20 Temmuz 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Temmuz 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Milletler cemiyeti konseyi 29 temmuzda Cenevrede toplanmağa çağırıldı Yunan kabinesi istifa etti, yeni kabineyi gene M. Çaldarisin yapacağı anlaşılıyor ———. Sene 17 — No. 6017 — CUMARTESİ — 20 Temmuz 1935 Telefon: 24240 (dare) « 24249 (Tahrir) * 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Fiati İor yali keten Sıcaklık gölgede 50 derece! Italya, günde 6,5 lira verdiği halde hamal bulamıyor İtalya ingiltereden 19 vapur aldı, Yunanistandan 10 vapur alıyor. Habeşistanda da büyük hazırlık var Eski bir cinayet mi? Bir apartımanın tavanın- dan eski bir cesed düştü! Polis ve adliye araştırmalara başladı. Henüz mesele aydınlanamadı Nişantaşında Vali konağı cad- desinde 115 numaralı Selçuk apar i tımanında, eski bir cinayete kür- LE Londra 19 —- Buraya gelen ha» berlere göre Eritrede sıcaklar ta- hammül edilemiyecek bir hal al- miştir. Musavvada sıcaklık gölge- de 50 derecedir. Ortalık âdeta ya- iyor, Rıhtımlarda eşya taşımak için hamal bulmak güçleşmiştir. Günde 65 liret (altı buçuk lira) üc“ ret verildiği halde hamal buluna Miyor, ! Bir buz fabirkası açılmıştır. As- er de sıcaktan çok rahatsız olu Yor. Son iki hafta içinde, İtalyaya gönderilmek üzere Süveyş kana- lindan 3000 hasta, asker geçmiş tir, Bunlardan altısi, hastalıklari yolda çok ağırlaştığından, Süvey- şe çıkarılmışlardır. Beşi ölmüştür. Biri hastanededir. Morningpost gazetesinin muha- biri Italyan askerlerinin ilk gek dikleri zaman çok neşeli oldukla- rını, şarkılar söylediklerini, fakat şimdi bu neşenin azaldığını bildi- riyor. Afrikaya gitmek üzere Sü- veyş kanalından geçen vapurlar sıkı kontrol altında bulunmakta, İtalyanlar kimsenin karaya çıkma- 2 milyonla hastahane yapılmalıdır “Tedavisi uzun sürecek hastaları alamıyoruz,, “ Yatak darlığı karşısında ancak 10-15 günde iyileşecekleri alabiliyoruz,, Profesör bay Burhaneddin, Cer- Tahpaşa hastanesi “operatörüdür. Her gün yüzlerce hastayı muaye- neden geçiren, elemlerine iştirak | €den değerli bir doktor.. Bay Bur. haneddin, söylemeden evvel dü. | şünüyor, Kelimelerini tartarak © sarfediyor ve bilhassa bir işi ba. Şından halletmek istiyor.. Beni in. | tizar odasından muayene odasına' | alırken; ig — Birer kahve içelim de üzun lu konuşalım.. dedi. "Oturduk, Kahveler geldi, Ko- Muşmağa başladık: — İki milyon lira ile ne yapa” a2. — Sualiniz bu kadar. ist, bu- hun cevabı pek kolay: Hastane 2apalım Hastanelerde yatakla- MA sayısını arttıralım... Bunu öf oktor olduğum için istiyorum tmeyiniz.. doktorluğa hiç de TD-vamş önc sahifedeğ Ne Profesör Bürhaneddin sına izin vermemektedirler, İtalya Adenden asker yazmak istemiştir. İngiltere buna izin ver. memiştir, (Devamı $ üncü sahifedeJ DÜŞÜNCELER 100 bin kişi öldü Bir tek saman çöpünü iki parmağınız. la kınverirsiniz, Bin saman çöpü bir ara- ya gelirse bu demeti iki elinizle bile kı- TAMAZSİNIZ. .. Bu sözle yalnız çokluğun değil, bera- istenirdi. Yaşıyan çokluğun birliğindeki kuvve- & çok gördüm. Kuvvetin en güzel örnek- leri yaşıyan çokluklardır. Yaşıyan çok- Tek bir ağacın yanında bir ağaç luğu olan ormanı, bir damla suya göre birer damla suların çokluğu denizi, kav- ga eden tek bir insanm yanında döğü- şen yüz bin insanı göz önüne getirin!, Yaşayışta bu kadar kuvvetli ve göze çabucak batan bir kuvvet olan çokluk, ölümde gücünü kaybediyor. Daha doğ- rusu, ölümde çokluğu kavrıyamıyoruz. Dün gazeteler: «Çinde 100 bin kişi öldür diye bir haber yazdılar, 100 bin kişinin ölümü! Bu ölümdeki bu bizim için çok daha kolaylıkla kav. ranan bir ölüm kuvveti olurdu. 100 bin sayısı ölümle birleşince bu korkunç çokluk bizim anlayışımızın, a. İykanlığımızın dışında kalıyor, Bir kişinin ölümü karşısında duyduğu- muz acımayı, 100 bin İçişinin ölümü kar- sunda duyamıyoruz. Ölümde yalnız ve tek başımıza kal. mak, onu yalnız teklerin işi biçimine sok- muş, Eğer yaşamadaki çokluğun gücünü an- ladığımız kadar, ölümdeki çokluğun da acısını duyabilsek, acısım anlıyabilsek, adam oğulları bunu kavrıyabilseler, in. san soyu büyük bir kazanç elde ederdi. 4 Orhan Selim ban gittiği zannedilen bir adamın | iskelet halinde cesedi bulunmuş- tur. Selçuk O apartımanı iki katli tahini boyalı eski bir binadır, Ev. velce eski Lâzistan saylavı bay Su- diye aid olan bu bina sonra Emlâk /'& bankası tarafından bay Said Ömer * adlı bir zata satılmıştı, Şimdi a- “- partımaniın üst katında kiracı ola- rak İş bankası müfettişlerinden bay Riza oturuyor, Bay Rizanın ailesi, binanın tamirine lüzum gö- rerek evvelki gün saat on beşte marangoz Dimitri ve Kostantini getirtmiştir. Bu işçiler, apartıma- nın ön tarafındaki odada çatinin altında bulunan tavan kısmını ta- | mir için bağdadi kaplamalarını a- * © çarlarken birdenbire üzerlerine bir (Devami £ uncu sahifedel TEE GR a er Cesedin bulunduğu Selçuk apartımanı Cesedin çıktığı tavan arası sy te m na «D» Gurupu sergisinde: — Bu sanatkârlar neden «Deli olmuşlar acaba?.. — Akillş oldukları içini...