24 Ağustos 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

24 Ağustos 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Eskici diyip diyip geçmiyelim de “Buraya ne iskarpinler gelir bayım, ne iskarpinler.. sen hele bir şuraya bak..,, «Yeni ayakkabı giymemeği âdet edinenler var. Çünkü yeni kundura alışıncaya kadar sıkar, rahatsız eder » icami... Sıra sıra kundura enicami. #skicileri... Fakat bunlar alelâde ciler değil. Bunların işleri bam- » Burası cami avlusuna ku- Yalmuş: bir fabrika gibi işliyor. Es ki kendinealar torba: torba buraya #sliyor.. eski tabanların altına kö- Selöler , delikler yama- Myor, yırtıklar dikiliyor. Çivilerin Üzerine çekiçler i İm bu: eski, “İS yaramaz: gibi görünen kundu. li biraz sona is msm ği yamanmış, yırtığı dikilmi elimi olduğu: hal, eydana çı r... Ve Yeni- i Sami m «müstamel» di- Ye satılıyor. < Harıl li, çalışan ihtiyar eski- Sinin yanma yaklaştım: Ee in mi? Bot mu?.. diye i Eva, burada fotinde var.. ©m de yandan düğmeli sarı, eyl kurşuni podesüet altı siyah de- ii olmak şartile çeşid. çeşid igara ikranm lâfım açılma- Sina Mi. geldi. Etrafıma bakın- düm. T. i kundura- — Burasını eskiler çarşısı diye » * görmeyiniz. Buraya neler ge- 5 neler bayım... Bak şu köşe- deki iskarpinlere... Beyoğlu dük- kânlarından birine gir de şunun Hatini çor Me eskiden; hele-eskiden., val- buraya 2-3 kerre gi- : olay kolay ir e atıp eskiciye (o vermiyor. ç lar, â Bikin ettim. Eskiler kısım kı- ayrılmış. Bazıları çok eski, ba- e okadar yeni'ki.. sordum: > — Niçin eskileri ya kısım kı- “—. “ozman — Eski var, eskicik var... «Ha- km var, eiizeigi eski- — Bü ne demek? a Bazı kunduralar çok giyil- kisi lara biz «hizmetçi es- ia dari neden dersen?.. Evde Yenici avlasunda bayanlar iskarpinleri giydikten sonra hizmetçilere verirler. Onlar- da ayaklarından çıkarmasını bik O zaman 6- eri ei eskisi» deyip de geç Her ile eskisi öyle pillim pillim olmaz... Öyle kibar hizmet- çiler Ke ki, m çıkardı- ğı iskarpi a ke came — Bu darlık zamnında en çok EZ eskicilermiş?.. İşleriniz — Allah Bi bin bereket versi — Günde kaç çifte La sa- tarsımız. — Belli olmaz ki... v dört Bira çe a birler sa- arız. Ây da hiç İyi Y sat- alama mar En çok iş kışa eyi İşte u aydan sonra Sonra evlenmeler de sonbakar- da çok olur. Evlenenlerin içinde fakiri var, zengini var.. bazısı ye- ni iskarpin alabilir, bazısı ala- maz., se Buradakiler de yeni giliidie'y Sonra li iskarpini neden hor vu bilmem. E Yamalı bir kerre yenilere göre az daha rahattır. Yeni dura ayağa alışıncaya kadar nasır yapar, sıkar, rahatsız eder. Yeni 'a acemi insana benzer, Hal- vti eskisi yola alışmıştır. Çizgi. lenmiştir. Eski kundura giyenler çok 7 kun- Çoook... Bazıları âdet edin. mişlerdir. Hiç 7. mel giy mezler. Adam bir k Amma bunların hepsi De mıştır... AKŞAM eskicilerin faaliyeti rasız kimseler mi?.. Yooooo... Val lahi içlerinde yaka vardır ki, varsan yeni nen ünkü neden?, ee ondan.. tabia e giymez. Alışmıştır da Hikmet Feridun Kim kazanacak? Dinarlı mı, Çoban , Mehmedmi? En doğru'cevab verene e ikinciye 30, üçün üye 20 lira ger” Dinarlı, Çoban Mehmed ile 8 Se lölde şehirmizde Hi. ava :ek.. Ba münasebetle getirmek suretil, mi yoksa puvan el mi karmak? j — Galibiyet, ki ğru: tah minde bulunan okuyü: (s0), ikinciye: (30), üşüncüye (20) lira mükâfat verilecek! Doğru eden diğer okuyu. cularımızın isimleri Sd sıra ile bildiri” lecektir. Sr ln en itibaren iştiraki etmek istiyen o- Kuyu mız, bugünden 6 eylül ei 5 terli nüshamıza kadar Mniiyemimalk iler Şarttır. Başka kâğıdlar üzerine yazılıp © | cektir. Cevabınızı bu kupona yazıp gönderiniz. ÖEREYANLAR, KİTAPLAR Sahife 7 Hazırlanan dünya Tevfik Fikret: «Bazan telâke- | tin de olurmuş hayırlısın diyor. 1914 Avrupa ei de edebi- yatçılara insanı, insanlığı hatırlat- mak gibi bir iyiliği dokundu. Harp: ten önceki yıllarda sanati, edebi- yatı politika ile, yani insanın s05- dininin ile ilisiği ol maması lâzım — bir çalışma “bir boşuna çalışma- saymak fikri yayıkp kökleşmişti. O kadar ki, bir romancınım, bir şairim eserinde şılanıy: Şaire; sana na, memleketinin, bütün kaderi ile ilişikli mele ri sında: «Bunlardan bama ne?» di. yebi hakkı verilmişti. Büyük harp ve o: action»u gibi hareketler sanat a- damına da bir taraftan olmanın bir insanlık borcu olduğunu öğret- ti. Artık her yeni eserde ya ihti- lâlin kızıl bayrağını, ya kralcılığın sembolü olan beyaz bayrağı veya bunlar arasında herhangi bir ren- onlardan haberi olmıyan bir kafa- nın düşünceleri canlı olabilir mi? Doğrusu büyük harpten sonra politika hayatı da Mi biribi- nelerine muhalefettir; öteden beri kabul edilmiş esaslardan , onları tenkide Yad-uygunluk ile muhalefet o dar ayrı ayrı şeylerdir ki iheilii 2 Zas manlarında hük F «non-con- ei olmasi tabiiğdir. Descartesi'n tabla rasa'sını, girer işlerini dü- şünürken de ti ike ka ei ile se şüphe daima inkâra gö- tü Bu zihniyet harpten sonra birer para- doks sayılmaktan pek kurtulama- ışte, Propaganda edebiyatı - eserleri Edem “küçük # ar rl arlı yrılan, | hemen ihtiyarlayıverdiği, çocukça 1 BRİ alere lr < öven eli bucak edi dubmnilalidn5- di; ona en çok itibar etmiş olan a yürütmeğe çalışan partiler | Rusya bile artık yamıldığını anla- i yerine tavizatta Bulunmağı yalnız | dı, egri MN da. | bir ayıp değil, kendi kendini öl. görüşlere davet e: dürme sayan, adamlarına şiddetli ihtiraslar aşılıyan bi üyük cereyan- Pür görüilerieiğe Karşlkek Asrımız, dinler yaratan bir çağ- dır. Artık Schopenhaucr'e uyup dünya hakkındaki bilgimizi kendi şahsrmızla' başlayıp yine kendi şahsımızla bitecek bir e 8 bir avunma sayarmıyoru er vak- te ve her ferde beyne hakikedlere bağlanmak istiyoruz. Gülümseme- yi zekânm en cazip, en katıksız övüns: hali s: li ler mi bir taraf İİ kaybol anlandırmağı a veya katolikliği (nco-hemisler), orto- doksluğu (Berdiağif) tazelemeğe uğraşırken bir taraf da yeni «myt- hevler örme Bilek edin, ye- ni cere; İâiklikten, ya- Ri.din işlerine lmnidelikezi 0Ş- lanmıyor, kimi şu > kimi din düşmanıyımı diy: Büyük harpten ba sosyete İş- lerine karışmak bir berç olduğunu anlıyan edebiyat Piran şöyle toptan bir bakışlar ikiye ayrıldılar: Bir kısmı'şu veya bu partinin, hü- in, i v.z propag: dasını yaptılar; bir kısmı da -türk- çede şimdilik iel simi bileceğimiz- bir «non-conform me»den bahsetmeğe bele. Fransız a e a başkanı M. Löon. Blum eskiden mu- — ilik ruhu ale kler e, yanılıyor; Ankete cevab: (AKŞAM spor anketi kuponu) (Çoban - Dinarlı) güreşi b: yen okuyucular bu kuponu (AKŞAM gazetesi spor dar akkındaki mükâfatlı anketimize iştirak etmek iste. ee boş vo doldurarak 6 uharriri). adresine göndermelidirler, eylül ka- , ben: er muhalefet bali adam: larına karşı çıkmak, onların ii etlerini -sosyetenin öteden beri kabul ke. rağ göre- tenkid etmek, e etmektir; mu- halefet idi (şahsiğ hırslara hizmeti düşünmiyeninden bahse- diyorum), yapılan işleri, tam iste- nildiği gibi olmadıkları ve be- genmemek, kusursuzluk mak i rdır, <Nomcenfermiz- ğ kdr; * o > sosyetenin 2. 5 E > Bp E © > 5 v ğ p a » Z 5 P » 5 ” * armalı ene biyat “lü ünd. mefhumu kalabilir mi? ty i sanın moral faaliyetlerindendir, yani itikatlar zümtesine girer. Her i tiyor: «İhtilâlei yad-uygunluk gütmekten ziyade, bagi geceli bir uygunluk NO cenli, dünün yıp- ş, canlılığını kaybetmiş -p şinhükümlerine ayri diyenler min çocuklarına onlar da peşinhü- kümlere uygun, geçici olmıyan bi- rer propaganda eseri diye gözü- ecek. Nurullah Ataç * AKBA müesseseleri Ankaranın modern türki fransızca ve ecnebi lisanlarda kitap, ço mecmua, fotoğraf modellerini temin levazım eder. Merkezi: Maarif vekâleti karşısın» yi telefon 8877 Şubesi; Samanpazarında

Bu sayıdan diğer sayfalar: