11 Aralık 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

11 Aralık 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

YUNIŞ demek ucuzluk, güzellikve sağlamlık demektir. TAM TÜRK KUMAŞI | Bahçekapı, Piyango Direktörlüğü karşı sında Zeki Riza mağazası. KÜÇÜK İLÂNLARIMIZI okuyunuz! O sütunlarda istediğinizi bulmak ihtimali e. AKŞAM pe 18 — No, 6161 — Fiatı her İla 5 sile 35 Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) ÇARŞAMBA — 11 Kânunuevvel 1935 m” ws Tayyare piyangosu: “ezanan numaralar ani — e —— Hava tehlikesine esine karşı Gelecek Cuma akşamı Beyoğlunda yarım saat İ ışıklar gizlenecek “ Italya, son sulh tekliflerini müzakereye yanaşıyor Habeşliler ise Italyaya bir karış yer veren teklifi bile görüşemiyeceklerini bildiriyorlar Sulh şartları ingilterede Iyi karşılanmamıştır. Hükümet fırkasına mensup bir kısım mebuslar bile bunun aleyhinde bulunuyorlar Milletler cemiyeti leğen askerleri, pi eepheslhda a bir kamyonu doğrultmağa çalışırken Londra 10 (Akşam) — İtalya ya yapılacak sulh teklifleri he müz resmen tebliğ edilmediği ci- hetle bu mesele hakkındaki neş- riyat, bir takım rivayetlerden iba- rettir. Maamafih Romanın bu tek- lifleri müzakereye yanaşacağı an- laşılıyor. Habeşlere gelince, kendilerini şimdi harbin başlangıcından da- ha kuvvetli bir vaziyette gör. düklerinden İtalyanlara erazi ver- miyeceklerini beyan ediyorlar. Evvelki gece İngiliz kabinesi toplanarak hazirlanan sülh tek- liflerini tetkik etmiştir. Bugün de toplanarak tetkiklerine - devam edecektir. Londra 10 (A.A.) — Habeşis- tan elçisi, dün akşam Habeş hü- kümetinin mütearrıza Habeş era- zisinden ufak bir parçanın bile terkedilmesini ileri süren teklifle. ri kabul edemiyeceğini bildir. miştir, (Devam 4 üncü sahifedel | Beyrutta bir Türk heyeti Beyrut, Halep, Kudüs konsoloslarımı- zın da iştirakile bir toplantı yapılmış Halepte çıkan Vahdet gazetesi | Yazıyor: (Loryan) gazetesinin yazdığına göre Türk idaresinin üç büyük Memuru, Emniyet umum müdürü Şükrü, Hariciye vekâleti şark umuru Müdürü ve Emniyeti umumiye mü- feltişi, Perşembe günü Beyruta gelmişler ve Sen Jorj oteline inmişlerdir. Beyrut “Türk baş konsolosile Halep ve Kudüs konsolosları da dahil oldukları halde bir toplantı Yapılmıştır. Bu toplantı neticesinde Şükrü, Yrut emniyeti umumiyesine gi- erek müdür mösyö Poşetle uzun uzadıya konuşmuştur. Bu içtimam sebebini anlama- a teşebbüs ettik. İyi kaynaklar. aldığımız malümata göre rk heyeti Boyruta Suriye - kiye hududlarına ait bir çok me- ji seleleri omüzakereye gelmiştir. Malümdur ki, Ankarada yapılan bir itilâfnameye tevfikan her altı ayda bir daimi hudud heyeti iç- tima ederek hududlara dair çıka- cak ihtilâfları halleder, Son içti- ma geçen haziran ayında akte- dilmişti. Bununla beraber bu defaki he- yetin riyasetinde emniyeti umu- miye müdürünün bulunmasi, ba- zılarına göre, hudud meseleleri arasında diğer bazı işlerin de gö- rüşüleceğini göstermektedir. Yakında: i PE zi Miki Sa mersi PA 3 değiştirmediğini, bildiriyor 'İ Çünkü bir nevi taarruzu tasvip hayret içinde | İngiltere de poli de politikasını Cenevre 10 (A.A.) — Fransa ve İngiltere tarafından teklifi ka- rarlaştırılan sulh şartları hakkın- da buraya gelen gayrı resmi ha- berler Milletler Cemiyeti maha- filinde hayret uyandırmıştır. Bun- larin doğruluğundan şüphe edi- liyor. Bir çok delegeler Italyaya yapılan müsaadenin genişliğine şaşmıştır. Bunlardan biri demiştir hi: «Biz, küçük © ikümetler bir teklifi tehlikek” iyle | ediyor.» Havas muhabiri Milletler Ce- miyeti konseyinin tekliflere bir ye, itirazda bulunacağını söylü- “Röyter ajansının bir tebliği Londra 10 (A.A.) — ingiliz | kabinesi bu sabah toplanarak M. Laval ile sir Samuel Hoar ara- sında kararlaşan formülleri gö- rüşmüştür. oİtalyaya (yapılacak eulh teklifleri hakkında Paris gâ- zetelerinde çıkan haberler ihtiyat -! la karşılanmalıdır. Röyter ajan- sının bir tebliğine göre İngilte- renin Habeş işindeki politikasi değişmemiştir. İngiliz nazirlari kem İtalya, hem Habeşistan ,hem Milletler Cemiyeti tarafından ka- bul edilecek sulh şartları bulmak için nüfuzlarını kullanmakta de- vam ediyor. Kabine öğleden sonra tekrar toplanmıştır. Konuşmalara devam ediyor. Kolera çıkmış Somalide yüz kişi bu hastalığa tutulmuş Diredaoua 10 (A. Az mali kabilelerinden gelen ai lere göre Mogadişyo limanınin yakınında kolera başgöstermiştir. Şimdiye kadar yüz vaka görül. müştür. BAYANLAR! Acele ediniz !.. AKŞAM'n (Yün örgüsü işleri) müsabakasına getirilecek eser- lerin kabul müddeti : (30 İlk kânun 1935 ) gönü akşamına kadardır. , HAZIRLANINIZI , İstanbulda hava tehlikesine kar- şı talimler yapılmasına başlanı- yor. İlk talim Beyoğlu mıntakasın- da yarım saat ışıkların gizlenmesi veya söndürülmesi ve şebrin bu kısmının tamamile karanlıkta kal ması suretinde olacaktır. Bundan sonra diğer mintakalarda da bu yolda denemeler yapılacaktır. Ha- va tehlikesine karşı tedbir alan komisyon bir beyanname hazırla- mıştır, Beyanname evlere dağıtı- e; gibi een da halka “ilin ödileriksir— edilecektir. Beyannameyi aşa» ğıya dercediyoruz: İstanbul şehri Beyoğlu kayma- kamlığı (Hasköy, Kasımpaşa, Ga- lata, Merkez, Taksim, Şişli )mın- tâkalarında ışıkların maskelen- mesi talimi için beyanname: 1 — Deneme 20 birinci kânun 935 cuma günü akşamı saat 21,30 da başlayacak ve saat 22 de bit- mek üzere yarım saat devam ede- cektir, IDovamı 4 “ei güel) “Yeni: Tarihi Tofrikamızı Türkler, Asyadan Nil boylarına nasılindiler? Mısır tarihini alfüst eden yeni vesikalar. Yeni medeniyetler... NİL ÇOCUKLARI Büyük Tarihi Roman Yazan: Karnak harabelerinde |: Türk eserleri... Bu ma- sözleri yaptıran firavnın — Ben göklerin gür- İliizzirdek, yerlerin ya- rılmasından korkmam.. Fakat, Türklerden kor- karım!,, İSKENDER FAHREDDİN kimi > K Not: MA Dek ei Gree (Denz | konferanm biti, cü üz 5