24 Kasım 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Kasım 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bulgar kabinesi istifa etti, Köse Ivanof yeni kabineyi teşkile memur edildi. —..... Sene 18 — No, 6144 — Maia Fiatı her yerde 5 kuruş —.— PAZAR —24 geçimin 1935 Habeşliler Musolininin damadına pusu kurdular Ogadnn kabileleri Italyanlara dehalet ettiler, Vehip paşa, filen cenup cephesi kumandanı oldu, şimal cephesinde kanlı çarpışmalar devam ediyor Londra 23 — Taymis gazete- sinin Asmara muhabiri M. Mus- #olininin damadı kont Cianonun kamanda ettiği italyan hava file Suna Habeşlilerin bir pusu kur- uklarını haber veriyör. İtalyan tayyarecileri derin bir azın dibinde mevcudu 20,000 kişi tahmin olunan bir Habeş or- dugâhını keşfederek hemen bo- Baza dalmışlar ve aşağıya ine- tek ordugâhı bömbardıman “et Meğe başlamışlardır. Halbuki bu ordugâh uydurma olup boş çadırlardan ibaretti. nbeşler. İtalyanların aldanacak- Arın tahmin ederek boğarım iki afındaki yüksek tepelere ağır Mitralyözler ve nişancılar yer- Mağıya Zerlerine iner inmez yukarıdan mitralyöz ve tüfek lakin. İtalyan tayyareleri kurşunlarla delik deşik olmuşlardır. Lâkin | Heybeli deniz harb okulunda Atatürk heykeli | B. sonra da bakanı Kiosse İvanoff saraya gitmişlerdir. | yan Telefon: 24240 (idare) Fransa ile Almanya ara- sında konuşmalara baş- landı, münferit bir anlaş- maya ihtimal verilmiyor. - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) Mısır hudud mıntakala- rına girmek yasak edildi Mısır gazeteleri, ya yazıhaneler, avukatlar protesto maksadile grev ilân ettiler Berlin 2 — Kahireden Berli- ner Tagbelat gazetesine telgrafla bildiriliyor: Mısırdaki fevkalâde hâdiseler- den dolayı hudut idaresi bu mem- leketin çöle tesadüf eden hudut mıntakasına girilmesini yasak et- miştir. Bu mıntakaya gayet mü- him askeri istinat noktaları ve vahalar dahildir. Girilmesi yasak edilen mıntakanın sahası Bingazi hududundan (300 kilometre ve Âkdenizden 600 kilometre u- zaklara kadar yayılmıştır. Müsa- adeci mahsusası olmiyan hiç bir i kimse bu sahaya giremiyecektir, Son hâdiseler (o münasebetile hükümetin matbuata karşı aldığı sıkı tedbirleri protesto için gaze- 7 | teler umumi bir grev yapmağa Yedeğinde bir aslan İle vavrasu olduğu halde cepheye giden bir Habeş kabilesi Sitirmişlerdi. İtalyan tayyareleri | makinelerine zarar gelmediğinden! cephanelerini (otüketinceye ka- | dar harbe devam etmişlerdir. İtal. | tayyarecilerinden (o birinin | makinisti yaralanmıştır, (Devamı 4 üncü sahifedel Heybeli deniz harb okulunda Aiatürk heykelinin dikilmesi töreninden de deniz harp' okulu a ind dan yaptırılan Atatürk üsti k ti dün * birçok davetliler tek, önle açılmıştır, ör 0S tam saat on beşte İs marşile başlanmıştır, Büstü tikla ral Şükür Oj Okan açmıştır. ve anların huzurile parlak bir | üç görünüş Açılma töreninde komutanlar öğretmen ve talebe tarafından öne valey Törenden sonra mektep tale- besi bir geçid resmi yapmışlar- dır. Törene bir çay şöleni ile son verilmiş ve davetliler mektebi gezmişlerdir. i gırılmıştır. Bir i az sonra kabinenin müşterek isti- i Bulgar kabinesi istifa etti Kiosse ivanof yeni ka- bineyi teşkile memur edildi Sofya 23 (A. A.) — Kabine istifa etmiştir. Bu sabah ev. velâ Başbakan Toscheff, dış Ne Bunun üze rine, bakanlar kurulu alelâce- le toplantıya ça- Köse İvanof fası haberi: teyit edilmiştir. Buhranın, kısa olması kuvvet- İ le muhtemeldir. B. Kiosse İvanoffun başbakan- lığa geleceği tahmin edilmekte dir, Son günlerde Kiosse ivanof. fun, yeni bir kabineye girebile cek bazı şahsiyetlerin fikirlerini istimzaç ettiği bilinmekte idi, Söylendöğine göre, B. Kiosse 1. vanoff “teknik bilgileri kuvvetli adamlardan mürekkep ve yeni bir seçim kanununun tanzimin. den sonra, başlıca vazifeleri yeni seçim yapmak olacak olan bir kabine teşkili fikrindedir. Sofya 23 — Dış bakanı B. Ki. | osse İvanoff yeni kabineyi teşki. İe memur edilmiştir. İlnebolu vapuru faclası tahkikatı Ankara 23 (Akşam) — İnebolu faciası hakkında fenni tetkikat. ta bulunan heyetin reisi Abdür. rahim buraya geldi. Raporunu bü- günlerde bakanlığa verecektir. Söylendiğine göre hasıl olan kanaat vapurun müvazenesizlik- ten battığı merkezindedir. Buna da sebep yüklerin iyi istif edilme- mesidir. IMısır milliyetperver fırkasını kuran | karar vermişlerdir. Gazete idare- | İ haneleri gibi yazıhaneler ve dük- kânlar dahi kapalı olacaktır. A- | vukatlar da mahkemelere girmi- | yeceklerdir. Londra 23 — Taymis gazete sinin Kahire muhabiri bildiriyor: Son nümayişte yaralanan tale- beden biri daha müştür. Ölen talebe kralın hassa kıtası kumandanlarından birinin oğludur. Matem tutanların süküt etmeleri ve gürültü yapmamala- rı şartile cenaze alayının yapıl Cenaze alayına 2000 talebe ve İ memleketin meşhur siyasileri işti- rak etmişlerdir. Bunların arasın- da sabık başvekil Mustafa Nahas ve İsmail Sıtkı paşalar vardı. Cenazede milliyetperverane bir kaç sözler söylenmesinden başka bir hâdise ol. — Bayanlar baylarl slatıp pepcaralar asınızl,. hastanede ök | İ gazetelerine i masına zabıta müsaade etmiştir. Baktınız ki zehirli Zağlul paşanın portresi altında halka söz söyliyen Vefd partisi reisi Nahas paşa layı esnasında polisler görünme- mişlerdir. Gazeteler Vefd partisinin Milk letler cemiyetine gönderdiği pro- testonun metnini neşrettiler. Ga yet'uzun olan bu vesikada 1882 senesindenberi İngiltere tarafın- dan Mısırın hukukuna yapılan tecavüzler birer birer sayılmıştır, Milletler nim Mısır ile buna karşı tecavüz eden devlet arasında hakem olması ri- ca edilmiştir. Filistinde kanlı arbedeler Berlin 23 — Kudüsten Berlin bildirildiğine göre Mısır hâdiseleri akabinde Filis- tinde dahi kanlı hâdiseler olmuş- Sonunda cemiyı tur. Hansıceşin civarında Arap tethişçileri ile İngiliz polisleri arasında çıkan bir müsademede bir İngiliz polisi maktul ve diğer biri ağır mecruh olmuştur. Arap tethişçilerinden beşi maktul düş- olmuştur. gaz hücumu var, hemen yorganınızı yi amma, İstanbullular için tehlikeli bir tedbir bul... — Neden tehlikeli imiş? — Terkosa güven olmaz da...