22 Temmuz 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Temmuz 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Italyan - Habeş gergin- liği arttı, muharebenin başlamâsı bekleniyor Sene 17 — No, 6019 — © Fiati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 22 Temmuz 1935 Italya, Habeş hükümetile o. siyasal ilişiği kesiyor Habeş imparatorunun söylevleri İtalyada büyük hiddet uyandırdı Londra 21 (Akşam) —İtalyan- beş gerginliği son günlerde pek Ziyade artmıştır. Burada işin sulh Yolile kalli ümidleri azalmıştır. Milletler cemiyetinin bir hal yo- li bulamıyacağı çoktan anlaşıl Muştar, Esasen İtalya cemiyetin bu !$e karışmasını istemiyor. Fransa, İngiltere ve İtalya ara- sinda 1906 muahedesine göre ko- muşmalar yapılmasına gelince bun» * dan da bir netice çıkamıyacaği söyleniyor, Çünkü bu muahede ile abul edilen nüfuz o mıntakalari iktisadidir. Halbuki İtalya siyasi Müfuz istiyor. Fransız gazeteleri ne diyorlar? Paris 21 — Gazeteler İtalyan - Habeş işini dikkatle takip ediyor- lar. Gazeteler harp korkusunun gittikçe çoğaldığını söylemekte ve Fransanın İngiltere veya İtalya ile dostluğunu bozabilecek bir hare- ketten çekinmesi lâzım geldiğini 4 ileri sürmektedirler. Echo de Paris “7 gazetesi diyor ki: dostluğunu tehlikeye düşürmek del'ktr. İtalyaya mü- zaheret ederken Milletler cemiye- tine karşı vaziyetimizi gözden u- zak bulundurmamalıyız. Çünkü ütün emniyet politikamız bu ce Miyete dayanıyor.» Ordre gazetesi Almanyanın her tarafta o diplomatik taarruzlara Eeçtiği bir sırada M, Musolininin Habeşistanda bir muharebeyi gö- «İngiliz vaziyet karşısında şimdiden dip- 78 almasına teessüf ediyor. Diyor | lomatik münasebatın kesilmesi İ: «M. Musolininin Avrupa za- | eklenebilir. Fakat ba hemen har- Yıf kalmamak düşüncesi iyidir. Fa-| be başlamak demek değildir. Ital- t Habeşistanda harp başlarsa yan mahafili Milletler cemiyeti Mmanyanın birçok güçlükler çi | paktını, yahud 1906 Fransiz - In Aracağına emin olmalıdır.» giliz » İtalyan anlaşmasını ileri e Parisien gazetesinin Ro- | sürmek niyetindedir.» a mahabiri diyor ki: «Habeş im- wratorunun son nutku burada çok Habeş eğ <iddi karşılanmıştır. Bu nutkun ve- yeni söylev! rilen metinden daha taarruzkâr Londra 21 — Habeş imparatoru r şekilde olduğu sanılıyor, Bu | yeni bir söylevinde demiştir ki: | Kadın mı, erkek mi | bugün anlaşılabilecek Esrar perdesi henüz kaldırılamadı, morgün raporu bekleniyor Nişantaşında Selçuk apartıma- kek amele olduğu tahmin edik Runin üst kat tavan arasında bu- | rnektedir. 14 sene evvel beş katlı Junan insan iskeleti erkeğe mi, ka- | ev olarak yapılan bu binanın altı dina mı aiddir? Bu karanlık | sene evvel apartıman şekline 80- Pokta ancak bugün morgun vere- kulacağı sırada çalışan ameleler “eği raporla anlaşılacaktır. Rapor arasında bir kavga çıktığı ve | Ayni zamanda bu esrarlı cinayeti | birinin öldürülerek tavan arasına | ifliyenlerin meydana çıkarılması: saklandığı fikri ileri sürülmekte Na da yarayacaktır. isede arada bu tahmini bozan “ Morğ kemiklerin kaç sene evvel | işaretler vardır. ürülmüş bir insana aid oldu- | nu da bildirecektir. Cinayete kurban giden bir ? amela mi? Ginayete kurban gidenin bir er- Polis ve adliye morg raporu. nu beklemektedir. Çünkü altı se- ne evvel öldürülen bir adamın | kemiklerinin tamam çıkması icap | | IDevamı 4 üncü sahifede) Habeş askeri için gelen mühimmat sandıkları taşınırken N «Habeşistan İtalyanın ne manda. sını, ne de himayesini kabul etmi- yecektir. Bir taarruza uğtrarsak bütün kuwvetimizle memleketi mü-| dafaa edeceğiz.» | İtalyan gazeteleri Habeş impa- ratorunun nutuklarını harpcuyane buluyorlar. Habsşistanın hüsnü niyet beslemediğini ve sulh iste- mediğini söylüyorlar. İtalya, im- İ paratorun harpçuyane sözlerini | protesto etmiştir. (Devamı 4 üncü sahifede) Üniversiteliler İzmirde bir karşılama ve ağırlama programı yapıldı Üniversite talebesinden bir grup | yakında İzmire gidecektir, İzmir. İ de kendilerini karşılamak ve ağır. lamak için bir program yapılmış- tır, Program mucibince mektupçu vekili ve Kültür direktörü ile o kul gençleri üniversitelileri Pasa. portta karşılayacaktır. Kendileri | erkek öğretmen okuluna misafir edileceklerdir. İlk günü şehri gezeceklerdir. Ertesi gün, vali general Kâzım Diriğin başkanlığı altında Mende. rese gidilecek, örnek köyler gezi. | lecektir, Gece Birgide geçirilecek, ertsi sabah Gölcük, Bozdağ ge. | zilecektir. Dönüşte yolda köyler gezilecek, akşam İzmire dönüle- cektir, Ertesi gün Bergama gezile- cektir. Çinde nehirler yeniden taşmağa başladı. Şimdiye kadar 800 kişi öldü Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Hastane kapılarında.. Yatırılacak yatak bekli- yen hastaların halleri Öyle günler oluyorki hastaların çokluğu karşısında kapıya polis konuyor! a Yatak bulmak için günlerce gidip gelen bir hastanın acıklı hali Kendilerile görüştüğüm birçol - > kıymetli doktorlarımız tramvay ve telefon sosyetelerinden geri a- nacak iki milyon lira ile İstan . hastane yapılmasını, hasta yataklarının arttırılmasını söyle. Akşamın baş yazı ile ortaya © bu fikre tamamile iştirak et- tiler. Görüştüğüm bütün dektor. İğr; «İstanbulda hastane azdır. Yütak sayıları ise çok azdır.» de diler. â Doktorlarımız İstanbulun bu şiddetli ihtiyacını ve iki milyonun behemehal bu işe sarfedilmesini anlatırken; — Gelin, hastanelerimizi ge zin.. yataksızlık yüzünden alına- mıyan, tek yatakta çift yatan has- | taların yürekleri parçalıyacak ka- dar acı olan vaziyetlerini daha yakindan görün.. Apandisit sancılarile kıvranan bir hasta anlatıyor Demişlerdi. sını alıp içeriye girebilenler ara- Haseki hastanesindeyim.. Kapi- | sındayım.. Yürüyen hasta, dolaşan nın önü hınca, hınç dolu... Sıra- | (Devamı 4 üncü sahifede) ara - Eğlence dönüşü!, Şolör — Nereye büyim?... Müşteri — “Durülücezeyel!......