3 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

3 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Bugünkü sayımız Bugünkü sayımız SAYFA SAYFA © 3 kuruş * Telefon: 23872 3 Ağustos 1935 Cumartesi © Bemez İ- Sayı 1283 Yeni bir diyevinde: “ Habeş İ seferi bir talimdir!,, diyen Musolini Tayyareciliğin kahramanca bir “denemesi; Kutub yoluyla Rusyadan Amerikaya yola çıktılar! Sovyet tayyarecilerinin bugün başlıyan bu seyyahatini bütün dünya takib ediyor Nerelerden geçecekler? Neler yrpacaklar? maksatları ne dir? Moskova, 3 (Özel) — Tayyare- ci Levanievski mahalli saat ile bu sabah altıda San Fransiskoya git- mek üzere Şulkova tayyare meydanmdan ha- valanmıştır. Moskova civarında Bu cesur tayyareci ile yanında- | ki arkadaşları, ikinci pilot Baydu- kof, makinist Levçenka ve telsiz memuru Beliyakof O hiçbir yerde Anlaşmaya yanaştı Bg Habeş imparatorile bitaraf bir toprakta görüşmesi muntemel Fakat Italya yeniden asker topluyor (Yazısı 2 nci sayfada) Romancı kadın, senelerce evvel masa başında... Halide Edib Bugün durmaksızm ve şimal kutbu üze- rinden geçmek şartiyle 9000 kilo- metre mesafe aşarak San Fransis- koya varmak azmindedirler, Yolun 3000 kilometrelik bir kıs- mı buz dağları üzerinden geçmek- tedir. Buralara hiçbir insan aya- ğı basmamıştır. Mıntakayı bilen, tanıyan yoktur, Levanievski kutba varmca doğ- (Devamı 2 incide) Sovyet tayyarecilerinin geçeceği kutub yolunu MPa harita Bugünkü ı maç. Istanbula geldi (Yazısı .kinci sayfada) Ibrahim Tali Trakya müfettişliğinden istifa etti Yerine içişleri müsteşarı geldi Trakya Genel ! Vehbinin genel müfettişliğe asa - Bugün Uypeşt Macar takımile karşılaşacak olan İ Beşiktaş birinci futbol takımı | (Yazısı spor sayfamızda) İ Halide Edibin dibin gençlik resmi Almanyada Yahudi düşmanlığı Yahudilerle aha bir “ Irk aybı,, imiş! — Buna cesaret beğ 24 kadın sürgüne yollandı Almanlar hava Bir Yahudiyi sokak hücumundan | orfasında vurdular korunmayı Gazeteler bundan tek satır bahsetmedi ogreniyor Garip bir tecelli: Berlin Yahudi şehri oluyor! (Yazısı 2inci sayfada) Berlin, 3 — Hava hücumlarına karşı korunma tedbirlerini VEE seyyar Bektepler bütün Al- » dolaşmak tadır. En hicra ei bile bu ii üzerinde dersler verilecektir. | Alman © köylülerine, ül Yangına ve hava bombardumanlarına pa nasıl koruyacakları öğretilmek l Müfettişi (o Bay İbrahim Tali ra » hatsızlığı yüzün. den istifa et - miştir, Genel müfettiş zaten birkaç aylık me zuniyet almıştı Kendisine İç İş - leri o müsteşarı Bay Vehbi Ve - kâlet ediyordu. Ibrahim Tali Bay Ibrahim Tali yakında tedavi için Avrupaya Bir kadın gidecektir. Bay Süt tenceresine düştü Bu sabah Balafta garip bir yanma vakası olmuştur: Dramanda oturan otuz yaşında Gülizar isminde bir ka-; dın Balatta Ayan caddesinde sütçü Yorginin dükkânında süt içerken ba- şı dönmüş, elindeki bardakla içinde kaynar süt bulunan büyük tencerenin içine düşmi' *“r. Gülizarın başı, kol ve | bacakları yanmıştır. Gülizar baygın bir halde Balat hastanesine kaldırı! - mıştır. © Ruzvelte tehdid. | mektubu gönderen tutuldu Pitsfield (Amerika), 3 — Polis rei- sicümhur Ruzvelte bir tehdit mektubu önderen Coro Cefers; adi; birini ya - kime leten tayini ve yerine de Bay İb - rahim Sabrinin tayini söyleniyor, i Urfada bir gazeteci öldürüldü Urfa — Urfada çıkan Yenilik ismindeki gazetenin başyazarı Ga. lip, akşam karanlığında evine gi- derken arkasından atılan dört kur. şunla vuruldu ve bir saat sonra da öldü. Cinayetin sebebi ve' Katil meçhuldür, Oldürülen Avusturya Başbaka» nı Dolfus'un yıldönümü münase « betiyle bir İngiliz gazetesi; Avus- turya meselelerini tahlil ediyor, Yazısı 4 üncü sayfamızdadır.