28 Temmuz 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Temmuz 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

New Yorkta Almanlar aleyhinde şiddetli göste- rişler yapıldı © Sene 17 — No, 6025 — Fiati her yerde 5 kuruş ; İtalyan-Habeş harbinin şimdilik önüne geçildi Ingiltere konseyde bütün meselenin tetkikini istemekten vazgeçti, Habeş kralı bir nefer gibi çarpışacağım diyor : Paris 27 (Akşam) — Habeş ge ini konuşacak olan Milletler Ce- Miyetinin toplantısı Tansa, etrafında ( İngiltere ve İtalya ara- ( & cereyan eden görüşmeler © © İYİ bir safhaya girmiş gibidir. ” Konseyin, bütün Habeş mesele- “İDİ gözden geçirmesini istiyen İn- | Fransanın tavassutu üze | MB bu urarından vazgeçmiş ve (7 tiltere, #imdiki toplantıda Unl Unal ha- disesini tetkik edecek olan bita- | beşinci bir hakem tayin *vlemek ve uzlaştırma şekillerini pi tetkik etmekle iktifa eylemesini abul etmiştir, Şayet beşinci hakem de bir s0 / , A Vâramazta meselenin tetki- ki, konseyin eylül toplantısında Yapılacaktır; giltere hükümeti, Milletler *miyeti genel sekreterliğinin Sağrısını (davet) kabul ederek iliz delegelerinin çarşamba ve Yahut perşembe günü Cenevrede 'unacağını bildirmiştir, Paris gazetelerinin ümidleri Paris 27 (Akşam) — Paris Büzeteleri, konseydeki konuşma» ın tahdid edilmesinden inem- Mn görünüyorlar. Habeş kralının müşir üniformasile| çekilmiş en son resmi Echo de Paris gazetesi bundan bahsederken diyor ki: Müzakere konusunu genişletmekle muhase- matın başlaması oçabuklaştırıla- cak ve Milletler Cemiyeti yıkı. lacaktı. (Devami 4 üncü sahifedel Bayındırlık bakanının muhabirimize beyanatı Aydın ve Kasaba hatları, tenzilâtlı tarifeler, Antalya hattı ve İzmir limanı, şehirler arasında telefonlar si ” *Dlata e 27 (Akşam) — Bayındır- mı B. Ali Çetinkaya ya- ilbay general Kâzım Di- ”€ Devlet demiryolları ge- rektörü bulunduğu * halde up “Gitmiş ve büyük tören surlanmıştır. ve a di Bayındırlık: bakan bay Ali Çetinkaya devlet demiryolları genel direktörü ve muhabirimizle bir arada bayındırlık işlerile meşgul olmuş, İzmir panayırının gelecek yıllar daha genişlemesi, havagazı, ba- taklıklarin kurutulması, Kordon tramvayları işlerile meşgul öl muş ve bakanlığın yardımda bulunacağı hakkında kuvvetli ve i Ali Çetinkaya şehrimizde bu- | mühim vaidlerde bulunmuştur. » ik Uğu orada İzmirin muhtelif | (Devamı 4 üncü sahifedel PAZAR » 28 Temmuz 1935 Ekonomi bakanı Moskovada verilen şölende hararetli söylevler söylendi Moskova 27 — Sowyet diş tica“ ret komiseri OM. Rozengolç ekonomi bakanımız şerefine bü- yük bir şölen vermiştir, “ M, Rozengolç © söylevinde iki memleketin dostluğundan ve gittikçe artan ekonomik münase- betlerinden, büyük önder Âtâ- türkten takdirlerle bahsetmiş ve söylevinin sonunda Türkiye cu- murluk başkani Atatürkün, Tür- kiye hükümetinin ve Celâl Baya- Yin şerefine bardağını kaldırarak | içmiştir. B. Celâl Bayar bu söyleve ver- diği cevapta gördüğü iyi kabule teşekkür ettikten sonra Türk - Sovyet dostluğunun sağlamlığını ve Sovyetlerin dostçasına yap- makta oldukları ilmi ve teknik yardımi kaydetmiş, bardağını Stalinin ve Sovyet Rusyanın şere- fine kaldırarak içmiştir. DÜŞÜNCELER , . ja .. İyi döl almak için Almanyada iyi döl almak için şöyle bir söz edilmiş: «Ancak biribirleriyle sevişen karı ko- calar çocuk yapmalıdırlar, Eğer karı ko- ca atasında sevda sönmüşse bunlar biri birlerinden ayrılmalıdır.» il İlk bakışta ne önemli söz değil mi? Ancak, ne yapalımki, bu çeşitten birçok önemli düşünceler ince eleyip sık doku- nunca çabucacık sırıtıverirler, cuk yapmalı, sevişmeyen oca aynl- alış düşüncenizi ileri sürmek için, her seyden önce, karı kocalığın, evlenmenin, familyanın temellerini değiştirmek ister. Ancak kadının ve kocanın ekonomi, ah- lâk, politika bakımından bir ve benzer oldukları yerlerde böyle bir istek, böyle bir düşünce gerçekleşebilir. Ekonomi bakımından kocasına bağlı, , ablâkça onunla bir sayılmıyan bir kadı. nın kocasını sevmeyince, canı istediği va- kit, ondan ayrılması nasıl olur?. Böyle bir kadın, skocamı artık sevmiyorum, dölümüz iyi olmıyacak», diye kocasm- dan ayrılabilir mi?. Nasyonal.Sosyalism bir yandan, kadı- mekle, sadece, beylik tersliklerinden bi. rine daha düşmüş oluyor. Orhan Selim | Almanyada yahudilere karşı yeni yeni şiddetli tedbirler alındı Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe), Dün Câlhane hastanesinde, general Süleyman Numanın hatırasını anmak için yapılan törenden bir görünüş, solda Gülhane baş doktoru B. Süreyya Hidayet söylevini okurken (Yazısı ikinci sahıfemizde) Derince iskelesi alanında infilâk nasıl oldu? Nüfusca zayıat yoktur, bir itfaiye neferile 6asker yangını söndürürler- ken hafifçe yaralandılar Ankara 27 (A.A.) — Resmi teb- liğ: 26-7.935 günü saat 4,10 da De- rince iskelesi alanında bulunan bir cephane deposu civarındaki kuru | otlar, yolcuların attığı sigaralar. dan olduğu zannedilen bir sebeple | tutuşarak yangın küçük ve eski bir fişek ve bomba deposuna doğ- ru ilerlemeğe başlamıştır. Depo nöbetçisi kimseye haber vermeye muvaffak olamıyarak kendisi söndürmek istemişse de | başaramamıştır. Yangın depoya sirayet etmiş ve barutların tutuşması ile depoda mevcud piyade fişek ve bombaları arasında da infilâklar başlamış- tır. İzmit ve Kadıköy itfaiyeleri ye tişerek sabahın saat sekizine doğ- ru tehlikenin genişlemesine mâni tedbirler alınmıştır. Piyade fişekleri ve bomlarının | tek tük ve çok seyrek infilâkları- na tesadüf olunuyor. O civardan geçen demiryolu ü- Hem sazlı, hem cazlı bir bahçede; — Tevekkeli insan iki kulaklı yaratıl mamışl..; zerine patlamamış bir kaç bom- ba düşmüştür, Demiryolunda bir tahribat yoksa da bombaların pat laması ihtimali dolayısile trenlerin hat temizleninceye kadar o mın- takada geçişi durdurulmuştur. Bu sebeple Toros ve Ankara ekspres» leri yolcuları İzmitten denizyolu ile İstanbula naklolunmak üzere İstanbüldan bir vapur yola çıka rılmiştır. Bu yolcular gece İstan- bula naklolunacaklardır. Nüfusça hiç bir zayiat yoktur. | Biritfaiye neferi ile altı asker yan gın söndürme esnasında çok ha- fifçe yaralanmışlardır. Hat yarın âçılacaktır. M. Litvinof Pragda Prağ 27 (A.A.) — B. Litvinof, her yil olduğu gibi, bu yıl da Ma- rienbad kaplıcalarında, resmi sx fatını gizli tutarak, kür yapmak- tadır. Beraberinde, Paris büyük elçisi B. Potemkin ile bir takım Sovyet ileri gelenleri bulunmak- tadırlar, Ti adm rijei Meypa- AAAAKEDİR