27 Temmuz 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Temmuz 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Ingiltere Habeş Işinde bir anlaşma yolu bulmak için çalışıyor. amman — Sene 17 — No, 6024 — İki taraf arasında ulmak için konuşmalar devam ediyor Paris 26 — Habeş kralı Paris gor gazetesi muhabirine şu diyev- > bulunmuştur: Harp çıkarsa İtalyanların şu sebeplerden dolayı yenilmeleri Muhtemeldir; 2 — İtalyan ordusu, aradaki İn- Biliz ve Fransız müstemlekeleri yü- Zünden ikiye ayrılmıştır, 2— İtalyanlar, yüksek dağlar- büyük zorluklara uğrıyacak- lardır. “3 — Çölde içilecek su yoktur. 4— Birçok yerli italyan asker- | i kaçacaklardır. vletler arasında görüşmeler * Paris 25 (Akşam) — Milletler Semiyeti konseyi 31 temmuzda top- narak İtalyan - Habeş anlaşa” Mazlığını görüşecektir. Konseyin İŞİ görüşürken fena bir durum- da kalması ihtimali vardır. Bunun Kin konsey toplanmazdan evvel bir anlaşma yolu bulmağa çalı mlıyor, İki gündenberi Devletler arasın- & hararetli o konuşmalar (yapıl Waktadır. Henüz bir anlaşma yolu bulu: Mamamıştır. Maamafih gerginlik İY parça hafiflemiştir. İtalyan » abeş işini tetkik eden anlaşma “misyonuna beşinci bir aza tayi- "Rİ düşünülmektedir. İtalya bunu kabul etmiş, fakat komisyonun uz Ual Ual işini gözden geçir» saya istemiştir. Habeşistan ise N em komisyonunun bütün ihti- İli noktaları tetkik etmesini isti- Fiati her yerde 5 kuruş Habeş kralı, harp olursa Cerup #ududunda biz galip geleceğiz diyor bir anlaşma esası yor. Eğer ikisi ortası bir anlaşma olursa Milletler cemiyeti konse- yinin Habeş işile uğraşmasına lü- zum kalmıyacaktır, Italyanlar ümitli değil Roma 26 — Dipmolatik ma- hafil B, Suviç ile Fransa ve İngil- terenin Roma elçileri arasında dün yapılan konuşmalardan sonra İtalyan - Habeş anlaşmazlığı üze- rinde bu devletler arasında bir u- yuşma yapılması ihtimali olmadı- ğı fikrindedir. Gene bu mahafilin kanaatine göre B. Musolininin «Riccione»da bulunmasından dolayı dünkü gö- rüşmeler kati bir mahiyeti haiz de- gildi. Habeş ordusu Londra 25 — Taymis gazetesi- nin yazdığına göre Habeş ordu- sunda son sistem 30 bin silâh ve 15 milyon fişek vardır. Beşi bombar- dıman tayyaresi olmak üzere 11 de tayyare mevcuddur, İtalyan or- dusuna karşı olan cephede 160 bin asker vardır. Fakat bunların silâh- ları eski sistemdir. Italya daha bir vapur asker gönderdi Napoli 26 (A.A.) — «Bianca mano3 vapuru, dün Napoliden yo- | la çıkmıştır. Bu vapur, doğu Afri- kaşina, mitralyöz gruplarına men- sup 30 subay ile 1,100 asker ve sö- mürge kıtalarına mensup 150 su- bayla 800 nefer ve ayni zamanda (Devamı 4 üncü sahifede) Bulgaristandan yeniden göçmen tn. (Akşam) — Bulga- m her köşesinden buraya ğa gelmekte devam ediyor. iü enler ya arabalarile ve ya- trenle geliyorlar, rind hafta, Rusçuk ve köyle €n gelen göçmenler, hayvan , | buraya naklettirmek için R Bulgar komisyoncusile an dap ylar ve kendisine 56,390 leva Srmişlerdir. ral at Bulgar komisyoncusu pa- ati cebine indirmiş ve buraya hi ifer kumpanyasına geliyor Edirne göçmen evinde Büyük Bir göçmen kafilesi memiştir. Zavallı göçmenler, buraya gel- dikten sonra bir dolandırıcıya kurban olduklarını anlamışlardır. Kumpanya, göçmenlerden hay- vanların taşınma masrafı olan 181 lirayı istemektedir. Trayan şehri öksüzleri okulu talebesinden olan 12 yaşında bir i Türk çocuğu günlerce - yol yürü- dükten sonra aç ve bitap olarak sınırımıza sığınmış, valimizin em- rile Edirne sanat okuluna yerleşti- len hayvanların nakli ücreti- | rilmiştir. Hastalanan zavallı ço- | cuk, hastanede tedavi ediliyor. CUMARTESİ — 27 Temmuz 1935 muhtelit gümrük Biri Türkiyede, diğeri Suriyede iki muhtelit gümrük açılıyor Öğrendiğimize göre, cenup hu- dudlarımızda Suriye yolcularınâ kolaylık olmak üzere muhtelit gümrük idareleri teşkili hakkın- da gümrük ve inhisarlar bakan- lığı tarafından etüdler yapılmıştır. Bu etüdler, muhtelit gümrük teşkilâtı vücuda getirilmesi çok faydalı olacağı sonucuna o yar- mıştır, Şehrimizde bulunan gümrükler genel direktörü bay Mahmud Ne- dimin verdiği izahata göre, hu- dudun Türkiye tarafında Çoban- beyli mevkii ve Suriye toprakla" rında Medanı Ekbez istasyonu muhtelit gümrük idaresi kurulma- sı düşünülen yerlerdir, Yakında Fransızlarla Bu husus ta tatbikata geçmek için görüşme- ler yapılacaktır, Bu muhtelit teşkilât, Fransa * Almanya ve Fransa - İsviçre hududlarinda mevcud muhlelit gümrüklere benziyecektir, Böylece Suriyeden gelen yolcu- lar ve memleketimizden Suriye- ye giden yolcular iki defa mua- yeneye tabi tutulmaktan kurtula- caklar, iki tarafın memurları bir: likte muayene işlerini yapacak- lardır. Meydanı Ekbez gümrüğünde (Devami 2 nci sahifede) AKŞAM Abonelerine Ikramiye Ağustos ve eylül 1935 ayları zarfında Akşam'a abone yazi- lacak veya mevcud abonele. rini uzatacak okuyucularımıza ikramiye olarak kıymetli ki. taplar hediye ediyoruz. Tafsi- lâtıni 5 inci sahifede okuyu- nuz!, DÜŞÜNCELER OKUMAK Okumanın tadına kendini kaptıran adam ergeç iki yoldan birine girecektir. Ya, günlük yaşayış işini göz önünden kaybedecek, kitaplarını yap. rakları arasına bir yeni yaprak gibi ka. tılacak, kitaptan bir parça olacaktır. Ya, günlük yaşayışın zencirlenişini daha de. rinden, daha dinamik, daha diyalektik anlıyacak, kitaplarının yaprakları arasın. dan yeni bir ses, bir el, bir baş gibi yük. selerek toprakla bağını kaybetmiyecek, bu bağı kuvvetlendirecektir. > Üç çeşit bilgin vardır. az | madan, kâinata öylece dalıp kalmıştır. İkincisi, kâinatı, hâdiselerin doğrusu. Bu, oluşunu, ölüşünü şu veya bu yoldan incelemek, anlamak ve anlatmakla işi. Üçüncüsü; uçsuz bucaksız bir deği. şim, bir devrim, bir akış içinde olan hâ- diseleri salt incelemekle kalmaz, onların değişme, akma kanunlarına dayanarak, değişmeleri üzerinde dokunaklı olmağı , Okumanın tadına kendini kaptırıp bi- rinci yola sapanlardan, kitapların içine bir kitap yaprağı gibi girenlerden birin- ci ve ikinci çeşit bilginler yetişir. İkinci yola sapanlar, kitaplara kitap- larla birlikte kitapların dışına çıkmak için girenler ise üçüncü çeşit bilginleri ürirl Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Suriye hududunda muh- telit gümrükler kurulması Için görüşülüyor. Hastane kapılarında.. Yere serilen, masa üzerine açılan yataklar! Seksen yataklık Beyoğlu hastanesine her gün koşan yüzlerce hasta pp a # Yakarıda muayene sırasını Bekliyenler, aşağıda masa üzerinde serilen yatakta yatan küçük hasta Beyoğlu hastanesinin kapısında | suzluktan gözleri kızarmış bir bir otomobil durdu, içinden sa- | adam çıktı. Bahçede muayene kalı uzamış, rengi sararmış, uyku- (Devamı 4 üncü sahifede) Moderri zevk!... — Aman bu ne kadar kaba, ne kadar biçimsiz masa böyle?... Çabuk aldığın Yere götür, gözüm görmesini... — Ah ne kadar şik masa bul... Şöyle ortaya koyalun da hetkes incdliğimize