1 Temmuz 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Temmuz 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife Sene 17 — No. 5998 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 1 Temmuz 1935 Habeşistan bir milyon asker toplamağa hazırlanıyor Habeş imperatoru: “Habeşistan bir gün bir manda altına girmeğe mecbur olsa bile bu manda italyan mandası olmıyacaktır,, diyor Paris 30 — Ha't harbiye ba- kanı, Natin gaz?si muhabiri- ne önemi (mühij Sözler söyle- miştir. Bakan abeşistanın si- lâh altında 350 b kişi bulundur- duğunu 5 gün,ihayet bir ay içinde 80U yin kişinin ko- layca seferbe, bileceğini söy- lemiştir. Bakan, Flabdtan bir taarru- 72 uğrutsan in Habeşlilerin kanlarını son dilalarina kadar Istaruldan Bükreşe.. Sporcımız Bükreşte Meçhul askerin kabrine akıtarak memleketlerini müdafaa edeceklerini söylemiştir. Habeş imparatoru da Habeşis- tanın bir mandayı katiyen ka- bul etmiyeceğini, Habeşistanın italyaya diğer devletlerden fazla bir imtiyaz vermiyeceğini söylemiş ve şu sözleri ilâve etmiştir: «Habeşistan bir gün bir man- da altına girmeğe mecbur olsa bi- le bu manda, İtalyan mandası ol. miyacaktır.» çelenk koyduktan sonra .söstence 2 «Deniz kadın | sabah saat 6 da Köstencelimanı- gibidir, ina zün doğruluğumbir kere daha inandım... Boğaziçini geen etrafımız. dan sessiz birizellikle akan sular OKaraden enginlerine doğru açıldıkça hırpalamağa n ot» derler, Bir İ çok defalar işm bu eski sö- | başladı ve buvalayış ertesi (Devamı 4 üncü sahifede) na girinceye kadar devam etti, Kolay değil bu... Boğazdan itibaren tam on üç saat mütema. diyen sallandık, ve içimizde ba- zıları bu geçen müddeti oturduk. ları yerden bir tarafa kımılda- mamak şartile âdeta bir sarhoş gibi sızmış olarak geçirdiler, Adis Ababadan Bir görünüş : İstasyon binası ği Kalyari 30 - 60 inci piyade fırkası Saturnia vapurile şarki Af- rikaya hareket etmiştir. Anlaşma imkânsiz Londra 29 — M, Eden Romayı ziyaretinde İtalyanın Habeşista- na İaarruzunun Avrupada çok fena tesir yapacağını söylemiştir. Fakat M, Mussolini fikrinde ısrar etmiştir. Buraya gelen haberlere göre İtalya Habeşistanda bazı imtiyaz- larla kanaat etmiyor. İtalya Ha- beşistana fena komşu gözile ba- karak bunu her halde hükmü al tına almak istiyor. M, Mussolini (Devamı 4 üncü sahifedeJ DÜŞÜNCELER GECEKİ FIRTINA Dün gece tabiat Bethoveni çaldı. Baş- ları göklere değen çam (ağaçlarının mavi ışıkları; arka arkaya düşen yıl dırımlar ve gök gürültülerinden sonraki sessizlik içinde yağmurun melodili şırıl- tısıyla fırlma; tabiattaki o başsız sonsuz diyalektiğin senfonisini bir devrim mar- sı gibi milyonlarca insan ağzından söy- ledi sanki, “ Dün gece Bethoveni daha iyi anla- dım, Büyük Fransız devriminin atlayı- şını, baykırışını müzikleştiren ve bunun- la kalmayıp daha ilerisini, daha ölesi- ni bir sezişli melodi biçiminde yüreğinin orkestrasına koyan Bothovenin büyüklü. ğü bir tabiat büyüklüğü gibi doldurdu Tabiat, sosyete ve İnsan arasındaki bağ, büyük fırtınalarda bütün kuvvetiyle ortaya çıkar, Ve tabiat, sosyete ve insan arasındaki bağı, diyalektik birliği, bir filözofi kitabının sayfalardan gözleri- niz anlıyamazsa, kulaklarınız onu Betho- venden dinlesinler, Bethoveni dinlemek için ise çünün ağarmasıyla tükenen fır. tınalı bir geceyi yaşamak yeter, O:han - Telefon: 24240 (idare) - 24249(Tahrir) - 24248 (Matbaa) « 20113 (Klişe) - Sıvas- Erzurum hattı çabuk ileriliyor 1936 da Divriğe, 938 de Erzincana, 940 ta Erzuruma varılacak Sıvas - Erzurum hattının yapıl masına büyük bir faaliyetle de- vam ediliyor. Hattın yapılması na bu senenin iptidalarında baş- lanmıştı. Şimdi Sıvastan itibaren 112 kilometre dahilinde inşaata devam ediliyor. Hattın uzunluğu 553 kilometre olacaktır. Geçtiği yerlerde Div- rik, Kemah, Erzincan gibi him kasabalar da vardır. » Divrik 177 inci kilometrede- dir. Hat bundan sonra 31 kilo- metre kadar Çaltı suyunu takip edecek, sonra Fıratın sol sahili- ne geçerek bu nehri takip ede- cektir, Divrikten Fırata kadar oOolan kısımda senenin ekser zamanla- rında, bilhassa kışın hayvanla yolculuk çok güçtür. Burada Fr rat yalnız temmuz, ağustos, ey- Il aylarında keçid verir, Şimendifer hattı bu havali için büyük bir nimet olacaktır. Çaltı suyundan itibaren 24 tünel, 14 köprü yapılacaktır. 20$ inci kilometrede Fıratın üzerinde büyük bir köprü bulu- nacaktır. Bundan sonra hattın geçeceği Pingan boğazı çok sarp- tır. Sekiz bçuk kilometre kadar tutan bu boğazın ekser yerleri şakuli kayalardan ibarettir. Bu ralarda yarmalar ve tüneller ya- pılacaktır. 221 inci kilometrede Bağışdaş köyünden sonra crazi açılmakta» dır. Sıvas - Erzurum hattının 42 mil. yon liraya yapılabileceği anla- şılmaktadır, Hattın uzunluğu 553 kilometre olduğuna göre kilomet- re masrafı 76 bin lirayı bula- caktır. Hat 1940 senesine ka- dar Erzuruma varacaktır Ray konması 935 te 112 inci kilometredeki Çetinkaya istasyo- mü- nuna kadar bitecektir. 936 da İ ORA ar msn | ber Malatya 177 inci kilometredeki ODivrk, 937 de 234 üncü kilometredeki İliç, 938 de 338 inci kilometre- deki Erzincan, 940 da Erzurum istasyonuna varılacaktır. Sıvas - Erzurum hattile bera” iltisak hattına da başlanmıştır. Bu hat, 140 kilo- metre uzunluğundadır. Sıvas - Erzurum hattının 112 in- ci kilometresindeki oÇetinkaya istasyonunda bu hatla bileşmek- tedir. Bu suretle Fevzipaşa - Di- yarıbekir hattı, Malatya yolile Sıvas - Erzurum hattile birleşmiş oluyor, Malatya iltisak hattı ihale edil- miştir. Hat 9 milyon liraya mal olacak ve 937 ,senesinde bite cektir, Gece manevrası Bazı Italyan gemileri çarpıştı, 36 ölü, 7 yaralı var Tarant 30 — İtalyan donanması» nin gece manevraları esnasında bir kaza olmuştur. Sönmüş fener lerle manevra yapan bir kısım gemiler çarpışmışlardır 16 ölü, 7 yaralı vardır. İki gemide mühim yara olmasına rağmen limana gel- miştir. Gönende koza satışları Gönen (Akşam) — Gönen- de koza satışları başlamıştır. Ki- losu 53 - 65 kuurş arasındadır, AKŞAM Bütün Türkiyede satışı en çok olan gazetedir. İlânlarınızı AKŞAM'a vermekle kazancınıza en uygun işi görmüş olursunuz. (İtalya Habeşistana saldırmak için fırsat kolluyor) —Gazetelerden— Habeşli — Arnan çocuğum, içeri gel, © yoksa büyük bir felâkete sebeb