunda neler gördüm ? | Anlatan : Doktor general Besim Ümer Yedinci sahifemizde bu çok Meraklı yazıyı okuyunuz., Bükreş 25 (A.A.) — Siyasal mahafil, Macaristan veya Bulga- ristan Alman misalini takip ede- rek mecburi askerlik hizmetini kabul ettikleri takdirde, küçük an laşma ve Balkan anlaşması dey- letlerinin seferberlik ilân edecek- lerini tekzip etmektedir. Bununla beraber zannedildiği- ne göre, Bakan anlaşmasını teşkil eden . Yunanistan, Yugoslavya, Türkiye hükümetleri Alman si. lâhlanmasınin Balkanlarda sebeb olduğu gerginliği Paris ve Londra hükümetlerine bildirmeğe ve bu memleketlerin, sulh muahedelerin- de değişiklik yapılmasına bütün ve saitiyle muhalefet etmeye karar vermiş olduklarını bildirmeğe Bal. kan anlaşması başkanı B. Titüles- koyu memur etmiştir. Bükreş 25 (A.A.) — Rador ajansından: B. Titülesko dün ak- şam Belgrada hareket etmiştir, Orada iki gün kaldıktan sonra Balkan anlaşmasının kararını tebiiğe memur, B. Titülesko çekoslovakyaya geçecektir, Hari- ciye müsteşarı B, Savel de ayni trenle hareket etmiştir. Müsteşar Belgraddan doğruca Bükreşe dö- necektir, İstanbul itfaiyesini ıslaha me mur olan Alman mütehassısı Her Frayenmayer, tetkikatını bitirdik. ten sonra itfaiyede yapılacak ısla» hat hakkında belediyeye uzun bir rapor vermiş, İstanbulda yangın- ların önünü almak için -Avrupa- da olduğu gibi- bilhassa otomatik telefon tesisatı yapılmasında 1s- rar etmişti, Belediye de bu müta- İsayı yerinde bulmuştur. Belediyece yapılan tetkikata göre otomatik telefon tesisati için 480 bin liraya ihtiyaç vardır. Bu telefon tesisatı, Avrupada ok duğu gibi şehrin muhtelif nokta- larına konulacak ve bir tarafı camla kapalı kutulardan ibaret bulunacaktır. Yangın zuhurunda kutunun üş- tündeki cam kırılıp içindeki oto- matik makine tahrik edilince ay. ni saniyede itfaiye haberdar edil- miş bulunacak ve vakit kaybel- meksizin yangın yerine gidilebile- cektir, Belediye gerek bugünkü geliri. le, gerek borç para almakla bu te- sisatı yapamiyacağını anlamiş ve şu tedbire baş vurmağı münasib görmüştür: İstanbulda mevcud evlerin her birinden ve apartımanlarin her Katından bir defaya mahsus olarak üçer İira almak suretile bu tesisa- tin masrafı çıkarılacaktır. Ancak bu üç lirayi da bir defada tahsil ötmek doğru görülmediğinden bu para muayyen taksitlere ayrıla- caktir, Ancak bu paranin halkten alın- ması için bir kanun çıkması lâzım geliyor. Belediye bu husustaki tet- kikatını tamamladıktan sonra hü- kümet nezdinde teşebbüsatta bu- Hasta — Demek spor Otomalik telefon yapılmasını belediyeye teklif eden lifalye mütehassısı Her Frayınmayer İunacak ve böyle bir kanun teklif edilmesini rica edecektir, Otomatik telefon şebekesi, İs- tanbul, Beyoğlu, Bakırköy, Yeşil köye ve Boğazın Rumeli sahilin- de Bebeğe, Anadolu sahilinde de Anadoluhisarına kadar uzahacak- tır, Otomatik telefon şebekesi için- de bir polis santralı da bulunacak ve poliz karakolları da şimdikin- den daha çabuk muhabereye im- kân bulacaktır. YT sayesinde zayıflıyabilirim öyle mi doktor?.« Doktor — Elbette elbette!,.. Futbol takımlarımıza baksanizal.