28 Temmuz 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

28 Temmuz 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ON ALTINCI YIL. No: 5SüZ9 Türk - Sovyet dostluğu Ekonomi Bakanımızın ayrılması dolayı - siyle verilen şölen içtem gösterilere yol açtı Moskova, 27 ÇA A.) — Tür. kiye Ekonomi Bakanı B. Ce « lâl Bayar, Tu - la'da yeni ma - den — endüstri - si merkezlerini gezmiş, elektrik santralını göz » den geçirmiştir . a $ Moskova, 27, ÇALA.) — Dış tecim halk ko « miseri B. Ro « sengoltz, Türki- ye Ekonomi Ba. kanı B. Celâl Bayar için bir ayrılma — şöl- (i vermiştir. Şölende B. Vo - raşilof, B. Liubimof, B. Bouknov, Türkiye Büyük Elçisi B. Zekâi Apaydın ve birçok sovyet büyük - leri bulunmuştur. B. Rosengoltz, söylevinde ba - B. ÇETİNKAYA Aydın hattındaki etüd - lerine devam ediyor Bakan Büyük Gediz köprüsünü açacaktır. İzmir, 27 (A.A.) — Bayındır- hik Bakanı B. Ali Çetinkaya dün yanında ilbay General Kâzım Di - rik, Devlet Demiryolları Genel Di. rektörü, bakanlık yönetsel danış- manı ve su işleri direktörü ile Ay- dın'a hareket etmiş istasyonda bir gok zatlar tarafından uğurlanmış- tar. Bakan, Torbalı, Bayındır, Öde- miş istasyonlarında karşılanmış - tar. Bozdoğan'a çıkan B. Çetinka- ya tüze bakanı B. Şükrü Saraçoğlu ile konuşmuştur. Buradan Selçuk'a gidecek, Cellât gölünün kurutul - ması işlerini gördükten sonra ge - ceyi Selçuk veya Aydın'da geçire- cektir. İnceleme üç dört gün süre cektir. B. Ali Çetinkaya dönüşte üç gün daha şehrimizde kalacak ve bu arada büyük Gediz köprü - sünün açılma törenini yapacak - tır. (Sonu 3 üncü sayıfada) .—— Arsıulusal parlamentolar konferansında B. Fazıl Ahmed türk dev- riminin gelişimini anlattı Brüksel, 27 (A.A.) — 31 inci arsıulusal parlamentolar konfe ransı, B. Carton de Viart'ın baş - kanlığı altında açılmıştır. Genel konuşma yapılırken B. Fazıl Ah- met ÂAyraç, Türkiye'nin iç ve dış barışı istemekte olduğunu ve ha - kikiğ demokrasinin fikirlerini tat. bik alanma geçirerek kadınlara B. Celat Bayar, ağır endüstri komiseri B Rozengoltela birlikte rışın korunması ve kuvvetlendiril mesi İçin çok önemli olan türk — sovyet dostluğunu anlatmıştır. Bu Dostluğun iki memleketin her gün gittikçe artmakta olan ekenomik ilgilerinde de görünmekte olduğu- nu söylemiştir. Halk komiseri bundan sonra iki memleket arasındaki ekonomik çalışma birliğinin ve Sovyet Rus yanın Türkiyenin endüstrileştiril. mesine olan teknik yardımının da- ha ziyade kuvvetlenmesi, artması isteğini göstermiştir. (Sonu 2, e! sayrfada) Adımız, andımızdır İzmitteki patlama Bir kaza eseri olatı hadise önemsizdir Resmiğ Bildiriğ: 26 -7 .935 günü saat 4,10 da Derince iskelesi alanında bulunan bir cephane deposu civarındaki kuru otlar, yolcuların attığı siga - ralardan olduğu zannedilen bir sebeble tutuşarak yangın küçük ve eski bir Ffişek ve bomba depo - suna doğru ilerlemeğe başlamış - tera. Depo nöbetçisi kimseye haber vermeye muvaffak olamıyarak kendisi söndürmek istemişse de başaramamıştır. Yangın depoya sirayet etmiş ve barutların tutuşması ile depo - da mevcud piyade Fişek ve bom - baları arasında da infilâklar baş - lamıştır. İzmit ve Kadıköy itfaiyeleri yetişerek sabahın saat sekizine doğru tehlikenin genişlemesine mani tedbirler alınmıştır. Piyade fişekleri ve bombaları- nın tek tük ve çok seyrek infilâk - larına tesadüf olunuyor. Ocivardan geçen demiryolu üzerine patlamamış birkaç bomba düşmüştür. Demiryolunda bir tah- ribat yoksa da bombaların patla - ması ihtimali dolayısile trenlerin hat temizleninceye kadar © mın - takada geçişi durdurulmuştur. Bu sebeble Toros ve Ankara ekspres- leri yolcuları İzmit'ten deniz yolu ile İstanbul'a naklolunmak üzere Istanbul'dan bir vapur yola çıka - rılmıştır. Bu yolcular geçe İstan - bula naklolunacaklardır. Nüfuasça hiç bir zayiat yoktur. Bir itfaiye neferi ile altı asker yan- gın söndürme esnasında çok ha - fifçe yaralanmıslardır. Hat yarın açılacaktır. (A.A.) ... ALMANYADA NELER OLUYOR? Naziler, Çelik miğferlilerle, eski dinastiye ve din kurumlarına karşı harekete geçtiler Yahudi düşmanlığı devam ediyor - Polis, Hinden - burgun mektubunu neşreden bir gazeteyi toplattı Nevyorkta alman bayrağını denize attılar Berlin, 27 (ALA.) — Polis, Mareşal Hindenburg'un heykeli - ne ayrılan İtahlhelm (çelik miğ - for) gazetesini #plattırmıştır. Bu toplattırılmanın sebebi, sa- nıldığına göre, bu gazetenin, Ma- reşal Hindenburg tarafından 14 may>* |920 tarihinde, Prusya hü - kümeti çelik miğferlere karşı koy- muş olduğu yasağı kaldırmadık - ça, boşaltılan Rhen bölgesine a dım atmıyacağı hakkında Bakan Fon Meisner'e yazılmış olan bir M anan aa ee ... Bugünkü spor yarışmaları #tletizm, saatı 15.30 4. Gücü alanında, Bisiklet, saatı 8 Kamutay altındaki dörtyol ağsında Güreş, saat: 16.30 4, Gücü alanında, Futbol, saat: 17.45 4A. Gücü alanında, Su sporları, saat; 10 Karadeniz havuzunda (Yazısı $ inci sayıfamızdadır ) ea se aA eR n ae se b akee ae ee mektubun aslını yazınış - olması - dır. Hindenburg, bu mektubun so- nunda tarafsız olmak lüzumun dan bahsettiği için gazete, bu di - leğin, Mareşaliın büyüklüğüne bir tanıt olduğunu İleri sürmekte idi. (Sonut 2 inci sayıfada) 28, TEMMUZ 1985 PAZAR Vimbledon, 27 (A.4A.) — Davis kupa- sı finali için yapıları muçların ilkinde iüngi Liz Austin, amerikalı Allisonu yenmiştir. Her yerde 5 kur Uzun bir çalışmadan sonra Baytarlarımız yedi aylık sıgır veba aşısını buldular Epiy zaman önce B. Gurasson adlı bir fransız uzmanı ancak bir hafta dayanabilen “sulu sığır ve - ba aşısını,, bulmuştu. Önmeli, fa - kat dayanıksız olan bu' yeni— aşı üzerinde uğraşan baytarlarımız - dan Bay Süreyya bu aşınım 40 gün dayanabilen yeni bir kuru şeklini yapmış ve bir alman ilimmeni ta- rafından Avrupa fen-âlemine bil- dirilen yeni buluş ilim çevenleriy- le dünya basınını uzun boylu ilgi- lendirmiş ve B. Gurasson bu kuru aşının ekonamik değerinin az ol - duğunu ve kendisi tarafından bi - lindiğini ileri sürmüştü. Sığır vebasının memleketimiz hayvancılığı üzerinde yaptığı yı - kıcı etkiler dolayısiyle meselenin esaslıca etüd edilmesi için bir ko. misyon kurulmuştu. Pendik bakte- riyoloji enstitüsü direktörü B. Şe- fik Kolaylı, Baytar genel direktör- ç y > Hayvanlar için yeni yapıtan aşı yedi ay bozulmadan dayanmaktadır lüğü uzmanı B. Muzaffer Bekman Pendik enstitüsü asdirektörü B. Mavroğlu, “gıdat tahlilât,, labora tuvarı şefi B. Hamdi, Pendik ens - titüsli şefi B. Raif Köylüoğlu, Pen- dik enstitüsü asistanları B. İhsan Esin ve B. Cevat Gediz'den katınç olan bu komisyon bir yıla yakın zamandanberi bu meselede — türk tezini üstün kılmak ve nesci, mayii dayanıklı sığır veba âaşısını bul - mak için çalışmaya başlamıştı. Pendik bakteriyoloji labora - tuvarındaki uzun tecrübeler ve birçok araştırmalardan sonra bu- gün sevinçle öğreniyoruz ki değer Ki uzmanlarımız, ilkönce 45 ve sonra 138 gün ve en sonra da (7) ay dayanabilen nesci, mayii sığır veba aşısını yapmışlardır. Her tarafta etki yapacak ve yankıları duyulacak olan bu bulu- şun kesin değerini anlatabilmek (Sonu 4 üncü sayıfada) Yugoslavyanın diş sı yasasında değişiklik yoktur Berliner Tageblatın yazılarını Belgrad yalanlamaktadır. Belgrad, 27 (A.A.) — Berli « ner Tagablat gazetesi, 10 teommuz tarihli sayısında bir betke yazmış- tır. Bu yazıda Prons Pol'ün Bük - reş gezisinden sonra Yugoslavya « nın dış siyasasının esaslı sürette değişmiş olduğu, Yugoslavya'nın küçük anlaşmayı ve balkan anlaş- masını — terkedeceği — ve Yugos- lavya, Bulgaristan — ve Ro- manya arasında yeni bir grup ortaya — çıkacağı — söylenmek - te ve bu değişikliğe sebep olarak Habsburg dinastisi meselesi ileri sürülmektedir. Acun genoyunu aldatmayı ho- def tutan bu bilget resmiğ çeven - ler tarafından kesin surette yalan- lanmaktadır. Bu çevenler Yugoslavyanın dış sıyasasında asığlarına bayrı oldu- ğunu ve bu sıyasanın gayelerinin bu âna kadar asla değişmemiş bu- lunduğunu berkitmektedir. İtalya isteklerinde israr ederken, Habe - şistan harba nasıl Paris, 27 (A.A.) — Eko dö Pa. vi gazetesinin Roma'daki özel ay- tarı, düzenli habeş süel kuvvetle - rinin, Avrupa usulüne cihazlan - mış ve Belçika subaylarından eği tim görmüş 100 - 120 bin kişilik kadar olduğunu söylüyor. Topçu kuvvetleri, eski sistem birkaç bataryadır. Makineli tüfek hazırlanıyor ? kıtalarının ellerinde 500 tane ka- dar mitralyöz vardır. Yüce dağ - ların bazı noktalarında çoktanbe- ridir ğizlenmiş cepane depoları ol duğu kesindir. Modern harb ge - reçi çok azdır. ve birkaç tankla, biribirlerine benzemiyen uçaklar- dan başka bir şey yoktur. (Sonu 2 inci sayıfada)