8 Temmuz 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Temmuz 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife Sene 17 — No, 6005 — Fiatı her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 8 Temmuz 1935 Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 Yukarda Avrupada büyük muvaffakıyetler kazanan sivarilerimiz, süvari e amm —. i l müfettişi General Mürsel ile beraber, aşağıda istasyondaki kalabalıktan bir görlinüş Süvarilerimiz omuzda istasyondan çıkarıldılar Halk büyük tezahüratta bulundu, dün akşam bir şölen verildi Avrupadan dönen süvarilerimiz omuzda götürülüyorlar Niste, Ahende, Budapeşte ve Viyanada yapılan arsıulusal atlı müsabakalarda büyük muvaffa- kıyetler kazanarak Türk binicili- ğinin kudretini bir kere daha Avrupaya tanıtan ve Türk bayra- ğını Şeref direğinde Jalgalandı. ran sübaylarımızın dün sabah konvansiyonel trenile | İstanbula geldiklerini yazmıştık. * Saat onü yirmi altı geçe etraf- takilerin sonsuz alkış şakırtıları Ve yaşa sesleri arasında tren ağır ağır istasyona girdi. Etrafı çın- latan yaşa seslerine karşı binici- lerimiz kompartimanın pencere sinden istikbalcileri selimladr lar. Tren durur durmaz kompar- timan açıldı. Binicilerimizle | beraber gelen general Mürsel ve arkadan genç sübaylarımız indiler, Türk talebe birliği, Halkevi, Si- pahi ocağı, muhtelif spor mües- seseleri üyeleri tarafından geti- rilen buketlerle genç binicileri- mizin etrafları kuşatıldı. İstikbalciler tarafından kısa söylevlerle sübaylarımıza hoş geldiniz denildi. Sonra muzika istiklâl marşını çaldı, İstasyonu dolduran halk hep bir ağızdan marşa iştirak etti, i Tören bittikten sonra halk genç binicilerimizi kucaklıyarak kak dırdılar. ve önde mülâzım Saim olmak üzere sübaylarımız kollar | üzerinde, alkışlarla istasyondan çıkarıldılar, Sübaylarımızın bindikleri oto- mobiller, istasyon avlusunu ve tramvay caddesini dolduran sık sık kalabalık arasindan zorlukla geçerek Sipahi ocağına gitti, Dün akşam sübaylarımız şerefi- ne bir şölen verilmiştir, Avrupa güzeli Ispanya güzellik kraliçesi birinci geldi Londra 7 (Akşam) — Turguay şehrinde yapılan Avrupa güzellik müsabakasında İspanya güzeli birinci gelmiş ve Avrupa güzel lik kraliçesi seçilmiştir. İspanya güzellik kraliçesi mat. mazel Alicin Navarro 20 yaşın. dadır. Atatürk çiçeği Şikagodan bildirildiğine göre Vanderbilt üniversitesi profesör. | lerinden doktor Kirlend lâbora- tuvarında yeni bir çiçek elde et. miştir. Profesör bu çiçeğe Ata- türk ismini vermiştir. Başbakan Bitliste Bitlis 7 (A.A.) — Başbakan İsmet İnönü bugün Bitlise gelmiş. tir, Eski bir mezar Amasrada 1449 yıllık bir mezar bulundu Bartına bağlı Amasrada yapı- lan araştırmada yontma O taştan bir sandukça kapağı bulunmuş. tur, Kapağın orta yerinde süslü bir kabartma çerçeve içinde, oy- ma olarak, eski Yunanca ile şun- lar yazılıdır: «Pontus kralı Uiyu / Akilunun oğlu 25 yaşında Uiyus Filon, Ka- rısı 15 yaşında Eliya Paternani, Sene 486. (31 günlü bir ay)», Taşın üzerindeki yazıların me- ' ali budur. Kitabenin yan tarafla- rında kâbartma iki çelenk ve bir köpekle kargaya benzer bir kuş resmi vardır. Tam 1449 yılık olan bu taşın altında çürüyen iki gencin, bir likte bir suikasde veyahut kazaya uğradıklarına ibtimal verebilir, Bugün Sahife (Klişe) ——— Yeni tramvay hatları raysız mı olacak? Bayındırlık bakanlığile tramvay kumpanyası arasında yakında konuşmalara başlanacak Tramvay kumpanyası, bayın- dırlık bakanlığile ihtiyaca uygun bir mukavele yapmak üzere yeni- den müzakerelere girişmeğe ha- zırlanmaktadır, Sosyete merkezile temas için Belçikaya giden kumpanya direk- törü -B. Gindorf, sermayedar gru- pu mümessillerine bakanlıkla gö“ rüşmelerden aldığı sonuçları bil- direcektir. B, Gindorf ay sonuna doğru gelecek ve eylülde sosyete de- legelerile birlikte Ankaraya deceklerdir. Bundan evvelki görüşmelerde sosyete, sermayesinin şimdi me- riyette bulunan 923 mukavelesin- de gösterildiği gibi 1,450,000 li- ra üzerinden hesaplanmasına iti- raz ederek 27 milyon İsviçre fran- gi olarak kabul edilmesini iste- miş ve hükümetin diğer teklif- lerini esas itibarile iyi karşıla- mıştı, Bayındırlık bakanlığı bunu ka- bul etmediğinden sosyete tekli. finde ısrar etmiyerek mevcud te- sisatına (değer biçilmek suretile sermaye tutarının tesbit edilme. sini ileri sürmüştür. Bu defa müzakerelerde bu esas dahilinde bir uyuşma elde edil mesi muhtemeldir, Sosyeteye göre, lesisat değeri 10 milyon liradan fazladır, Ser- maye işi sona erince diğer mese leler üzerinde anlaşmanın güç ol- mıyacağı anlaşılıyor. Yeni mukavelenin en önemli ta- rafı yapılacak tramvay hat- larına aid olacaktır. Sosyete, şimdiki ii — Balayımızı İstanbul civarında bir — Ya piyahzo çıkmazsa?... İzi hem tramvay sistemi yerine yeni baf- lar için trolleybüs (raysız tram may) ekonomik usulünün tatbik edilmesini istiyor. Sosyeteye göre bu inşaat tar- işletmeyi o ucuzlatacak, hem de kazaları azaltacaktır. Trolleybüs arabalarının teker- lekleri lâstiklidir. Bu itibarla fazla sarsıntı yapmaz. Arabala havai elektrik tellerine temas su- hareket etmekle beraber yolları raysız olduğundan ber hangi bir nakil vasıtasile karşı- laşınca yolun iki tarafına çevrile- bilecek ve böylece kazanın önü- ne geçilecektir. retile Sosyetenin, trolleybüş tarzının tatbikini teklif ettiği yerlerin baş- heaları Eminönü - Eyüp, Şehza- debaşı - Unkapanı » Sürp Agop hat- larıdır. Eminönü - Eyüp hattında gün- de orta hesapla 80,000 yolcu ta- şınacaktır. İnşaat, masrafı karşı» lamağa müsaid görülüyor. Bunun istimlâklerle beraber üç buçuk milyon liraya çıkması muhtemel- dir. Burası iktisad bakımından şehrin en önemli yolu olacaktır. Şehzadebaşından, ileride yapıla- cak Gazi köprüsü yolile Beyoğlu- na geçirilecek olan hat şehrin nakliyat yükünü iki kısma ayıra- cağı için şimdiki hatta mevcud fazla servisler hafifliyecek ve tram- vayların sürati yarı yarıya arte rılacaktır. Ticaret hattı sayılan Eminönü - Eyüp hattında eşya vagonları da konulması düşünülüyor. üncü sahifede)