3 Ağustos 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

3 Ağustos 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

» Birkaç haftadan beri şehrimiz- istek üzerine hazırlanıyor. İstan- bulun beş İL sı şudur: 1 rmara: Burada Yedi- Istanbul, beş kapılı şehir kuleden İstanbula kadar deniz- den görünen manzaralar, tarihi binalar, bunların içleri filime çe- kilmiştir. Meselâ Ayasofya, Sak tanahmed camii, müze, askeri mi ze filimde görünecektir. Bu kisin — Karadeniz: Burada Bo- gaz, eni ari saraylar, Rumeli, sarlari, bunların içle- ri görünüyor. 3 — Anadolu kapısi: Trenle Pendikten Haydar, kad. elan kısım, enlemi, plâjlar ve saire görü; tedir. | da surlar, Karie, Süleymaniye, Beyazıd. camileri, ğin eserler görünmektedir. buradaki eri Florya plâji ve saire görünüy. Hollivütun iki büyük yıldızı: sağda Claudette Colbert Solda Sylvia Sidney, Hollivutta Paramount şirketinin görislerinden Yakarıda genç yıldızlardan Lorraine Bridges, solda ii İson son çevirdiği Wender Bar filminden bir sahne Claudette Colbert Ârtistin halk arasındaki mevkii gittikçe yükseliyor kada son zamanlarda en ette Colberttir. Bu yıldızın halk tarafından sevilm muntazam rette artmaktadır. 1928 de ilk defa büyük bir filimde rol ala- artist her sene bir parça dal yükselmiş, 1934 de en büyük y dızlar sırasına geçmiştir. Fakat bundan sonra şöhreti halk arasındaki mevkii sarsılma- miş, bilâkis birden bire birkaç kat pe mandan beri geçen bir se- ne ee yükseliş gene devam etmektedir, Ekser filim yıldızlarının par- laklığı sönmeğe başladığı halde Claudette Celberte, halkın rağ- beti azalmak şöyle dursun, mü- temadiyen yükselmesi bir çokla- rını kıskandırmaktadır.