July 25, 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

July 25, 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Habeşistandaki bütün Ingiliz tebaasi tayyareler- l6 Mısıra taşınıyorlar Sene 17 — No, 6022 — Fiati her yerde 5 kuruş PERŞEMBE — 25 Temmuz 1935 Japonya Habeşistana silâh ve cephane gönderiyor İngiltere, Habeşistandaki tebaasını pe” Londra 24 (Akşam) — Japon- abeş meselesinde açıktan Açığa İtalyanın aleyhinde bir du- Yum almıştır. Gelen haberlere gö- hir takım Japon müesseseleri Mabeşistana acele çok miktarda "âh ve cephane yollamışlardır. unlar Cibuti yolile Habeşistana Sönderilecektir, Tokyodan gelen haberlere gö- N Japonlar İtalya - Habeş işinin ünyayı ateşe verebilecek derece- € önemli olduğunu söylüyorlar. 'Yan gazetelerinin hücumlarına “ince, Japon gazeteleri diyorlar * «Biz serbez memleketlerin ga- lerine kiymet veririz. Bir dik- - ön idare ettiği bir yerde ya- "ia seylere aldırmayız.» Eski Bizans sarayı bulundu Çok kıymetli mozaikler meydana çıkarıldı yi 0 wa Bi, sokağında başlanan eski iL NS sara ştırması gün geç“ ii yı araştırması gi i — ilerlemekte ve her gün ye- kiz kiymetli ipucuna raslan- dır, takan işaretler, mozaikler Bi- * saraylarının bu yerde oldu- Yü kandaki kanautları kuv- Bdirmiştir, Solda meydana çıkarılan mozaiklerden bir kısmı, sağda ilbay Muhiddin Üstündağ Mozaikleri gözden geçiriyor Sultanahmed camii - arkasında | tayyare ile taşımağa başladı Yukarıda Habeş gençleri tahta tüfeklerle talim yapıyorlar, aşağıda Habeşli mekteplilerin bir nümayişi Japonya çifçi partisi o başkani M. Musoliniye bir telgraf çekerek İtalyanın Habeşistanı sıkıştırma- smı protesto etmiştir. Bu parti ve nasyonalistler hükümetin icap €- den tedbirleri alması için başba- kanla dış, deniz ve harbiye bakan- | larına baş vurmuştur. 5 <8 Araştırmayı idare eden profesör (o Bakster dün alâ. kadarları davet etmiş ove çıkan mozayikler hakkında ma- lâmat vermiştir, İlbay Muhiddin | Üstündağ, müzeler direktörü bay | lemişlerdir Profesörün anlattığına göre Bi- zans sarayları meydana sıkmış: | ler: 4 üncü sahifedej İ Aziz ve gazeteciler bu izahatı din- | Londra 24 (Akşam) — İtalyan- Habeş gerginliği gittikçe artıyor. Burada, harbin önü alınamıyacağı sanılmaktadır. İngiltere, Habeşis- tanda bulunan bütün tebeasini tay.| yare ile acele Mısıra nakletmeğe | başlamıştır. (Devamı 4 üncü sahifede) | tır. Sultanahmed camiinin vakfi. yesinden olan kemerlerin arasin- | da kazılan derin ve geniş bir çu- kurda sarayın zemini olan moza- raslanmış. ve bu “saha Sultanahmedde eski Bizans sarayına ald bir çok mozalk bulundu “Telefon: 24240 (idare) - 24248(Tahirir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Yeni yılın ilk kuru üzümü İzmire getirildi Bu sene taneler ufak, fakat üzümün tadı fevkalâde İzmir 23 (Akşam) — Yeni yi- lin kuru üzüm ürünü Kemalpaşa ilçesinin Parsa köyünde üretmen Halil ve Hasan taraflarından ye- tiştirilerek borsaya getirilmiştir. Parsada hususi bir çuvala kona- rak süslenen yeni yıl üzümleri bir kamyonla ve davul zurnalarla borsaya getirilmiş, bütün simsar- lar ve orada bulunan üretmenler hemen aşağı inerek yeni ürünü görmüşler ve tetkik etmişlerdir. Bu yıl, üzüm ürünü bol olmakla beraber tane itibarile ufak görü. nüyor. Fakat tadı, nefaseti fey. kalâdedir. Simsarlarla (o üzü. mü yeliştirenler yeni yıl ürününü koklamış, yüzlerine sürmüş ve bereketli, hayirli olmasını, iyi işler yapılmasını diliyerek teza- hüratta bulunmuşlardır. İlk getirilen ürün 120 kilodur. Bu yıl üzüm geçen yıllara göre daha erken piyasaya getirilmiş- tir, Havaların çok sıcak gitmesi yüzünden bu yıl üzümlerin erken yetişeceği ve her yıldan 15-20 gün evvel borsaya gelerek piyasanın erken açılacağı tahmin edilmek- tedir. Borsa idaresi, bu çalışkan iki ürelmeni ikramiye ile taltif ede- cektir. 1935 te: | (Akşam) da yeni ürünün mem- i İeket, üretmen ve tecimerlerimiz için hayırlı olmasını diler, tizar çokluğundan — bugün «Hastaneler» anketimiz dercedilerme- miştir, özür dileriz. Yazımızın Habeş kralı — Acaba harp olacak mı). Musolini — Harp ededeğiml;., 1965 te: Habeş kralı — o Acaba harp olacak m2... — Harp edeceğim!