31 Ekim 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

31 Ekim 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Çocuklar Yakında Haberde sizin içim ?€Pyeni bir şekilde hazırlanmış Sok güzel sayfalar bulacakımız. m 5 kuruş * Telefon: 23872 e ir) Pöti Jurnal gazetesine göre Habeş imparatoruna bir İtalyan müşaviri verilecek Habeşistan adamakıllı parçalanacak İngilizler de buna razı olmuş (Yazısı 4 ncüde) Son dakika: Italyan ve Habeşlerin karşılaşacağı bir siyasal toplantıdan bahsolunuyor Paris, 31 — Son gelen haber- raber ayni günde Cenevrede bulu. nacaktır. «Siyasal gevenler bu gölecek Cer nevre konuşmalarından pek nik- bin görünüyorlar. Dolaşan rivayetlere göre, İngil- talya ve Habeş'stanın da iştirak ettiği bir dörtler konferansı yapı- A, eristanda vuruşmağa giden İtalyan askerleri vapurda (eğleniyorlar. İtalyanlar ilerliyor, ing isyan) Makalle düşmek üzere | harbinde Fransız tayyareleri Ingilizlere yardım edecek Paris, 30 — Bugünkü kabine toplantısında Uluslar Sosyetesi işi görüşülmüştür. Neticede U. luslar Kurumu Sosyetesinin ve- receği kararları tatbik etmeğe ve bir İngiliz . İtalyan harbinde İngiltereyi tayyareleriyle hima- ye etmeğe karar vermişlerdir. Habeş kumandanı diyor ki : “Bizi üç ayda ezemezlerse harp çok uzun sürer,, İç rine çıkan İntransigeant gazete-| ceği sualine şu cevabi vermiştir: Ban, bir muhabiri cenup cepheleri ku | — Eğer bizi üç ay içinde ezemezlerse Baylan Ras Nasibu ile görüşmüştür. | muharebe çok uzun sürecektir. Zaman N bizim yardımcımızdır. âsibu harbin ne kadar sürebile. Âzkerlik muharririmizin görüşleri ve son haberle: 2 nci sayfada Türkler tarafından yapılan bir vapur Yeni Yunan elçisi Atina, 30 (Huber) — Gazete- lere göre Ankara Yunan elçisi Sa- kelaropulos Yunan dış bakanlığı müdürlüğüne tayin edilecektir. Atina, 31 (Özel) ;— Yunanistanm yeni Ankara elçiliğine B. Deylomunoz gönderilecektir. Kendisi şimdiye ka- dar dış bakanlığının siyasi kısım mü - dürlüğünü yapmaktaydı. Yunanistana dair diğer haberler ikinci sayfamızdadır HABER Istanbulun on çok satılan hakiki akşam gazetesidir ilânlarını MHABER'e verenler kâr ederler. 1250 tonlak Gölcük vapuru 31 likteşrin 1935 Perşembe Dünkü fırtınada kazalar: Gazal vapuru kayalarda parçalandı Gerze vapuru da karaya oturdu Kılıç dişli Kaplan 1 Üncü torma satışa çıktı Sene: 4 - Sayı: 1372 Birde tayfa boğuldu Limanımızda da dokuz kaza oldu lere göre, Baron Aloizi Lavalle be! tere ve Fransanın tavassutu ile İ-| Evvelki gece başlıyan şiddetli fırtı l na dün geceyarısı o hafiflemiştir. Bu sabah bir aralık güneşaçar gibi ol » muş, sonra hava gene kapanarak yağ mur başlamıştır. Hava düne nazaran biraz daha soğumuştur. Yağmur de. vam ediyor. Karadenizdeki fırtına da kısmen dinmiştir.. Bununla < beraber Sarıyer ve Büyükdere önlerinde de « mirli bulünan gemiler Karadenizde - ki büyük dalgalar yüzünden denize çıkamamışlardır. Bu sabah İstanbul Liman reisliği. ne gelen malümata göre, Gazal vapu. ru Zonguldakta karaya vurmuş, ka - yalıklara çarparak parçalanmıştır. Ge minin mürettebatından bir kişi boğul- muş diğerleri kurtarılmışlardır. Bartından İstanbula gelmekte olan Gerze vapuru da boğaz dışında Ka - raburunda karaya oturmuştur. Civar- da tahlisiye istasyonu olduğundan mü rettebat ve yolcuları kurtarılmıştır. Fırtına esnasında liminda olan di- ğer kazalar da şunlardır. : 1— fskelesine — kayit Recebin iki tonluk kayığı Heybeli rıh tımma çarparak batmıştır. i 2 — Balıkçı Mihal oğlu İlyaya ait! iki çifte kayık Heybeli | Jimanmdan! ipini kopararak denize açılmış, kay - bolmuştur. 3 — Balıkçı Vasilin iki çifte kayığı İle bir tenezzüh motörü Heybeli rıh - tımına çarparak parçalanmiştır. 4 — Heybeliada iskelesinin ahşap kısmının yarısı parçalanmıştır. 5 —Şileli Ali relse 2it'20 tonluk kömür yüklü kayık İlmanda demirini tarıyarak denize açılırken Ali ve mü- rTettebat seren direklerini (balta ile parçalamışlar've bu suretle kayığı batmaktan kurtarmışlardır. 6 — Rizeli Hüseyin oğlu Mustafa İle Bedros Tarabya önlerinde balık aylmaktalarken sandal devrilmiş, i. kisi 'de denize düşmüşlerse de kurta - rilmışlardır. 7 — Büyükadada Altınordu cadde- sinde oturan hamameı Mehmedin &a- hilde bulunan ufak bir motörü taşlara çarparak parçalanmıştır. $ — Büyükada önlerinde Ahmet re ise ait bir kayık batmıştır. $ — Yemiş yüklü olarak Karamür - selden gelen ve Adalardaki Azizin e- vinimarkasındaki kumsalda (demiri bulunan İbrahimin kayığı denize açr Tarak batmış, İbrahim, Etem, Ahmet ismindeki tayfalar kurtarılmıştır. Fırtma yüzünden Adâlara olan te - lefon hatları bozulmuştur. Muhabere hâlâ temin edilememiştir, 50 ve25 kuruşluklar Yeni gümüş liralardan sonra elli ve yirmi beş kuruşluklar da piyasaya çıkmıştır. Elli kuruşluk - lar, nikel kuruşlardan ve yirmi beş kuruşluklar da nikel onluklardan pek az daha büyükçedir. Resmimiz bunları gösteriyor. Mukayese yapabilmek için de par makların ucuna bin yeni lira koy- duk, Si ie | (Yazısı 2 nci sayfada) Resmimiz Ankara geçit resminde say lavlar tribününü gösteriyor. Cumhuri. yet bayramına dair yanmaz 4 cüdedir.