9 Aralık 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Aralık 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife ——— Bugün Sahife Sene 18 — No. 6159 — Fiafı her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 9 Kânunuevvel 1935 (Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) hileler, r . Makolle şehri ve Halyanların burada aldıkları müdafaa tedbirleri Londra 8 — Habeşistanda bek- lenilen muharebeler henüz başla» Mamıştır, İtalyan uçakları Habeş wvvetlerinin o toplu bulundukla- fı yerleri sık sık bombardıman *derek bu kuvvetleri dağılmağa Bu “üretle Habeşlerin bir taarruz ha- Teketine geçmelerinin önü alına- taktır, Mecbur etmeğe çalışıyorlar, , Balıkesir 8 — Sındırgıya bağlı Pürsünler köyünden bir kadın kendisine tecavüz eden bir erke- öldürmüştür. Vaka şöyle ol Muştur; Bu köyden Mehmed, iki karısı dört çocuğu bulunduğu halde müddettenberi ayni köyden ürrahmanın karısı Havvayı wmak için çalışmaktadır, avva on yaşlarında kadar lunan çocuğu ile gece çeşmeye *a almağa inmiştir. Bu sırada "lu me yolu üzerinde pusuda bu. >“ Mehmed ve arkadaşı İrfan dıncağıza hücum etmişler ve Ye bir Somali cephesin | Bir kadın, kendisine tecavüz eden bir erkeği öldürdü Öldürülen iki karılı, dört çocuk babası bir adamdır A '5A4Y AMCA nın YO VET a er PO ie ik Son günlerde Habeşler çete mu- harebesini yeniden şiddetlendir- mişlerdir. Deyli Telgraf gazetesi- nin Asmara muhabiri bu muhare- beler ve Habeşlerin harp hilleri hakkında uzun bir telgraf çek- miştir. Muhabir bu telgrafta di- yor ki: (Devamı 4 üncü sahifede) zına mendil tıkamışlardır. Bun- dan sonra da Havvayıi sürükleme- ğe başlamışlardır. Kadın bir aralık Çakır Meh. medin elindeki “bıçağı kaparak kendisini kaçırmak istiyen * bu &dama saplamıştır. Mehmed bağırarak yere düş- müş, arkadaşı İrfan da kaçmıştır. Mehmed, biçak tam kalbine geldiği için hemen ölmüştür, Havva bundan altı yedi ay ka- dar önce Sındırgı ceza hâkimli. ğine müracaat ederek Mehmedin kendine sarkıntılık ettiğini ileri sürmüş ve Mehmedi dava etmişti. Sırmasına mani olmak için ağ. A) Tarsusta bir ev çöktü Içinde bulunan karı koca öldüler Tarsus 7 — Tekke mahallesin- de bir evin damı çökmüş ve en- kaz altında kalan karı koca iki zavallı ölmüştür. Ölen erkek Malatyalı Mehmed ve karısı da Niğdenin Kemerhi- sar köyünden Gülsümdür, Mehmed fabrikada gece iş çisi olduğundan sabahleyin evine gelmiş yatmiş, karısı da dışarıda bulunan kozayı sulamış ve tam içeri girer girmez çöküntü ol muştur. m 1 rm Yeni tefrikamız Büyük tarihi roman Yazan : İskender Fahreddin Hortlıyan mum- yalar, Nil ve Ha: beş kızları, Boy- nuzlu mabadlar, 5000 senelik bir aşk mace- rası - Bugün Habeşistanda İtalyanların eline geçen ADUA şehrini kuran kahramanın Nil boyunda sevdiği kız kimdi? « Nilde görünen ilk timsah nasıl mabud oldu! » Tarihe geçmi- yen yeni vesikalar.. Nilde tet- kikler.. Fravunların “hayatı... baştan başa kahramanlık, aşk, heyecan ve esrar dolu bir roman. Ehramların Sfonkelerin sararı İtalyan tayyareleri Habeş kuv- vetlerini dağıtmağa çalışıyor Habeş çetelerinin Italyanları aldatmak için baş vurdukları de yüzlerce kamyon çamura saplandı Şimendifer hattından istifadelerimi: Ziraat bankası Diyarıbe- kirde buğday alıyor Bir kaç gün içinde kilosu beş kuruştan 300 bin kilo Diyarıbekirde Buğday ve sahire pazarı Diyarbekir 8 — Elâziz - Diya- nbekir hattının açılması ve şi- mendiferlerin işlemeğe başlama- sı üzerine Ziraat bankası burada da buğday satın almağa başla- mıştır. Banka buğdayı kilosu beş ku- Tuştan satın alıyor. Birkaç gün içinde aldığı buğday 300 bin ki- loyu -geçmiştir. Burada buğday boldur. Ziraat bankasının satın almağa başla- İ ması piyasada çokiyitesir yap- mış, buğday fiatleri bir misli artmıştır. Evvelce buğdayın kilosu yüz para idi. Çifçinin yüzü gülmüş tür. Köylü buğdayını getirip tarttırdıkan sonra irsaliye ile ban- ka veznesine gidiyor, hemen pa- rasını alıyor, Bu kolaylık ta köylüyü çok memnun etmektedir. Satın alınan buğdaylar şimdi- lik hiç bir tarafa gönderilmiye- rek Diyarıbekirde depolarda sak- lanmaktdır. Lüzum görüldükçe sevkıyat yapılacaktır. buğday aldı Diyarbekir bu suretle şimen difer hattından ilk büyük istifa- deyi temin etmiştir. Halkın ikin- / ci bir istifadesi de birçok mad- ! deleri, bilhassa şekeri ucuz fi- atle tedarik etmesi olmuştur. Elâziz - Diyarıbekir hattı açılmaz» dan evvel şekerin sandığı on ye di buçuk lira idi, Hat açılır açıl- maz şeker on altı lira altmış kuru- şa düşmüştür. Üçüncü istifade de pazardan başka her gün İstanbul ve An- kara postalarının gelmesidir, Halk gazeteleri üçüncü günü alıyor ve eskimeden okuyabiliyor, Gün geçtikçe şimendifer hat- tından edilecek istifadelerin ar- tacağına şüphe yoktur. Yalnız halk haftada üç defa işliyen tren lerin bir gece Elâzizde kalmasın. dan şikâyetçidir. Gerek giderken, gerek gelirken trenler bir gece Elâzizde kalı yorlar, sonra yollarına devam edis yorlar. Bunun önünü alacak bir tarife yapılması temenni edili. yor. — Çabuk söyle, bana nasl manto alacaksın)... — Kaplan derisinden kancığım, kaplan derisinden!...