24 Temmuz 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Temmuz 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

başladı, Sene 17 — No, 6021 — Cenevre 23 (Akşam) — Mik letler Cemiyeti konseyi bugünler- de toplanacaktır. İngiltere ve ransa konseyin, evvelce karar- laştırılmış olan 25 tmmuzda top- lanmasını istiyorlar. Fakat he- müz delegelerden büyük bir kıs- mı memleketlerinde bulundukla- rmdan konseyin o tarihte top- nması umulmuyor. Burada sa- mıldığına göre konsey 29 temmuz- da, yahut 1 ağustosta toplana- caktır, Konsey Habeş meselesini gö- Yüşecektir. Yalnız Ual Ual ha- disesinin değil, bütün Habeş işi- nin konuşulacağı anlaşılmakta- dır. İngiltere buna taraftardır. Fransa da eski durumunu değiş- tirmiştir. Fransız gazeteleri her teyden evvel . Milletler Cemiyeti Prensiplerini korumak lâzım gek diğini söylüyorlar. Bunun için Fransa da bütün İtalyan - Habeş İşinin konuşulmasını arzu ediyor, İngilizler Habeşistana silâh satacaklar Londra 23 — İngiliz kabine sinin dünkü toplantısında | İtal Yan - Habeş işinde Milletler Ce- miyeti prensiplerine sıkı sıkıya “Ygun bir yol takibine karar ver- diği sanılıyor. İngiltere, Milletler | iyeti konseyine yalnız Ual Val hadisesini incelemesini ve be- #inci. bir yargıç (hakem) tayin etmesini değil, fakat bütün İtak Yan - Habeş işini gözden geçirme Sini teklif edecektir. Milletler Cemiyeti konseyi top- Hmazdan önce bu anlamda $i- Yasi bir faaliyet gösterileceği muhtemel görülüyor, Deyli Telgraf gazetesi, hükü- DÜŞÜNCELER —.z YALANIN italyada para sıkıntısı kâğıt paranın karşılığı olan altın çok © Hava değişti Milletler cemiyeti bütün | Habeş işini Fransızlar «ltalyayı severiz, fakat Millet- ler cemiyetini feda edemeyiz» diyorlar İngiltere Habeşistana ' silâh satılmasına hiç bir mani olmadığına karar verdi. Japonya Adis Ababada elçilik kuruyor örüşecek tanı ilhak etmek istiyor Italyan müstemleke nazırı bunu açıkca söyledi Paris 23 — İtalyan müstem- İ leke bakanı Rostoni, Echo İÜ de Paris gazetesi muharririne İ demiştir ki: «Habeşistanın — ilhakından bütün İtalya istifade edecek- Ü tir. Fakat bilhassa işçi sınıfı İ istifade edecektir, Habeşistan halkı çok geridir. Toprakları- ) nın onda birini işgal ediyorlar, İtalyanlar hudadlarındâ boğu- İİ Juyorlar. Yeni bir taksim man-İ tığı, âdilâne, insanidir.» Echo de Paris muharriri bu £ beyanatı yazdıktan sonra İtak İ yanın kati kararlar vermek ( üzere olduğunu söylüyor. Adisababa 23 (A.A.) — İtalya orta elçisi Negusün yıl dönümü münasebetile verilen resmi kabul ve ziyafette bp- lunmaktan imtina etmiştir, Eİ- çi, Negusün İtalya hakkında” İ söylediği son diyevdeki düş mancâ lisanı buna sebep gös termiştir. metin İngiliz firmalarının Habeşis- tana silâh göndermelerine mâni hiç bir şey bulunmadığına karar verdiğini yazıyor. Deyli Ekspres gazetesi de ayni haberi veriyor, (Devamı 4 üncü sahifedel KUVVETİ Yalancının mumu yatsıya kadar ya | lerde söyledikleri | kuyruklu yalanları har diye bir atalar «5 yali erlere ba, beli Be Fakat şimdi elektrik devrindeyiz, Mum, eninde sonunda, eriyip kendi kendine söner, Elektriğin düğmesini çevürmezsen, ampul, alabildiğine yanar, durur. Yalan en büyük kuvvetini yayılma» ından alır, Mum yakılan devirlerde,, Yalan, ağızdan ağıza, kulaktan kulağa Yayılırmış, Elektrik devrinde yalanın yayılması İçin telli telsiz telgraflar ve radyolar ““lpençe divan» duruyorlar,” >> Yalancının mumu yatsıyâ kadar yar Bar. Hayır, Öyle yalanlar var ki, bun- >", insanların o daha mum ışığını bile ilmedikleri | devirlerde söylenmiş ve e kadar yaşıyorlar. nsanların; ay ışığı, güneş, yıldızlar 4X0 Kürü - ağaç kabuklarının. biribirine mek yenilmektir, bügün bile yıkmak güç oluyor. Yalan, hor görülmemesi gerek olan bir düşmandır. ? Her düşmanın büyüğünden korkulur. Oysa ki yalanın en korkuncu küçüğü. | dür, Küçük yalan göze görünmeden işini görür, Küçük yalan tek başına gel. | mez, gelince, kendisi gibi bir sürü ufak, miskin aşağılık O arkadaşlarile beraber gelir, Her düşmanı o göğsünden o vurmak aksoyluluktur. Yalanı arkadan, her bük- lümü bir yılan kuyruğundan örülmüş saçlarından yakalıyarak yere çalmazşas nız, yenildiniz demektir. Yalan, bir | karanlık kaledir ki, çevresi çevrilerek, İ aç ve susuz bırakılarak “yıkılır. Bunun için ise büyük bir sabır, derin bir soğuk, kanlılık ve çelik (gibi sinir sağlamlığı ister, Yalana karşı yapılan savaşta sinitlen- “ Fiati her yerde $ ÇARŞAMBA — 24 Temmuz 1935 İ ye bağırıyor?... M. üz BE sueyici M. O. — Doğru mu acaba üstad?... F. K. — Doğrudurli Bizim «Yeşilay» kurumunu bile o büyüttül.,, Sak Fiyatımız id Y.N. — Burası barut inhisarının pa- viyonu mu? 7 N. — Bilmem 'arima gazetecilik; | paviyonuna da benziyor Ç. 1. — Bu sergi radyosu ikide bir niçin «Burası yerli mallar #ergisilş di- | Y. — Mahmüd paşa çarssında “İmadığımızi hatırlatmak için olmalı! İ.G. — Gel a canım, su yerli mallar sergisini beraber gezelimi.. $, İ — İmküni yok, ben adaptasyon- cuyum!,.. a ir Bugün Lozan andlaşması- nın İmzasının on ikinci yıldö- nümüdür. “On iki sene evvel bugün devletler Lonzanda ye- ni ve kuvvetli Türkiyenin doğuşunu kabul etmişlerdi. Eski Osmanlı imparatorlu- gu, istiklâli bin bir kayıdlarla bağlı bir devletti, Toprakla- rında tam bir eğemenliği yok- tu. Sevr o muahedesile bu devlete birkaç vilâyetlik top- rak bırakılmıştı, Lozan and- laşması yeni Türkiyeye tam bir istiklâl temin etti, milli Lozan andlaşmasının yıldönümü Hastane kapılarında.. General Kondilis, kral geldikten sonra politika Ile uğraşmaktan vaz ge- çecekmiş hududlarımızı . devletlere ka- bul ettirdi. Bugün bu şerefli günün yıldönümünü kutlularken bi- zi bugüne isal eden Büyük Önder Atatürkün, Lozan and- laşmasını yapan başbakan İs- met İnönünün, mesai arkadaş- larının önünde hürmetle eğilir ve istiklâl muharebesinde kan- larını vatan uğrunda feda eden kahramanları hürmetle anarız, Bugün bu kutlu gün müna- sebetile üniversitede ve Hal- kevlerinde tören yapılacaktır. Hergün sedye ile gelen yatak bulamıyarak geri - — dönen hastalar.. “Cerrahpaşanın topu topu 69 yatağı olan verem liler koğuşu SLAM Yukarıda koltuklarından tatularak hastaneye getirilen bir hasta, aşağıda kaç gündür ameliyat için sedye ile gelen ve yer bulamiyarak geri dönen bir hasta Sabahın saat yedisinde, kapı- sının önünde yüzlerce hasta top- yan bir hastanedeyim. Cerrah- paşa hastanesi... Kalabalık ara- sından geçtik, Karşımıza çıkan kapıcı bir elile içeriye girmek is- tiyen hastaları durdururken bize de: / — Numara verme zamanı geç- ti, Geriye!.. Fotografçımıza dönerek: Hele sen, dedi, hiç giremez- sokmayız. Derdimizi güç hal ile anlattık (Devamı 4 üncü sahifede) Başbakan Artvinde Artvin 23 (A.A.) — Başbakaği İsmet İnönü 22 temmuzda Karstan hareket ederek Arpaçayı ve Çıldır ilçelerini görmüş ve akşam Arda» handa kalmış 23 temmuzda Art-