7 Ağustos 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Ağustos 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Girld adasında sükün Var, grevciler patrorlarla konuşmağa başladılar. ——. ema —— Sene 17 — No, 6035 — Bi ierika, Habeş işile Fiati her yerdi — Gl uğraşmağa başlıyor Italya ve Habeşistan harp hazırlıklarına devam ediyorlar Londra 6 — Amerika hükümeti | Habeş işile yakından uğraşmağa - | başlamıştır. Âyandan ve dış iş- €ri komisyonu üyelerinden M. Pope gelecek hafta Avrupaya gi- | derek Londra, Cenevre, aya uğrıyacak, oradan Adis- ababaya gidecektir. Bu seyahat erikanın İtalyan - Habeş işine; | Paris, üyük önem verdiğini gösteriyor. Konuşmalar ne zaman başlıyacak? Paris 6 (Akşam) — Habeş işin- | © bir anlaşma yolu bulmak için İngiltere, Fransa ve İtalya ara- sinda yapılacak konuşmaların ne Zaman başlıyacağı henüz belli değildir. dü. $ünceleri arasında büyük farklar Vardır. M. Lâvalin bu farkları ortadan kaldırması çok güç görü- Nüyor, İngiltere ile İtalyanların Gerek Italya, gerek Habeşistan harp hazırlıklarına devam ediyor. Yaponyanın Habeşistana silâh ve askerlerden bir mütehassıs he- yet gönderdiği haberi yalandır. Italyanın hazırlığı Paris 6 bakanı fu sözleri söylemiştir; İtalyan müstemleke M. Lessona gazetecilere İ yeni vali göndermiştir. «Son altı ay içine Eritre ve So- malide 50 senede yaptığımızdan fazla iş gördük, Musavvadan As maraya giden yapıldi. Tecrübe gösteriyor ki bugünün muharebesi en ziyade levazım işi- ne bağlıdır. Bunun içinde yol lâzımdır. Ölüm nisbetine gelince, son is tatistiğe göre 113 amele, 77 as ker ölmüş! Hastalıktan dolayi 540 asker italyaya gönderilmiştir.» Londra 6 — Deyli Telgraf ga- iki yol İ zetesinin Kahire muhabirinin bil dirdiğine göre Süveyş kanalın- İ dan geçen İtalyan vapurları yüz- dan fazladır, Bunların taşıdıkları asker de 116 bindir. Habeşistanın iki yeni valisi Adisababa 6 İmparator, Mallaga ve Saio vilâyetlerine iki Bunlar- dan biri Sikamakues Mangahadir ki, bunun vezifesi harbde paratorun elbisesini giyip düşma- nın hücumlarını kendi üzerine çekmektir. Cenvre 6 (Akşam) — Milletler Cemiyeti konseyinde İtalyan de- legesi dün raporunu M. Mussolini. ye bildirmiştir. M, Mussolini İtal yanın dilediği gibi hareket etmek- te serbes olduğunu söylemiştir. Bayındırlıkbakanınınteftişleri Mühendis, fen okullarını, elektrik fabrikasını gezecek, yeni yolları gözden geçirecek Bayındırlık bakanı Ali Çetinkaya Izmirde Menderes köprüsünün açılma Şehrimizde bulunan bayındır. | lk bakanı bay Ali Çetinkaya, im- tiyazlı sosyetelere bakan baş mü- “tiş ve komiserleri dün sabah | kabul ederek vazifeleri etrafında endilerile görüşmüş ve bazı di- tektifler vermiştir. | mn sonra posta, telgraf ve on baş direktörü bay Maz- vardan, yeni tedbirler üzerinde "zahat almıştır. İstanbul nafın baş mühendisini abul eden bayındırlık bakanı, İimizin yol * ve “köprülerile bik “sa Trakyaya giden yolun ça- yapılabilmesi hakkında gö- resmini yaparken rüşmüştür. Bay Ali Çetinkaya İs- tanbulda inşa edilmekte olan yol- ları bir iki gün içinde görecektir. | Bugün yüksek mühendis oku- lile nafıa fen okulunu teftiş ede- cektir. Fen okulunu bulunduğu yerden başka bir binaya kadır- mak suretile yüksek mühendis oku- İunun talebe pansiyonu ve ders- hane ihtiyaçlarını karşılamak ve yeniden ilâveler yapmak noktala- rı bu teftiş esnasında incelene- cekir. Bayındırlık bakanı bah Silâhdarağsdeki fabrikasını gezecektir. yarın sa elektrik © ÇARŞAMBA — 7 Ağustos 1935 İ parak, kollarımı İ de bir yahudi mahallesinde gösteriş ya-* İ şen gazetenin ü İ cun ne olduğu — — Başbakan Ismet Inönü yarın deniz yolile İs. tanbula geliyor. Telefon: 24240 idare) - 24249 (Tahrir) » 24248 (Matbaa) - 20113 Ü Başbakan İsmet İnönünün gezisine ald bir kaç enstantane: Yukarida solda başbakan ve dışbakan, Trabzon elektrik fabrikasında, sağda sergiden çıktıktan sonra borsa komiseri Hâmide teşekkür ediyor aşağıda solda Trabzon Halkevinde ihtiyaçları dinliyerek not alıyor, sağda elektrik fabrikasında mü- bendis izahat veriyor, ortada başbakan Trabzon hükümet konağından çıkıyor. Kum ve çakıl trüstü fiati tekrar yükseltti Belediye işi araştırmağa başladı. Çabuk harekete geçmek lâzımdır Başbakan yarın geliyor Şark vilâyetlerinde ve Kara- deniz sahillerinde bir gezi ya- pan başbakan İsmet İnönü yarın deniz yolile İstanbula gelecektir. Başbakan İstanbulda birkaç gün kalacak, seyahati hakkında Cu- mur reisine malümat verecektir. İsmet İnönü bundan sonra Anka- raya gidecektir. Başbakanın ayın ortalarına doğ- ru Ankaradan gelerek beş on gün Yalovada istirahat etmesi muhteme! DÜŞÜNCELER — a Sivrisinek savaşı Erenköy, Gece, Saat 11. Ben yata- gın içinde, gözlerim fal taşı gibi açık. Odanın sıcak karanlığı o inceli kalınlı, | uzaklı, yakını vızıltılarla dolu; Sanki ben lambaları sönmüş bir şehirim ve üstümde düşman uçakları vızır vızir dö. | nüp dolaşıyorlar. | Erenköy. Gece. Yaat 12. Lâmbayı yaktım. Güneş ışığında uçusan toz yı- | ğınları gibi, ordularla, filolarla sivri si- | nek sağa sola darma dağın kaçıştılar. Avuçların patlatırcasına biribirine çar- | bir yel değirmeninin kanatları gibi döndürerek sivri sineklere | karşı amansız bir savaşa giriştim. Gece, Saat 1. Çiçek çıkar. benek benek kırmızı, ellerimin kabarcıklarla dolu. Sırt üstü, bitkin yatıyorum. Savaşta yenil. dim, Sivri sinekler tabur tabur, Berlin. pan Hitlerciler gibi, bağıra çağıra oda» nın içinde dolaşıyorlar. Kolumu uzattım. Elimin altına bir gazete geldi, Yatmadan önce yarısı- nı okuduğum ve $#onra yalağın içinde unuttum bir Akşam gazelesi. Açtım okuyorum yine, Sivri sinekler gazeteye saldırıyorlar. o Ben aldırmıyorum artık. Birden bire gözüme kalın kara punto- larla dizilmiş şöyle bir yazı başlığı ilişti: «İstanbulun Anadolu yakasında sivri sinek mücadelesi iyi sonuç verdi.» eyi elimden fırlattım. Yere dü- nde zıp zıp zaplıyan, havalanan alçalan sivri sinek bölükleri- ne bakarak düşünüyerüm: Ya iyi sonu- bilinmiyor; oyahut da Erenköy, İstanbulun Anadolu kıyisın- dan Rumeli kıyısına, geçirilmiş ve biz Erenköylülerin bundan haberleri olma. Evvelki gün yapı si fiatlerindeki yükselişten bahse- derken kum ve çakıl birleşerek bir trüst yazmıştık. Kum ve çakıl, inşaatta çok ö- nemli bir mevki tutar. Halbuki bu kum yaptıklarını trüst yüzünden ucuz ve iyi bulmak kabil olamıyor. İstanbula kum ve çakıl getiren. ler, trüst yüzünden malları serbes- | çe çıkarıp, müşterile pazarlığa gi- rişemiyorlar, K çakıl dol malzeme. | bir mavna civardan gelip Haydar- paşa önünde demirledikten son- satanların | ra trüstü idare edenler, bir fiat biçiyorlar, kum sahibi bu fiatten aşağı malını satamıyor. Bundan başka Haydarpaşa önünde gelen mavna, demirleyen yer almağa mecbur tutuluyor. Müşte- risi olsa bile derhal malını boşal tamıyor, İnşaat sahipleri, kumun in ederek ve diğer mavnaların arkasında ve çakılın cinsini