30 Ekim 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Ekim 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Cumuriyetin 12 nci yılı memleketin her tarafında büyük törenle kutlulandı. Fiatı her yerde 5 kuruş Sene 18 — No, 6119 — ÇARŞAMBA — 30 Teşrinievyel 1935 Cenevrede zecri ted- birleri tatbik için yeniden konuşmalara başlanıyor ——— — Telefon: 24240 (Idare) « 24249 (Tahrir) » 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Dünkü geçid resminden bir kaç enstânlane: Solda süvariler geçerken, ortada vali Muhiddin Üstündağ ve İstanbul kinaiidesi generali Halis kıtaatı teftiş ederken, sağda bahriyeliler geçerlerken Cumuriyetin 12 nciyılı her ta- rafta büyük törenle kutlulandı Şiddetli yağmura rağmen 1 sokakları dolduran halk askerlerimizi alkışladı; gece geç vakte kadar geni Dün cumuriyetin 12 nci yıldö- Bümü memleketimizin her tara- fında olduğu gibi İstanbulda da $ok parlak ve hararetli törenlerle utlulanmıştır. Saat dokuzdan onu yirmi geçe- Ye kadar valilik dairesinde vali Muhiddin Üstündağ tarafından tebrikler kabul edilmiştir. Bu tö- ten esnasında şehir bandosu muh- telif havalar çalmıştır. : Tebrike gelenler arasında şeh- timizde bulunan saylavlar, İstan- Halis, *rp akademisi kumandanı gene- SAN Fund, fırka kumandanı ge Weral Muzaffer, liva kumandani #eneral ibrahim, resmi daireler #kânı, şehir meclisi üyeleri, alk partisi, Hayır kurumlari Mümessilleri de vardı. i Vali, saat 10,15 de vilâyet mec- $ salonuna geçerek konsolosların göriklerini toplu bir halde kabul İmiştir. Bu tören yapılırken ban- © İstiklâl marşımızı çalıyordu. > Törende bulunanlar, vilâyet da- inde hazırlanan büfede izaz * ikram edilmişlerdir. Saat 10,25 de vali kumandan- "lâ birlikte büyük geçid töreni mağ Beyazıd o meydanına gitmiş- Y, dir, Vİ kumandanı general Geçid resmi şid resmine iştirak edecek | Piyade ve topçularımız geçerlerken süel kıtalar üniversite avlusunda | ladı ve alay tramvay caddesini toplanmıştı, saat onda kıtayı teftiş etti ve; — Bayramınız kutlu olsun, Diyerek kıtanın bayramını kut- luladı, Saat tam on buçukta prog- ram mucibince geçid resmi baş- General Muzaffer | takiben Taksime çıktı. Havanın yağmurlu olmasına rağmen Beyazıd ve Taksim mey. danları çok kalabalıktı, Halk el lerinde şemsiyelerle daha sabah. tan toplanmışlardı. Alayın geçe. (Devamı 4 üncü sahifede) Cudüelerde yağmur "altında askerlerin geçişini Bekliyenler .Cenevrede yarın yeniden konuşmalara başlanıyor Ingiliz dış bakanı Cenevreye gidiyor. Fransa, İngiltereden ayrılmıyacakmış Paris 29 (Akşam) — Perşem- | ğinden bahsedilmesi göze çarp- be gününden itibaren Cenevrede | yeniden toplantılara başlanacak- tır. Bu toplantılardan maksad İtalyaya karşı zecri tedbirlerin | ne zaman tatbikine başlanacağı" ni kararlaştırmak ve icap eder- se yeni kararlar vermektir. Bu münasebetle birçok dış ba- kanları Cenevreye gidiyor. İngi- liz dış bakanı sir Samuel Hoare perşembe günü Londradan Ce | nevreye hareket edecektir. M. Eden çarşamba günü yola çika- cak ve perşembe sabahı Cenevre- de bulunacaktır. M. Hoare Ce nevrede dört beş gün kalacaktır, Fransız başbakanı M. Laval de çarşamba akşamı Cenevreye hareket edecektir. Fransız gazeteleri ne diyorlar Paris 29 — Fransız gazeteleri Cenevrede yeniden faaliyete baş- lanması münasebetile uzun ma- kaleler yaziyorlar. Bu makaleler- de Fransız - bigilie. fikir birli. | 1. maktadır. Petit Parisien gazetesi ki: «Fransa, pakta sadık ve İngil tere ile tamamen mutabik bu- tedbirlerin tatbiki için yeni bir mühlet isti- yecektir. Esasen birçok hükü- metler zecri tedbirler hakkında muvafakatlarını — bildirdiklerin- den bu tedbirlerin tatbikine ne zaman başlanacağı kararlaştırıla- diyor lunmaktadır. Zecri caktır. İkinci teşrinin onurdan itibaren buna başlanması ihtimali vardır. Abluka birlerin şimdilik bertaraf edilme ve askeri zecri ted- si için İngiltere ile anlaşma ya- pılmıştır. Bu anlaşmadan mak- sad tedricen artan bir tazyik sis- temi tatbikidir.» Journal gazetesi Fransanın, Milletler Cemiyeti paktını tatbik için İngilterenin yanında yer al dığını söylüyor. (Devamı 4 üncü, sahifede?. — Bir adârna çarplığım için beni cazalandırıyorsunuz, fakat sorarım s#eize bay başkan, şoförlerle vatmanlar olmasaydı halk aptallıklan, o dikküisizlikten kurtulurdu? ».« nasıl