14 Ağustos 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

14 Ağustos 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Atinada yeniden göste- nler oldu, Pirede işçiler grev yaptılar —— —— Bayındırlık bakanile te- lefon delegeleri arasında konuşmalara başlandı. amman il Sene me — No. 6042 — Fiati her yerde 5 li —e- — ÇARŞAMBA — 14 Ağustos 1935 Telefon: 24240 (İdare) - — —a 24249 (Tahrir) - 24248 lmebük) - 20113 iye) : Habeşistanın paylaşılması fikri ortaya çıktı “Daha 1925 te İngiltere ile Italya v Fransa arasında konuşmalar yapılmış, Habeş İle liği ilim ii li müayene sdiligor Pari; 13 — Romadani gelen ha- İdi ere göre İtalya, Habeş mese ini tetkik için Pariste toplanacak an üçler konferansında şu tezi Müdafaa edecektir! | — Bundan elli yıl önce Erit- İ işgale italyayı kışkırtan İn- İzmirde kuru üzüm piyasası Ankara 13 (Akşam) — Ekoneo- i bakanlığına gelen malümata İzmir kuru üzüm piyasasi Perşembeye açılacaktır. Mliye vekâletinde devam ve ii vee lâyıhası bi, Ankara 13 (Akşam) — Adliye anlığında memurların devam — mezuniyetleri hakkında yeni İK Proje hazırlanıyor. tüniyeherg sergisine çağrıldık » Ankara 13 (Akşam) — Alman. i Günigsberg sehrinde kuru- milletlerarası sanayi sergi- he heyetimiz de çağırılmıştır. Harikulâde hir i Kayacanın bu'en güzel eserini - pek yakında AKŞAM sütunlarında okuyacaksınız gilteredir. maksadı, Sudanı yerli kabilelerin tecavüzüne karşi korumaktı, 2 — 1906 tarihli İtalyan - İngi- liz « Fransiz anlaşması yalnız gö- rünüşte Habeşistanin istiklâlini koruyor. Hakikatte bu andlaşma, Ankarada yeni orta mektep Ankara 13 (Akşam) — İtfaiye meydaninda yapılmakta olan or- ta okulun inşası ilerliyor, Okul memleketin en modern müesse- selerinden biri olacaktır. Zemin katında hava tehlikesinden karun- mak için birde sığınak yapık mıştır, İtalyada bloke kalan paralar Ankara 13 (Akşam) — İtalya- da bloke kalan 200 bin liralık ceviz kütükleri parasının verilmesi için yapılan konuşmalar lehimi- ze bitmiştir. Bu paranın 20 bin lirasi hususi takas, üst tarafı Klering yolile ödenecektir, gönül macerası Zevk Kaygu ”- Heyecan dir, 3 — Milletler cemiyetinin kurus luşundan çok bir zaman sonra 1925 tarihinde İngiltere, Fransa ve İtalya arasında teati edilen no- (Devamı 4 üncü sahifedeJ DÜŞÜNCELER Bunu bilmiyen Yy: bilirdim. Gel gelelim, dün vapurda bir kılık yüzünden aldanışım oldu ki, bunu acağim. Vapur Kadıköyünden Kalktı. Güver. tede oturuyorum. e Hava sıcak, Denize bakarrak gözlerimi serinlendirmekteyim. Haydarpaşaya uğradık, yolcu aldık ve kalktık tum: Uzum kavırcık kır omuzunda, sakalı göğsünde bir baş. Gözleri dol. gun ve dü Üstünde gibi sarı ve biçimli ellerini, ütüsüz (opantalonunun Üstüne koymuş... Ona baktıkça baktım, baktıkça bak- tım: İlkönce, bu İspanyadan kaçmış bir anarşisttir diye düşündüm. Gökte Alla. hın yerde politikanın sınırlarını atacağı bombanın fitiliyle dağıtmak istiyen bir, anarşist, Sonra, hayır, diye düşündüm, elleri çok sarı ve parmakları işten uzak yaşa. mışa benziyor, Ba bir anarsist değildir. Omuzlarına o düşen, uzun kıvırcık, kır saçlarına oturtduğu kara fötr şakpaya, bakılırsa, 19 uncu asır sonu modemişt. lerinden bir Fransız ressam olmalı, Belki de Parise sığınan antifaşist, demokrat İtalyan profesörlerinden biridir. İster İspanyol anarşisti, ister Fransız ressamı, ister İtalyan (profesörü olsun İstanbulu gezmeğe gelmiş.. Hayır, bu belki de, Portekizli bir... Düşüncelerimin ozenciri, birdenbire İngilterenin bundan | Hebeşistanın paylaşılmasina dair. | koptu. Yanımda oturan yaşlı bir ram | kadını birden o bire kalkarak karşıdaki anarşist - ressam - profesörün , elini öptü, Ve o sıra bal mumu gibi biçimli parmakları yaşlı rum kadının başında kısa ve dar bir istavroz çıkardı, Bende bir papasın kılığını değiştir. dikten sonra beni bu kadar aldatmış | olmasına içerliyerek başımı yine kılığını, değiştirmiyen demize çevirdim, Orhan Selim Istanbul - Almanya yolu altı saate indi Kadın tayyareci dün sabah Almanyadan e | hareket etti, öğle vakti Istanbula geldi, akşama tekrar Almanyaya döndü Yukarıda altı saatte Almanyadan gelen kadın tayyareciye tayyarecilerimiz çiçek verirlerken, aşağıda kadın tayyareci Alman işgüderile görüşüyor Kahvaltısini dün sabah Alman- yada yapan Almanyanın tanım mış kadın tayyarecisi Elliy Bei- horn öğle yemeği zamanı İstan- bulda bulundu ve akşam yeme- ğini Almanyada yemek üzere tek- rar yola çıktı... Almanya ile' İstanbul arasında- ki uzun kilometrelerce yolu altı Yenicami — saate indiren tayyareci Elly Bein. horn Almanya - İstanbul arasın- da bir tur rekoru kazanmış olu- yor. Dün sabah tam saat dört bu- çukta Almanyanın Gleivitz şeh- rinden hareket eden tayyareci Elly Beinhorn altı saat sonra Yeşik (Devamı 4 öncü sahifede | İYenicamiin etrafımdaki dükkünlar yık- brihb bu sanat eseri meydnna çıkanlar cak.) » Gazetelerden - Darısı başına Süleymaniyeciğim, darısı başına... Me