2 Nisan 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 Nisan 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

FAZIL AHMET İsmi altında Değerli edibimizin hitabeleri, şiirleri ve hiciv- leri bir araya toplandı, nefis bir kitab şeklinde YENI ÇIKTI 80 kuruş 3 Sene 17 — No: 5908 — Fiatı her yerde 5 kuruş , — AKŞAM KİTAPHANESİ © SALI — 2 Nisan 1935 AKŞAM Telefon: 24240 (Idaro) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) Lehler Şark misakına elân aleyhdar bulunuyorlar M. Titülesko Pariste M. Lavalle konuşmalarına devam ediyor Varşova 1 (Hususi) — İngiliz nazırı Lod Eden buraya varmış- tır. Nazır istasiyonda Lehistan Hariciye nazırı M. Bek, İngiliz sefareti erkânı ve diğer bir çok zevat tarafından İngiliz nazırı bugün Leh Harici- ye nazırile görüşmeğe başlamış- tır, Konuşmanın yarın da devamı ve Lord Edenin mareşal Pilsudski ile de görüşmesi ihtimali vardır. Varşova konuşmalarının 'ne netice vereceği henüz belli değik dir, Fakat Lehistan karşılıklı yar. dım misaklarına aleyhtar olmak- ta devam ediyor. Kuriyer oOVarşovski (o gazetesi yazdığı bir makalede: «Polonya kendi topraklarında ne müttefik, ne de düşman sıfatile ne Rus, ne de Alman askeri görmek iste mez.» diyor. Moskovada memnuniyet Moskova 1 — Moskova maha- fili, Lord Eden ile yapılan konuş- maların verdiği neticeden çok memnundur. Moskova gazeteleri, neşredilen tebliği memnuniyetle kaydediyorlar, Tebliğde iki tara- fın biribirinin topraklarının ta mamiyetini tanımaları ümidin fev- kinde telâkki edil»ı-. M, Hitle- rin fazla iddiaları buna sebeb olmuştur. Londra ile Moskova arasında emniyet esasına müstenid elbir- liğile çalışma imkânları hazırlan- mıştır, Bu çalışma sulh için çok iyi neticeler verebilecektir. Teb- liğin, Lord Eden tarafından İn- giliz kabinesine omalâmat veril- dikten. sonra intişarı bilhassa e- hemmiyetle karşılanmaktadır. Moskova 1 — Lord Eden pa- zar günü tayyare fabrikasından başka yeraltı şimendiferini de gezmiştir. İngiliz nazırı akşam ü- zeri hareket etmiştir. İstasiyonda M. Litvinof kendisini teşyi etmiş DÜŞÜNCELER 11,45 ——— Bir vakitler Kâathane, Göksu, Fe kendine benzerliklerini o günleri yaşı- yanlar anlata anlata bitiremezler, Ben ve anladım ki, bir karşılanmıştır. , Leh harlelye nazırı M. Bek ve «İyi muvaffakıyetler dilerim. Sizin muvaffakıyetiniz biraz da | bizim muvaffakıyetimizdir» de- | İomiştir, Paristeki konuşmalar Paris 31 — Hariciye Naziri M. Lâval, İngiltere sefirini kabul etmiş ve Romanya Hariciye na- zırı M, Titülesko ile yaptığı ko- nuşmalar hakkında malümat ver- miştir. M. Lâval dün öğle yeme- ğini, M. Titülesko, Türkiye sefiri ve Küçük itilâf sefirlerile birlik- ÖNÜŞÜ 11,45 dönüşü Kadıköy vapurunan akt kamarasında yapılıyor. 11,45 dö- müşçülerinin yüzde ellisi içkenler. To- punda gözler baygın, ağızlar yayık. Arasıra coşup burun zurnasıyla kama. | ranin orta yerinde çiftetelli oynatmala- rına, kahkahalarla gülmelerine bakma. yın, topunun yüzünde uzun bir yolcu luğun sarılığı ve yorgunluğu... Bir çok dönüşler gibi 11,45 dönüşünde de bir bağ bozumu kırıklığı, bitikliği var, Gidişlerin dönüşlerindeki - acılığı, bu acılığı ve yorgunluğu örtbast o etmek için. harcanan zoraki sevincin ağrısmı, | | küçücük bir ölçü içinde, görmek işter- seniz 11,45 dönüşlerine bir gece olsun gelin. £ te yemiştir. Bugün 'M. Titülesko, sonra Sovyet sefiri M, Potemkin ile görüşecektir, Paris 31 — M. Lâvalin Mosko- vaya yapacağı seyahat münase , betile İntransigeant gazetesi di- yor ki: «Karşılıklı yardım misaki su- retile Moskova seyahati sulhü muhafaza hususunda kati bir rol oynıyabilir. Lord Eden tara- fından Moskovadaki konuşmalar, M, Lâvalin yapacağı kati ko- nuşmalar için iyi bir mukadde- me olmuştur.» .sansız gazetelerinin makaleleri Paris i — Gazeteler Moskova- daki tebliğ hakkında uzun ma- kaleler neşrediyorlar. Bütün ga- zeteler bu tebliğ ile Berlindeki tebliğ farktan bahse diyor. Petit Parisien tebliğin bir ingiliz - Rus yakınlaşması için ü- mid verdiğini söylüyor, Echo de Paris tebliği çok sicak buluyor ve diyor ki: «Bu vaziyet karşısında artık hiç kimse Fran- | sanm önümüzdeki ( haftalarda Şarki ve Merkezi Avrupadaki müttefiklerile İngiltereden birini | tercih etmek mecburiyeti altın- da kalacağını söyliyemez.» Figaro gazetesi de şu satırları yazıyor: «Hitler İngiltereyi bol şevizme karşi bir harbe sürükle- yeceğini ummuştu. Bu düşünce tamamen eski imparatorun dü- şüncelerine benzer ve Alman dış politikasmın aynen eski zihni- yetle idare edildiğini gösterir.» Tifo vakaları Son günler zarfında yeniden vakalar görülmeğe başladı Birkaç ey evvel şehrimizin ba- zi semtlerinde ehemmiyetli bir su- rette artan tifo vakaları aşının tesirile hafiflemişti, Fakat birkaç gündenberi Nişantaşı civarında bir iki tifo vakasına tesadüf edil diğini ve yapılan muayenelerin müsbet çıktığını haber aldık. Her sene bu semtlerde vaka. lar, diğer semtlerden daha faz- la oluyor. Bu civardaki lâğim- ! lardan bazılarının açıkta bulun- ması, bilhassa Nişantaşında İn- giliz mektebi arkasındaki lâğı- min açıkta akmasi bu vakaların çoğalmasında âmil oluyor, Halkın sıhhatini tehdid eden bu açık lâğımlar kapatılmaz ve sebze, salatalık yetiştiren bostan- lar bu sularla sulanırsa tifonun önünü almak imkânı yoktur, Belediyenin ve sıhhiye idaresi- nin ehemmiyetle nazarı dikatini çelbederiz. PİERRE BENOİT DEVLER- KALDIRIMI Türkçeye çeviren : Halit Fahri 330 sahife - 75 kuruş « Yeni çıktı AKŞAM KITAPHANESİ Varşova konuşması başladı Kadınlar birliği kongresi hazırlıkları ilerliyor Posta idaresi bu münasebetle yeni bir takım pullar yaptırdı E yda ii 03 Yıldızdaki merasim dairesinden bir görünüş 18 Nisanda Yıldızda toplana- cak olan “milletlerarası kadınlar devam ediyor. Kongreye gelecek murahhasların istirahatleri için | şimdiden tedbirler alınmiş, otel | lerde yerler hazırlanmıştır. Kon- feransın devamı esnasında otelle Yıldız arasında birkaç otobüsün işlemesi ihtimali vardır. Kongre münasebetile posta ve telgraf umum müdürlüğü tara- fından hususi bir pul serisi bas- tırılmıştır. Bu seride ilme, fen- ne ve sanata hizmet eden büyük kadınların resimleri bulunmakta- dır. Bu pullar, kongrenin devami ! müddetince kullanılacaktır, Kongrenin toplanması dolayı- sile bir elişleri sergisi açılmasi Bursa eğlence şehri olduktan sonra; Kadınlar birliği kongresi müna- sebetile tedavüle çıkarılacak pullardan ikisi: Sağda Nobel edebiyat mükâfatını kazanan madam Grazia Deleda, solda madam Curie da kararlaştırılmıştır. e Sergide Türk kadınının elişleri teşhir edi- (Devamı 4 cü sahifede)