31 Ekim 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

31 Ekim 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Zecri tedbirlerin taibiki Için bugün Cenevrede konuşmalara başlanıyor Karadenizde şiddetli bir yıldız karayel fırtınası hüküm sürüyor e ca mama — e — ae a Sene 18 — manı NA 0120 <> Fiati her yerde & ili) © PERŞEMBE —— 31 Teşrinievvel 1935 © Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbam) - 20113 (Klişe) İngiltere, Fransanın hazırladığı sulh tekliflerini tetkik ediyor, henüz anlaşma olamadı Fransız erkânı harbiyesine mensub yüksek rütbeli zabitler Londraya gidiyorlar. Italya, zecri tedbirlere mukavemet M. Havaryate : “Habeşistan için yeni kararlar verdi. ecnebi idaresi altına girmeği asla kabul etmiyecektir,, diyor Dessie yakınında bir Habeş karargâhı Londra 30 (A. A.) — Press As- | beşistan işleri eksperi B. Maurise sösiation Pariste Fransız ve İngi- liz mütehassıslarının hazırlamış oldukları rapora dahil olarak Fran- 8ız gazeteleri tarafından neşredi- len ve İngiltere hükümeti tarafın dan tekzip olunan haberleri ileri sürerek şu malümatı vermektedir: İngiliere Hariciye nezareti Ha- | Peterson, Fransiz eksprei B. de Saint Ouentin ile beraber İtalya menbalarından verilmiş olan tel- kinleri tetkik etmiştir. Her ikisi de bu telkinlerin pratik hiç bir kıy- metler olmadığını müştereken be- | yan etmişlerdir. (Devamı 12 inci sahifede) “Belediye ekmek çıkaracak mı? Belediye reisi « Istanbulda bir ekmek meselesi yoktur » diyor Şehir » meclisi - yarın saat ©n dört buçukta ilbay ve şarbay uhiddin Üstündağın bir söylevi- le açılacaktır, İlbayın bu söylevinde, son bir Yılda sehir işlerile ileriye ait faaliyet programı esas- arından bahsetmesi, halkın ge- inmesini kolaylaştırmak için be- *diyece alınacak tedbirleri izah etmesi ihtimali vardır. ey, N geçenlerde fırıncıların - ek işindeki durumlarına dair erdiği diyevde belediyenin ica- im ekmek çıkarmak üzere ha- ete geçeceğini bildirmişti, Belediyeler kongresince kabul ilen bir kararla, belediyeye ek imtiyazının verilmesi hü- metten temenni edilmiştir. ii Muhiddin Üstündağ, kendisile bir muharririmize, kon- başarılmış grenin kararları sadece temenni mahiyetinde olduğunu, hükümet- çe bunlardan hangilerinin kabul edileceği henüz belli olmadığı. nı, ye verilmesi bir kanun meselesi olduğunu işaret ederek demiştir ki: «— Maamafih belediye ticaret yapmak hakkını haizdir. Şehir için lüzum görüldüğü zaman bu ekmek imtiyazının belediye. | kanuni haktan istifade edilecek- | Bence İstanbulda bir ekmek ihdas edilmek Böyle bir mesele olihnni iin de hiç bir seköp' gör tir, meselesi yoktur; istenilmiştir müyorum.» Diğer taraftan fırıncılar bele- diyenin şimdiki tecim şartlarile ekmek çıkarmak işine atılmasının büyük zararlara uğramasına bep olacağını iddia ediyorlar, se Bulgaristanda sel Kaybolanların sayısı yirmi beşi buldu Sofya 29 (Akşam) — Buraya iç şehirlerden gelen haberlere gö- re, dört metre irtifaa kadar çı- kan geçen günkü seylâptan kay- bolanların sayısı 25i bulmuştur. Bunlardan yalnız 18 inin cesed- leri bulunmuştur. 7 sinin henüz | bulunamamıştır. Hüviyetleri tes- bit edilemiyen cesedler Simitli- de defnedilmişlerdir. Kalanları da kamyonlarla köylerine götü- rülerek ailelerine teslim edilmiş- lerdir, En çok insanca zayiat Simitli halkı matem Halk, hemşerilerinin cesedleri getirildiği gün işlerini bırak mışlar ve dükkânlarını da kapa- mışlardır. Fabrikalar da tatil yap- | mışlardır. Struma nehri kıyılarında ye niden bir takım cesedler bulun- muştur. Kral, muztarip olanlara | dağıtılmak üzere 25,000'leya ver- | miştir. Bazı yabancı elğiler de i hükümete, beyanı teessür etmiş- lerdir. Meriç ve Çay nehirleri etra- fında 3,000 dekar tarlanın sular altında bulunduğu bildirilmiştir. Hâlen yığınlarla gömülen ve sel- de- telefon ve telgraf ağ- veren içindedir. ler tarafından tahrip edilen miryollar: ları ve direkleri asker ve ame- leler tarafından temizlenerek ta- mir edilmektedirler, An karada bayram şenlikleri VA ai Ankarada Cumuriyet bayrami şenlikleri : Yukarıda Atatürk Meclisten çıkarken, aşağida tayyare filolarımız uçarken ve izciler Atatürkün önünden geçerlerken, Dünkü fırtına birçok kazalara sebep oldu Iki vapur karaya oturdu, birçok yelkenli ve sandal parçalandı Karadeniz ve Akdenizdeki gemi. ler limanlara sığındıklarından gek meleri gecikmiştir, (Devamı 12 inci sahifede) Evvelki gece çıkan fırtına dün de devam etmiştir, Fırtınanın en şiddetli zamanında rüzgârın hızı saniyede 23 metreyi bulmuştur. Jia DIM Ni i/ MN fi 1, Galibin cevabı!...