10 Ekim 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Ekim 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Habeşistanda sansür koydu harbe dâir verilecek haberlere AKŞAM —— Sene 18 — No. 6099 — Adigari etrafında ka Fiatı her — yerde 5 kuruş PERŞEMBE — 10 Teşrinievvel 1935 Zecri tedbirler Için Ingll- tere Fransa arasında ko- nuşmalar devam ediyor Telefon: 24240 (idare) « 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) nlı —aş bir muharebe başladı, Habeşliler gece hücumları yapıyorlar Çıplak Habeşlilerin kılıç ve pala kullanarak yaptıkıkları baskında Italyanlar büyük zayıata Londra 10 (Akşam) — Reuter ajansının bir tebliğine göre dün akşam Adigrat etrafında kanlı bir muharebe başlamıştır. Geceleyin sıplak Habeşliler italyan hatları. ' na baskın yapmışlardır. Habeşli. ler kılıç ve pala kullanmışlardır. Bu baskında İtalyanlar büyük za- yiata uğramışlardır. Roma 10 (Akşam) — Popolo di Roma gazetesinin yazdığına göre Adigrat etrafında muhare- | beler başlamıştır. Londra 10 (Akşam) — Adisa- babadan gelen haberlere göre As digrat etrafında muharebe devam ediyor. Habeş çeteleri o Eritrede faaliyette bulunmakta, İtalyan menzil kollarını bozmak için çalış- maktadırlar, Itlayan ve Habeş tebliğleri Roma 9 (A.A.) — Resmi tebliğ: Kolordu tarafından işgal edilen bat üzerinde küçük devriye faali- yetleri müstesna olmak üzere dün cephede sükünet cari olmuştur. Uçaklar, hiç bir düşman tahşsida- tı görmemişlerdir. Adua alınmadan bir gün önce 23 yerli taburu tarafından Am- | H uğradılar ğa ABEYISTAN Son muharebe olduğu sahayı gösterir harita bassebada yapılan hücumda Ha- | beş zayiatı, içlerinde şefler de ol. | duğu halde, çok ağırdır. İaşe teş- kilâtı devam etmektedir. Adisababa 9 — Çıkan resmi Hapishaneleri ıslâh Bir kısım hapishaneler halı imalâthanesi olacak Hapishanelerden çıkanlara iş bulmak meselesi de göz önünde tutuluyor Ankara (O (Akşam) ye bakanlığı bir senedenberi ha- Pishanelerin ıslahı hakkında araş- tırmalar o yapmaktaydı. Bu işle uğraşan bir heyet, bütün dünya hapishanelerini, tetkik etmiş, ve ceza işlerile meşgul hukukçula- wn hapishaneler hakkındaki en son eserlerini de okuyarak, Tür- kiyenin © hususiyetlerine uygun olsak bir ceza evi kurulmasına | ksrar vermiştir. Enson telâkkilere göre, müc- rimleri ıslah etmek, onları cemi- yete faydalı bir uasur haline ge- f Anı » tirmek için, İmralı adasında zi- | — Adli. rulacaktı. Yapılan araştırmalar neticesinde bu tarzdaki ceza ev- || lerinin büyük faydaları görül müştür. Belçikada patates zira- atile uğraşan bir ceza evi buna bir misal olarak gösterilmektedir. Mücrimler, kendilerine ayrılan tarlalarda, açık havada çalışa- | caklardı. Bu tarzdaki çalışmala. rm en büyük faydası, mücrim- || lerin sıhhatini korumaktan iba- ret olacaktır. Bugünkü şerait al. tında ceza evlerinin sağlık” ba- | kımından ne vaziyette oldukları- | her sene çıkarılan istatistiklerden LET nı ve hastalıkların mikdarını öğrenmek mümkündür, tebliğe göre cephelerde yeni bir şey yoktur. İtalyan tayyareleri bü- i yük bir keşif faaliyeti gösteriyor. lar, İtalyanlar Ogaden çölünde 50 kilometre kadar ilerlemişler- ! dir. Bunlar Cibuti-Adisababa hat- tını tutmak istiyorlar, Habeşistan bu cepheye kuvvet göndermiştir. Buradaki askerler Japonyadan ge- len silâhlarla mücehhezdirler, Ogadende İtalyan ( tayyareleri zehirli gazlı bombalar dır. atmışlar. Devamı 4 üncü sahifede) KA/TA DNA b Zecri tedbirler için hazırlıklar başladı Italyanlar Fransa- nın bu yola lüzu- mundan fazla girmesinden korkuyorlar Fransızların Italyan gazetelerine cevabı: Musolinl mali ve eko- nomik zecri tedbirleri evvelceden kabul etmişti Roma 9 (A.A.) — Gazeteler Fransanın, İngiliz tavizlerine ka- pılarak zecri tedbirler yoluna Tüzumandan fazla girmesinden korkuyorlar, Popolo d'italia Fransanın İn- giltereden fazla ateşle oynadığını yazıyor. Cenevre 9 (A...) — Havas ajansı bildiriyor: Milletler Ce- miyetindeki (Fransız omahafili Fransanın ekonomik zecri tedbir- lere iştirâki münasebetile İtalyan gazetelerinin takındığı tavrı iyi karşılamamıştır. Bu mahafil diyor ki: «M. La. | val, İtalya pakta riayet ettikçe bu hükümete dileklerinde yardım edeceğini, pakttaki taahhüdleri. | ne riayet etmezse Fransanın ken- dine düşen : vazifeleri bir tarafa (Devamı 4 üncü sahifedel A ür a aa al Beyoğlunda bir gezinti!... Asamblenin dünkü toplantısı Avusturya ve Macaris- tan zecri tedbirlerin aleyhinde Cenevre 9 — Milletler ce ) miyeti asamblesi bugün M. Benesin başkanlığı altında toplanmıştır. M. Benes İtal- yanın Milletler cemiyeti pak- tını ihlâl ettiğine dair konse- yin kararını okumuş ve bu hususta müzakere yapılaca- 4 ğın söylemiştir. İlk söz alan Avusturya de- legesi memleketin zecri ted- birleri kabul . etmiyeceğini söylemiş, İtalya için «Sadık dost, büyük komşu» demiştir. Bundan sonra Macar dele- gesi söz almiş, o da aynı tarz- da lisan kullanmıştır. Bundan sonra yarın (bugün) sabah on buçukta toplanmak üzere celseye nihayet verilmiştir. Yarınki celsede İtalyan, Fransız ve İngiliz delegeleri söz alacaklardır, Bundan son- ra alınacak tedbirleri karar. laştırmak üzere bir komite İ seçilecektir. Komitede cenubi İ Afrika, Felemenk, Venezu- ellâ, İran, Yugoslavya, İsviç- re,İsveç, Belçika, Yunanistan, Avusturya bulunacaktır,