12 Aralık 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Aralık 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife Bugün Sahife ——— —— Sene 18 — No, 6162 — Fiatı her —— yen 5 Kari. PERŞEMBE — 12 Kânunvevvel 1935 oTelefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matban) -20113 (Klişe) On sekizler bugün toplanıyor Karışık yağ satan bir Sulh teklifi dolayısile petrol işinin konuşulması geri bırakılacak İngilterede işçi fırkası ve liberaller hazırlanan sulh tekliflerine şiddetle hücum ediyorlar Cenevre 12 — On sekizler ko- Mitesi, petrol üzerine ambargo konması omeselesini o görüşmek Üzere bugün toplanacaktır. Fran- iz başvekili M. Laval ve İngi- liz murahhası M. Eden bu sabah Cenevreye geliyorlar. Maamafih sulh teklifi etrafında yapılan ko- huşmalar dolayısile petrol am- bargosu konuşmasının geri bıra- lacağı sanılıyor. Milletler Cemiyeti. âzasından bir kısmı, bilhassa küçük devlet ler, sulh tekliflerine dair ge len haberler üzerine endişeye düş- müşlerdir. Bunlar mutaatrız ola- rak kabul edilen İtalyaya pek büyük müsaadeler gösterildiğini i söylüyorlar, Habeşistanın teklifleri (o kabul etmesi şüpheli görülüyor, Her hak de burada, Habeşistan kabul et- medikçe sulhün olamıyacağı ka- naati vardır, (Devamı 4 üncü sahifedel Bağdad vapuru iskeleye nasıl çarptı ? Kaptanın birdenbire baygınlık geçir- mesi kazaya sebep olmuş maka idaresinin Bağdad vapu- TSE dün bir kaza geçirdiğini tüy tk. Deniz ticaret direk- ki “EÜ bu kaza hakkında tah- * Yapmıştır, Tahkikata gö- adişe şöyle olmuştur: Yapı, lardan altı buçuk seferini i » Bağdad vapuru Sadeddin Köprüye teh, idaresinde Uçan dükkân, sakatlanan duba ve Bağdad vapürunun garalı | burna yaklaştığı zaman kaptan hafif bir baygınlık geçirmeğe başlamıştır Bu sırada lostromo yardımına koşmuş sada tornistan yapmağa mu vaffak olamamıştır. Bunun neti- cesi olarak vapur Kadıköy iske- lesinin Karaköy tarafına girerek Yeni vapurlar Muhtelif boyda on vapur yaptırılacak Ankara 11 (Telefonla) — De- nizyolları işletmesinin yaptıra- cağı yeni vapurların şartnamele- rinin tezgâhlara gönderildiğini bildirmiştim. Alınacak vapurların adetlerile ton ve süratleri şöyle tesbit edil. miştir: İki tane 4,500 tonluk ve 15 mil, iki tane 3,200 tonluk ve 13 mil, 3 tane 2,200 tonluk ve 1i mil, bir tane 1,700 tonluk 18 mil, 2 tane 1,000 tonluk ve 18 mil süra- tinde vapür alınacaktır, Bundan başka Akay işletmesi için de iki vapur ismarlanmıştır. Polis mektebi gelesek yıl gidiyor! da iki Mustafalarin 35 kuruşa Ankara 12 (Akşam) — Ya- pılmakta olan polis mektebinin bazı kısımları henüz ikmal edil mediğinden İstanbul polis mek- tebi önümüzdeki sene Ankaraya nakledilecek ve tedrisata bura- |) da başlanacaktır. Yeniden tetkik edileti polis ki- yafet nizamnamesi de gelecek senenin kânunusanisinden itiba- ren tatbik edilecektir, Bay Bayar Ankarada Ankara 12 (Akşam) — Milli antrasit fabrikasının açılma me raşsimini yapan ekonomi bakani ve buradan giden davetliler bu- gün Ankaraya dönmüşlerdir. Tutum haftası Butün başbakan bir nutuk söyliyecek Tutum haftatası bugün başlı yor. Başbakan general İsmet Inö- nünün açış söylevi bugün Halke- vinde herkes tarafından dinlenile» cektir, Haftanın bütün hazırlıkları ik- mal edilmiş, bir çok yerlere afiş- ler asılmıştır. Haftanın devam ettiği müddetçe radyoda tutum ve arttırma mevzulu konferans- lar verilecektir. Tertip edilen müsabakalardan yemiş müsabaka- sinin rağbet göreceği tahmin edil mektedir. Bakkallardan yerli yemiş alanlara birer kupon verilecek ve bafta sonunda çekilecek kura- da kazananlara muhtelif hediye- | ler dağıtılacaktır. Bu akşam: SÜMER Sinemasında FRANZ LİSZT'm şebeke yakalandı Köyden getirilmiş diye sattıkları yağ Vejetalin ve un karıştırılarak burada yapılıyormuş Kartal hükümet doktoru bay | Ali Rıza bir tesadüf eseri olarak karışık yağ satan bir şebekenin meydana çıkarılmasına yardım etmiştir. Bu şebekeye mensup iki adam Kartal ve havalisinde ki- losu 35 kuruşa sade yağı satarlar. ! ken yakayı ele vermiştir. X Hadise etrafında elde ettiğimiz ; malümata göre; bir ay evvel Çankırının Karapazar köyünden * İstanbula gelen Mustafa ve Meh- | med Mustafa adında iki kişi Tah- | takalede Bozkir hanına inmişler ve bu handa bir oda kiralıyarak faaliyete geçmişlerdir. e iki Mustafalar başka arkadaş larile yaptıkları karışık yağlar. © dan on beş kilosunu alarak Kar- tala gitmişler ve kapı, kapı dola- şarak: — Biz Edirneden geldik. 35 kuruşa halis sade yağ satıyoruz. Demişlerdir. Sade yağının 80 - 90 kuruşa satıldıği bu zaman. Tahtakaledeki Bozkırhant bir kaç evden bir kaç kilo yağ sa- tın alınmıştır. Yağcılar bu arada hükümet doktoru bay Ali Riza- nın da kâpısını çalmışlar ve ay- ni şekilde yağlarını reklâm ettik- (Devam 4 üncü sahifede) sattıkları yağlar ucuz m görülünce A Büyük Tarihi Roman Yazan : İskender" Fahreddin Pi 741) Ebramların, Sfensklerin 4-8, ii esrarı, Ramsesin ko- ESİR, nuşmayan kızı - ” ** Firavunlar diyarında hortlayan mumyalar, Apis öküzleri ve Nilde yüzen mabudlar m Istan #ramvaylarında mühim bir yenilik! Yolcu — Birak ineyim yahu, yanlış binmişim!...