27 Mayıs 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Mayıs 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Son Sadrazam hatıralarını anlatıyor. TEVFİK (Paşa) En büyük resimli gazetemiz PERŞEMBE'ye Türkiyenin en çok satılan haftalık resimli gazetesi ei nin 9 ncu sayısını şimdiden bayiinizo ismarlayınız. Her yerde 7 1/2 kuruştur. Sene 17 — No. 5963 — Fiatı her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 27 Mayıs 1935 — ——— Telefon: 24240 (İdare) - 24249(Tahrir) » 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) “Halk, hava tehlikesine karşı yardıma koşuyor Halkta, ticaret odasında, esnaf cemiyetlerinde canlı bir faaliyet başladı Türk hava kürumu ve matbuat rultaylarında başbakan İsmet Mönünün hava müdafaası etra- mda önemli ve canlı söylevi Yurdun her tarafında olduğu gibi İstanbulda da çok büyük ve de- TİN bir alâka uyandırmıştır. Başbakanın bu söylevinden il alan Türk hava kurumu, geniş bir çalışma proğramile işe Birişecektir. Hava kurumu ku. Tultayına istanbuldan giden dele- #elerin bugün dönmeleri beklen- mektedir. Delegeler döndükten Sonra üye sayısını çoğaltmak ve Yurddaşların yapacağı yardımı teşkilâtlandırmak için derhal faa- “yete geçilecektir. Vakit ve hali yerinde olan yurd- aşların (hava tehlikesini bilen- ©?) listesine yarından itibaren Yazılmasına başlanacaktır. Halk arasında bu listeye yazıl- Mak için şimdiden Türk hava ku- Pümuns bisçek müracaatlar vu- alen uytr. Ticaret odasında toplantı Şehrimizdeki muhtelif teşekkül SP ve kurumlar arasında, şim- diden faaliyete © geçilmiştir. Bu “ümleden olarak dün Istanbul ti- Garet ve sanayi odasinda, oda başkanı Nemlizade Midhatın nez- inde oda başkan vekili Habip Zade Ziya ve genel sekreter Ce Malin iştirakile bir toplantı yapi- rak bu hususta tanzim edile- çalışma proğraminın esaslari Börüşülmüştür. da yönetim meclisi bugünkü top- X Pı # Yurddaş! Yurdunu böyle bir felâketten korumak için * Hava tehlikesini bilenler , listesine yazılmağa koş latisinda, odanın bu işe dair proğ- | ramini kararlaştıracak ve bir ta- | mim ile tacirlere baş vurarak oda âzalarının bu yardıma biran evel iştirak etmelerini kolaylaştı- LE Yukarıda: Başbakan İsmet İnönü, iç işleri bakanı bay Şükrü Kaya matbuat kurultayında söylevlerini racaktır. Oda meclisinin fevkalâde bir toplantıya çağırılması da muhte- meldir. Böylece (tacirlerimizin (Devami 4 üncü sahifede) ği Höylerlerken; Aşağıda sağda matbuat kurultayında bulunan delegelerden bir grup. Solda, başbakan me vet İnönü böşuuharririmiz Necmeddin Sadık ve müdürümüz Kâzım Şinasi Dersan ile görüşüyor. Musolininin son söylevi Habeşistan, bize çevrilmiş tabanca gibi kullanılamaz Italya, Habeş meselesine devletlerin karışmamasından memnun görünüyor Roma 26 (Hususi) — Uluslar kurumunun İtalyan - Habeş an- laşamamazlığı için verdiği karar, burada büyük sevinçle karşılan- mıştır. Başka devletlerin işe kariş- masının önü alındığı ve mesele- | nin sırf İtalyan « Habeş işi ma- hiyetini muhafaza ettiği kayde- dilmektedir. Adis Ababa 25 (Hususi) — | Resmi Habeş mahafili, İngiltere- nin Sudan hududunda süel (as- keri) hazırlıklarda bulunduğun- dan haberleri olmadığını ve Ha- beşistanın da hududda asker top- lamadığını söylüyorlar, Londra 26 (Hususi) — Londra mahafilinde Habeş - İtalyan an- laşamamazlığı hakkında verilen | karar, Uluslar kurumunun yeni bir zaferi olarak selâmlanmakta» tır, Resmi mabhafil, iki tarafın yaptığı fedakârlıklardan memnun görünüyorlar, Roma 26 (Hususi) — B. Mus- solini mecliste İtalyan - Habeş anlaşamamazlığından söz söyler- ken dedi ki: «Habeşistanın tehdidi günden güne büyümekte ve müsbet bir şekil almaktadır. Bu bal kelimenin tam enlami- le ortaya bir İtalyan - Habeş me- selesini çıkarmaktadır. o Valval çarpışması, uzun Zamandan beri olgunlaşan tehlike çanını çak mıştır, Bu çarpışma, faşist İtalyayı (Devamı 4 üncü sahifede) Sağlık bütçesi Sağlık bakanı önemli izahat verdi © Ankara 26 (Hususi) — Dün Kurultayda sağlık bakanlığı büt- çei görüşülürken sağlık bakanı bay Refik sorulan sorgulara ce- Yap vererek dedi ki: — Bugün 88 kazada 2,416,000 | kişinin oturduğu bir bölgede sıt- ma mücadelesi yapılmaktadır. 1934 yılı içinde 1,096,990 kişi (Devamı 4 cü sahifede) | Bugün Sahife Avrupalı hilginlerin a zin i er Matbuat kurultayı Encümenler işlerini bitirdiler, bugün kongre kapanıyor Ankara 26 (Hususi) — Mat- buat kurultayı encümenleri vilâ- yetler evinde kendilerine ayrılan dairede çalıştılar, Kültür, iş birli. ği encümenleri çalışmalarını bi- tirdiler, Meslek komisyonu Ziya Gevherin başkanlığında öğleden sonra gene toplanacaktır. Yarın- ki umumi genel toplantıda encü- menlerin raporları üzerinde gö- rüşmeler yapılacak, bay Şükrü Kaya bir söylev ile kurultayı ka- patacak, gece şehir lokantasında bir ziyafet verilecektir. Belediyeler kurultayı Ankara 26 (Hususi) — Teşri- nievvelde Ankarada belediyeler kurultayı toplanacaktır.