13 Ekim 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

13 Ekim 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Italyaya karşı silâh gön- derilmesi yasak edildi, kredilerine de ambargo konuldu. mma Iialyanların cenup cep- hesinden yapacağı ta- arruzda ilk hedef Harar Şehri olacak. DEK Kam ? PAZAR — 13 Teşrinievvel 1935 Telefon: 24240 (İdare) i 24249 (Tahrir) » 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Sene 18 — No. 6102 — Fiatı her yerde 5 kurup : iL el © İtalyanlar, cenuptan Harar şehri üzerine yürüyorlar mama ma mam ln Italyan pişdarlarının Harar seline 50 kilometre kadar Habeş imperator Habeş ordularının Cibuti 12 — Üç İtalyan kolu- nun ileri hareketi Habeşistanın ortasında kâin olan yüksek yay- lada birleşmelerine matuftur. İtal yanlar, cenup cephesinde bü. jük ve geniş bir taarruz için ile- rilemeğe başlamışlardrır. Cenuptaki İtalyan taarruzunun hedefi Habeşistanın en büyük merkezlerinden olan Harar şehri- ni işgal etmek olacaktır. Çünkü İtalyanlar Hararı işgal ederlerse, Adis Ababayı kolay- lıkla tehdid edeceklerdir. Cenuptaki İtalyan taarruz ko- lu, Hararı zaptettikten sonra Adis Ababa - Cibuti demir yolu- nu kesmeğe teşebbüs edecektir. Burada dolaşan rivayetlere inanmak lâzım gelirse, cenuptan ilerilemeğe başlıyan İtalyan kuv- vetlerinin pişdarları Harara 50 Kilometre kadar yaklaşmışlardır. Fakat bu haberi, kaydı ihtiyatla karşılamak lâzımdır. Zira italyan cenup kolu, Ha- beş mukavemetine uğramasa bile, Ogaden çölünü aşmak kolay de gildir. Her halde, bugünlerde cenup nsan 5 Yukarıda: Dün gelen Sovyet spo, Alphan Rus kafilesi , Adis Ababada ingiliz elçisinin eşi, Habeş Imparatoriçesile. beraber | yaklaştıkları söyleniyor u, bugünlerde Somali cephesindeki kumandasını bizzat deruhte edecektir. yaralılar için pansuman bezi hazırlarken cephesinde, büyük .muharebelere intizar etmek lâzımdır. Habeşli- ler, topladıkları kuvvetlerinin en Rus sporcuları karşılanırken reuları, aşağıda: İzci bayan Saniye başkanına buket verirken (Yazs dördüncü ; sahifade | büyük kısmını Harar ve Dessie- de tahşid ediyorlar. Bugünlerde Habeş imparatoru bizzat ce nup cephesindeki Habeş askerle- rinin kumandasını üzerine almak için Adis Ababadan hareket ede- cektir. Eritreye giren Habeş çeteleriymiş Asmara 12 — Sudan hududu- nun şimali garbisinde ve Setit ır. | (Devamı 4 üncü sahifede) Ajans haberlerine göre Eritre Paris 12 (Akşam) — Paris ga- zeteleri zecri tedbirler ve İtalyan- ların ilerilemek hususunda Habe- şistanda uğradıkları zorluklarla uzun uzadıya meşgul oluyorlar. Maten gazetesi diyor ki: «Ha- beşistana karşı konulmuş olan si- İ lâh ambargosunun kaldırılması ile bu ülkeye önemli mikdarda İ cephane ve silâh gönderilecektir. olacaktır.» Echo de Paris diyor ki: «Bazı Zecritedbirlere başlandı İ Italyan kredilerine ve silâh ihracatına ambargo kondu Cenevre 12 (Akşam) — Zecri tedbirler tali komitesi toplanarak (OHabeşistana si- lâh ihracı yasağını kaldırma- ğa ve İtayaya silâh ihracatını | İ yasak etmeğe karar vermiştir. © Bu sabah tali zecri tedbir. İ) ler komitesinin tali komis- İ yonu toplanarak İtalya ile (olan kredi omuamelelerine ambargo konulmasını karar. laştırmıştır. İÜ Roma hükümeti, ba iki ha rarı protesto etmiştir. cephesindeki şehirlerin durumu: i Bu, İtalyaya karşı bir nevi tedbir | i Fransızlar, Italyanın askeri ve siyasi vaziyetini iyi görmüyorlar Ingiliz gazetelerine göre 3 hafta sonra Italyan Somalisile Eritre sahilleri abluka edilecek kimseler, İtalyanın parlak ve seri bir zafer kazanacağını ummuş- lardı. Lâkin Habeşler yaman da- yanıyorlar. Bundan ötürü har- bin uzun süreceği anlaşılıyor. Bir çok delegeler, İtalyaya karşı zor- lu bir tazyik yaptırmak için bü- tün nüfuzlarını kullanacaklardır. Hollanda petrol gönderilmesini yasak etmiştir. Portekiz de acele tedbirler almak üzeredir.» Ocuvre gazetesi: «Gelen ha- berler, İtalyan ordusunun duru- munun güçleştiğini gösteriyor. Öbür yandan Alp dağlarının öte yanında siyasi bir alt üstlük ol mak ihtimali her zamandan da- ha kuvvetlidir.» diyor, Papulaire gazetesi yazıyor: de şunu «İtalya tasalıdır. Eko- ! nomik tedbirlerin ciddi olacağını anlamağa başladığı gibi, Habeşis- tandaki askeri neticeler de M. Mussoliniyi sevindirecek mahiyet te değildir. ingiliz gazeteleri zecri tedbirlerden memnun Londra 12 — İngiliz gazeteleri, zecri tedbirler komitesinin Habe- şistana silâh ambargosunu kal. dırmak suretile müsbet tedbir. ler aldığından memnun görünü- Fakat Deyli telgrafa göre ileride komisyon İtalyaya iptidai maddeler ihracını yasak etmek ve İtalyan mallarına boykotaj yapıl masını istiyeceği zaman hakiki (Devamı 4 üncü sahifedel