July 26, 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

July 26, 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Ikinci beş yıllık plân Için yakında hazırlıklara başlanıyor a. Sene 17 — No. 6023 — “Amerika; Italyaya Kellog Nd Fiati her yerde 5 kuruş CUMA — 26 Temmuz 1935 misakını hatırlatacak İtalyanlar “Fransa, İngiltere ile İtalyadan birini tercih etmeli,, diyorlar Cenevre 25 (Akşam) — İtalyar- İabeş işinde hiç bir iyilik alâme- ti yoktur. iki taraf da hazırlıkları- na devam ediyorlar, İtalya dün yeni- den Afrikaya iki vapur asker gön- dermiştir. Birçok İtalyan şehirle- Finde, bilhassa Floransa, Palermo, Paduada büyük nümayişler yapıl- miştir, Milletler cemiyeti konseyi bu- Sünlerde toplanacaktır. Fransız Sazeteleri buradaki konuşmaların Süç olacağını söylüyorlar, Journal Sazetesinin Cenevre muhabiri Ka- mada, Danimarka ve İspanyanın İngilterenin tezini müdafaa ede- <eklerini, Sovyet Rusya ile Türki- Yenin Milletler cemiyeti paktının tamamen tatbikini istiyeceklerini, Çekoslovakya, Fransa ve cenubi | Amerikanın İtalyayi memnun ede- eek bir yol bulmağa çalışacakla- rını söylüyor ve diyor ki: «Üye bir höoktada birleşemiyeceği için İtal Ya güçlük çekmiyecektir.» k İmerika bir nota neşredecek Londra 25 — Alınan haberlere göre Amerika, Japonyanın muva- fakatile bir nota neşredecek İlal- Yaya Briand-Kelloğ misakıni ha- Adis Ababada dış bakanlığı binası : 2 tırlatacaktır. Bu notaniri konseyin toplandığı gün neşredilmesi ihti. mali vardır, 2 Ingiltere (lo Fransa arasında kon Londra 25 — İtalyan - Habeş işi içip İngiltere ile Fransa arasin- da konuşmalar yapılıyor. İngilte- re, bütün ihtilâflı işlerin Milletler temiyeti konseyinde görüşülmesi- İstanbul gümrük binası denize doğru kayıyor a Bazı çöküntüler oldu, tehlike olup olmadığını | İstanbul gümrük baş direktör Üğü binasının rıhtım tarafındaki smi, temellerinin kum üzerinde lunmasından ötürü hafifçe ka- Yarak yerinden ayrılmağa yüz tut- Müştur. Bu durum tesirile binanın Zeminile duvarlarında frusule gelen Satlaklıklar son zamanlarda art- yitir. Çatlaklıklara o bakılınca inahın denize bakan kısmının ğer kısımdan ayrıldığı ve bazı Söküntüler baş gösterdiği dikkate Sarpmiştır. Ayrılan kısımlar ara- Snda üç dört santimlik mesafe vr; mütehassıslar bir klar Istanbul gümrük baş müdürlüğü binası Gümrük baş direktörlüğü, bina» nım çökmek ve denize gitmek teh- likesi mevcud olup olmadığını an- lamak için belediyeye baş vurmuş- Belediye, fenni muayene yaptır- mak üzere gümrükten binanın plânlarını istemiştir. Mütehassıs- lar yakında binayı gözden geçire- ceklerdir. Maamafih şimdilik tehlike ol madığı anlaşılıyor, Çünkü bina- nın ayrılan kisımlarımaın tavan- ları demir direklerle tahkim edil- miştir. o (Devamı 4 üncü sahifedej) | J | | ni istiyor, Fransannmi da bu fikri kabul etmesi ihtimali vardır. İtalyaya gelince İtalya, uzlaş- ma komisyonuna verilen ve 25 Temmuzda biten müddetin uzatil. masini, bu suretle meselenin ka- panmasıni istemektedir. İngiltere- nin Roma sefiri, M. Musolini ile uzun müddet görüşmüştür, (Devamı 4 üncü sahifede) Nümune hastanesi Ankaradaki hastane için beş mütehassıs getiriliyor Sağlık bakanlığı, Ankara nü- muğe hastanesinin bu seneki tab- sisatini artırmış, bütün eksik. lerini tamamlamıştır. o Ankara hastanesi, tesisat itibarile, Türki. yenin en maruf bir hastanesi ol. muştur. e Eğ Öğrendiğimiz göre, hastanede muhtelif ihtisas şubelerinde çalış. mak üzere beş ecnebi profesör getirtilecektir. Henüz bir karar verilmemek. le beraber bunların Sovyet Rusya veya Almanyadan getirtilmesi ihtimali vardır. DÜŞÜNCELER Norveçte dil temizliği Fransızca «Lu» gazetesinde şöyle bir yaz okudum. Ne başma ne sonuna ken. dinden bir şey katmıyarak olduğu gibi yazıyorum: Kohi'ın başkanlığı altında, Osloda bir komisyon toplanmıştır. Bu komisyon İ Norveç dilinde derin değişiklikler yap- mak yolunu araştırmaktadır. Bu değişiklerin güttüğü son; Dani. | marka diliyle çok yakından bağlı olan ne varsa topunu birden Norveç dilinden söküp çıkarmaktır. Norveç işçi ve köylü partileri bu d. işimden yana çıkmışlar, konservalör partisi ise bu işin Norveç dilini çok ya- vanlaştıracağını ileri sürerek (değişime karşı koymuşlardır.» (Stokholm radyosundan) Orban Selim Yunanistanda kralcı- larla cumuriyetçiler ara- sında çarpışmalar oldu Telefon: 24240 (Idare) - 24249(Tahirir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) o — Hastane kapılarında.. ara almak için sabah karanlığında hastane kapılarına gelen hastalar Karısı için numara alamıyan nurani yüzlü ihtiyar ağlamağa başladı Yukarıda numara almak için uğraşanlar, aşağıda Eskişehirden gelen yaşlı hasta ve kocası Bir çoklarımızın rahat rahat uyuduğu bir saat: Sabahın be- şi. Güneşin ortalığa hafif bir kı- zıllık serptiği bu saatte uykuları- na beş dakikalık bir zamanı ek- lemeği bile kâr sayanlarımız bilmelidirler ki; yürüyecek, konu- şacak hali olmıyan yüzlerce hasta işte bu sabahın alaca karanlığında hastane kapılarında toplanıyor, numara alıp muayeneye girmeğe çabalıyor... Ve bir çoklari sancı- mana larının iztırapları içinde Okıvra- na kıvrana, göz yaşı dökerek ge- ri dönüyor. Yarının ümidile te gelli buluyor. Bu satırlari yazarken dön sa- bah pek yakından gör Gureba hastanesinin kapı önü gö- zümün önüne geliyor. O acıklı sahneyi unutmağa çalışıyorum. Kapicıya yalvatr Kabil mi?... Fareler — Bunlar da bizim soydan amma acaba neden kuyrukları yok?!