21 Temmuz 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Temmuz 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Fransız kabinesi çok müşkül bir düştü, — vaziyete Sene 17 — No, 6018 Fiatı her yerde 5 kuruş PAZAR — 21 Temmuz 1935 Japonyada Habeşis. tana yardım için beyan- nameler dağıtılıyor. amma ni Telefon: 24240 (İdare) « 24249(Tahrir) » 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Japonyada Habeşliler lehinde Tavanda bulunan ceset, beyannameler yapıştırıldı Japonlar, Habeşe yardıma çağırılıyor, Londrada harp muhakk Tokyo 20 — Rengo ajansına göre M. Hirota, İtalya elçisine Ro- | mâdaki Japon elçisine İtalyan Habeş anlaşmazlığına dair hiç bir talimat göndermediğini ve iki ta- Tâfin dostu olan Japonyanın bu işe karışmak niyetinde olmadığı- mi söylemiştir. Rengo ajansına göre Japon ga- zeteleri, Japonyanın Habeşistan- da hiç bir menfaati olmadığına dair olan İtalyan tebliğinden Ro- madaki Japon elçiliğini mesul tu- tuyorlar, Sokaklarda «Ey millet, Habeşis tana yardım için ayaklan!» afiş leri yapıştırılmıştır. Elden ele de yannameler dağıtılıyor. Londra 20 — Tokyodan Tay. MİS gazetesine bildirildiğine göre müfrit sağ cenah lideri M. Toya- Manın başkanlığı altında son gün- lerde kurulan Habeş işleri cemi» yeti Habeşistan dış işler-bakanı» na çektiği bir telgrafnamede Ha- beşistanın istiklâlini korumağa da vet ediyor, Londrada harp muhakkak görülüyor Paris 20 (A.A.) — Ocuvre ga- zetesinin yazdığına göre, İtalya- po Japon dış bakant M. Hirota Habeş durumunda dün hiçbir iyi / lik görülmemiştir. Londrada, sa- vaşın artık önüne geçilemiyece- ği inanci, tasa doğurmaktadır, İtalyanlar, başlıyacakları sa- vaşta sonuna kadar gitmeğe lü- 2 milyonla hastane yapılmalıdır Fakirlere mahsus hastaneler açmalıyız Çünkü bugün hastanelerde yatanların çoğu kendilerini evlerinde baktıra- bilecek vaziyette olanlardır Değerli operatörümüz B. Mim emal telefon ve elektrik sosye- telerinden geri alınacak iki mil yon liranın hastanelere sarfedilip *dilmemesi hakkındaki sorgumu dinledikten sonra geniş bir ne- fes aldı; s7, size, dedi, her şeyi doğru söylemek - mecburiyeti vicdani- yesindeyim. Sorgunuz karşısında, hakiki durumu saklamak, doğru bir hareket olmiyacaktır, İstan, bulda hastane azdir, yatar az dır. İhtiyaca kâfi değildir. İstanbul öyle bir yerdir ki; bu. rada yalnız İstanbulun değil, Anadolunun hastalarına da bakı. hr. İstanbulda bugünkü hastane- leri, yatak sayılarını dört misli- me bile çıkarmış olsak gene ihti- Yacı karşılamış olamayız. Değerli operatör İstanbul has- tanelerinde hastaların karşılaş- tıkları açi durumları sayarken: — İstanbulun en başta gelen erdlerinden, ihtiyaçlarından bi- Yi muhakkaktır ki hastanesizlik, Yataksızlıktır. Vutaksızlık yüzüm l | Operatör B. Mim Kemal den sefil olan hastaları; bizzat İ görünüz, hastane ihtiyacını, ya- taksızlığı o vakit daha iyi anla- miş olacaksınız. Hastalar kapı (Devamı 4 üncü sahifede) Yarından itibaren işletme ak sayılıyor zum kâlmiyacağını, zira parlak bir başlangıçtan sonra, Habeş impa- ratorunun, mutlaka bas eğeceğini umuyor gibi görünüyorlar, Herhalde, Romada, Pariste ve Londrada gerek uluslar kurumu- nu ve gerek büyük devletleri güç bir duruma düşürecek olan bu da- vaya bir sonuç bulmağa hararetle çalışılmaktadır, Habeşliler bir “birlik kurdular Londra 20 (A.A.) — Daily Telegraphın Adisababa aytarı, (muhabiri) Habeş imparatorunun söylevi, yurdsevetlerin heyecanr- ni pyandıracaktır, diyor. Habeşistanda «Yurd sevgisi uğ- runda birleşik Habeşler birliği» adı ile bir cemiyet kurulmuş ve ülke içerisinde 173 kola ayrılmış- tır. Bu kurumun başkanı, ileri ge- len papazlardan biri, üyeleri de her sınıfa mensup kimselerdir. Habeşistana Japon kılıçları gönderiliyor Kobe 20 (A.A.) — Ozaka te- cim odası Habeşistan için önemli mıktarda kılıç siparişleri almıştır. (Devamı 4 üncü sahifedeJ Telefon sosyete sine verilen mühlet bitti murakabe altına alınıyor Telefon sosyetesinin satın alınması için mukavelesine uy- gun olarak noterlik vasıtasile ve- rilen bir sene mühlet bugün bit- miştir, Bunu göz önünde tutan hükü- met, bayındırlık bakanlığile soş- yete arasındaki müzakereler s0- na erinceye kadar, sosyetenin bü. tün işlerini fili mürakabe altında bulundurmağı kararlaştırmış ve bu maksadla bir komisyon teşkil etmiştir. Bakanlık otomatik telefon şu. besi direktörü bay Niyazi, telsiz telgraf direktörü bay Fuad ve müraselât şubesi direktörü bay Kadriden mürekkep olan komis. yon bugün şehrimize gelerek ya- rın sabahtan itibaren 60#yete işle- rini kontrol altına alacaklardır. Bakanlıkla görüşmelerini ya. pan sosyete delegeleri B. Gil ve B. Boyon şehrimizde bulunmak. tadırlar. Öğrendiğimize göre uyuşma el. de edilmek üzeredir. Hükümetimizin gösterdiği hüş- nü niyet karşısında sosyete dele- geleri de müsaid davranmışlar ve aradaki ihtilâflar azalmıştır. (Devamı 4 üncü sahifedel esrarını muhafaza ediyor Alâkadarlar hadisenin esrar perdesini kaldırmağa uğraşıyorlar, cesedin noksan kemikleri aranacak Meçhul cesedin bir kısim kemiklerinin karıştığı zannedilen molozları apartımanın kiracılarından bir bayan karıştırıyor Nişantaşında, Selçuk apartıma- nının üst katındaki tavan tamir edilirken bir cinayete kurban git- tiği zannedilen meçhul bir cese- | din iskeleti bulunduğunu dün yaz» mıştık. Bugün de bu esrarengiz hadise İ etrafında yaptığımız yeni araştır. malardan aldığımız sonuçları ya- | | | ziyoruz; Meçhul noktalar Tahkikata el koyan zabıta ve adliye, henüz bü esrarengiz hadi- seyi, aydınlatamamıştır. Sebep- leri de muhteliftir. I — Cesed, tavandan düşer. ken, molozlar da beraber yıkıldı- ğı cihetle, kemikler dağılmiş ve ancak 34 parça kemik bulunmuş” tur. Halbuki bir insan vücudun- da büyük küçük 200 den fazla | kemik parçası bulunmak lâzımdır. | Şimdi zabıta bu duvar molozla- | rını elekten geçirecek ve diğer eksik kemik parçalarını bulmağa çalışacaktır. 2 — İnsan iskeletinin bulundu- gu apartıman birçok sahipler ve kiracılar değiştirmiştir. Binaen- aleyh bu apartımanda zaman za- man oturmuş olanları birer birer tesbit etmek ve sonra malümat- larına baş vürulmak lâzımdır. Bu da zamana bağlı bir iştir. Selçuk apartımanı, dün de yaz- dığımız veçhile bundan on yıl önce, eski Lâzistan saylavı bay Sudi tarafından beş katlı bir ev olarak yaptirilmiş, bu bina biraz sonra âpartımana çevrilmiş ve Emlâk bankasına satılmıştır , Emlâk bankası da bu apartı. manı bundan altı yıl önce bay Said Ömer namında bir zata sat- mıştır. Bugün apartıman bay Sai- (Devamı 4 üncü sahifede | 410 mi an ml Yl — Yerli mallar sergisi acaba ne zaman kapanacak)...