24 Ağustos 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

24 Ağustos 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Yukarıda ği genç er Gloriya Stuari, ağda Gertrude Mihaels # Fransada çevrilen Harp fili- mi henüz eperiyini gösterileme- miştir, » Japa sanşüzü bazı sah- n Ruby Keel. Yukarıda e Allwyn, sin ri Furnes, ağda © Anna Ki Son seneler içinde filime en çok çekilen eserlerden biri de « Karenin» dir. Tolstoinin bu eseri sessiz filim zamanında bir kaç defa çevrildiği gibi sesli filim başladıktan sonra da Amerika- da filime çekilmiştir. Moskovadan gelen haberlere göre «Ânna Karanin» Moskova- da da filime çekilecektir. tik tiyatrosu artisleri baş roli yapacaklardır. Filimin sanat kıs- mını Dançenko idare edecektir. Sovyet Rusyada çevrilecek olan Anna Karaninin Amerikada çev- rilenlerden es farklı ola- cağı anlaşılı Gaston Jaguet Artistlikten vaz 2 geçti otel işlet rde seyrettiğimiz Fransız idle to Jacguet filim çevirmekten vaz- geçmiştir. Artist Fransanın cenu- bunda Nis şehrine yakın Saint Tropezde bir otel satın almıştır. Bu oteli ve lokantasını işleteceliğir. ohn Lodge Avukatlıktan nasıl artistliğe geçmiş? Hollivutun tanınmış yıldızların- dan Elisa Landinin Königsmar filimini elli) üzere Parise geldiğini yazmıştık. Bu filimde baş erkek rolünü ya- pacak olan Hollivutun genç ar- tistlerinden John Lodge de Pari- se gelmiştir. John Lodge harpten evvel bir çok seneler Pariste bulunmuş, orada oku! siştir. Harp esna- Lodge 1929da bir artistle ev- lenmiş, bu yüzden sinema işleri- ne alâkadar olmuş, nihayet avu- katlığı bırakıp filim artistliğine başlamıştır. John Lodge “Fransızcayı çök güzel olmuştur. Almanyada Leh filimleri Bir mü vel Almanya Bunlar arasında «Süvari yemin! ve «Lucy kız mıdır?» adında iki filim daha vardır. «Varşova mugannisi» isminde- ki bir filimin baş rolünü meşhur Leh aktörü Bodo oynuyor. «Si- yah inci» ismindeki bir filimin çi ii iyi Filimler yapıldığı görül lüy. Meşhur “bestekâr Johann Straussun hayatına dair Terro sosyetesi ile müştereken çevrilen «Evlenme Ahenkler» ismindeki filmin baş rolünü, yani Johnn St- rauss rolünü Viyanalı artist AK fred Yerger oynıyacaktır. X Jül Vernin yazdığı (Kaptan Grantın çocukları) eseri Sovyet Rusyada filime çekilecektir,