22 Aralık 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Aralık 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Italyan Habeş orduları temasa girdi ve şiddetli muharebeler başladı Sene 18 — No, 6172 — Fiatı her yerde 5 kuruş - amam a PAZAR — 22 Kânunuevvel 1935 Uzak şarkta vaziyet çok karıştı Japonlar Mongo- listanı istilâ ediyorlar im ——— —— — Telefon: 24240 (idare) İngiltere, Akdenizde bi Italyan hücumundan korkuyor Chamberlain « Muhtemel bir taarruza taarruza karşı hazır bulunma- lıyız» diyor, büyük faşist meclisi harbe devama karar verdi Londra 21 — Dün İngiliz ba- kanlarından o Neville Chamber- Isin, Birmingham şehrinde mü- him bir söylev söylemiş ve de- miştir ki: «Paris taklitleri ölmüş, - hattâ Cenevrede cenaze merasimi de yapılmıştır. Şimdi artık zecri ted- birler siyasetine dönmeliyiz. Zi- ra her türlü uzlaşma ümidi orta- dan kalkmıştır. Hepimiz, muhte- mel bir taarruza karşı koymağa hazır bulunmalıyız. İngiltere, mü- dafaa kuvvetlerini ihyaya ha zırlanmaktadır. Ümid ediyorum ki, Milletler Cemiyetine dahil bulunan mem- leketler, aralarından birine vaki olacak her taarruza karşı koyma. ya ömade bulunacaklardır. Eğer bu taahhüdlerini ifa edecek ve bundan doğabilecek tehlikeyi kar. şılayacak halde olurlarsa, tehlike kendiliğinden zail olacaktır.» Büyü” faşist konseyinin kararı Roma 21 (Akşam) — Dün ak- şam büyük faşist meclisi dör düncü toplantısını yapmıştır; Top- lantıdan sonra şu tebliğ neşredil- Birminghamda münum bir nutuk söyliyen Neville Chamberlain miştir: «Büyük faşist meclisi, Fransa- nın teşebbüsü üzerine Pariste ba- zırlanan sulh tekliflerinin geri alınması üzerine hasıl olan vazi- yeti ve zecri tedbirlere iştrâk eden devletlerin | İtalyaya karşı hat- tı hareketini incelemiş ve ne- ticede İtalyan haklarının müda- faasına ve zecri tedbirlere karşı mukavemetin (o şiddetlendirilme- sine karar vermiştir, Vatanın bu hakkını silâhlarile müdafaa eden askerlere ve siyah gömleklilere selâm. İtalya, sarsılmaz müda- faasına devam etmeğe ve vata- nın mukadderatında Duçenin çiz- diği yoldan yürümeğe azmet miştir.» Italya resmen cevap vermiyecek Cenevre 21 (A.A.) — Cenev- rede ve avam kamarasında ge çen son müzakerelerin üstünde artık İtalyadan, Laval - Hoar tek- liflerine resmi bir cevap beklen- memektedir. İtalya, olsa olsa, büyük faşist meclisinin bildiriği ile cevap ve- recektir. - Bu bildirikte, ihtimal ki, İngiliz - Fransız sulh teklifle- | rinin “geri alındığı zikredilecek ve barış müzakerelerinin inkitaa (Devamı 5 inci sahifada) Berlin kış olimpiyadına iştirakimize karar verildi Üç sporcumuz müşahid sıfatile gidecekler, meşhur Macar Uipeşt takımı Yılbaşında şehrimize geliyor ği ğ > pe Ni Berlin kış olimpiyadına gidecek sporcularımız için bir kamp kurulacak olan Uludağ oteli Berlin kış sporları olimpiyadı şabatın birinci günü başlıyacak- “ter, Haber aldığımıza göre bu o limpiyatlara bizim de iştirak et- memize hükümetçe karar veril miştir. Ancak kış sporları memleketi- mizde pek yeni olduğundan kış sporları olimpiyadnma O gidecek sporcularımız (Omüşeahit sıfatile bulunacaklardır. Bu maksatla Uludağda bir kamp kurulacak ve 15 kânunusaniye kadar sürecek- tir, Dağcılık klübünden Vedat Abut, muallim Ekrem ve Hikmet | Üstündağ ile Ankara muallim mektebinden 6 sporcu ve Bursa- dan da 3 kişi bu kampa iştirak edeceklerdir. Kamp sonunda bu sporcular arasından üç kişi seçi- lecek ve bunlar Berlin kış olimpi- yatlarına gideceklerdir. Uludağda bayram ve yılbaşı tatilleri münasebetile kış sporları yapılacaktır, Bunlara iştirak et- mek üzere vali ve belediye reisi bay Muhiddin Üstündağ da önü- müzdeki salı günü Uludağa gide- cektir. Valiye dağcılık klübüne (Devamı 5 inci sahifada) Kadıköy si şirketi imtiyazı Belediye i imtiyazın. feshi için bir rapor hazırladı Kadıköy su şirketinin mukave- lesi ahkâmına riayet etmediği için imtiyazının feshi için belediyece tetkikat yapıldığını yazmıştık, Nafıa vekili B. Ali Çetinkaya, belediyece böyle bir müracaat ya- pıldığı takdirde vekâletin bu işi ehemmiyetle gözönünde bulundu- tacağını söylemişti. Vekâletin bu alâkası üzerine belediye tetkikatını ilerletmiş, şir- ketin imtiyaz mukavelesine ria< yet etmediğini bir çok vesikalara istinat ederek tesbit etmiştir, Bu İşi Ye Bİr de dör Bi zırlanmağa başlanmıştır. Dün bu raporu hazırlamak üzere vali ve belediye reisi B. Muhiddin Üstün. | dağın reisliği altında Taksimdeki * su idaresinde bir toplantı yapılmış ve bu raporun tetkikile uğraşıl- mıştır. Belediye, bu raporda şir- ket mukavelesinin niçin feshedil- mesi lâzım geleceğini bildirecek- tir. Bir haftalık kaçakçılık vakaları” Ankara 21 (A.A.) — Geçen bir hafta içinde gümrük muhafaza örgütü, ikisi yaralı 105 kaçakçı, 1734 kilo gümrük kaçağı, 96 kilo inhisar kaçağı ve 16 kaçakçı hay- yanı ele geçirmiştir. Am iL ed4 AMCA: nin Kel re - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) Habeşlerin Aksum yanın- da yeni bir muvaffakıyeti Italyanlar 350 ölü, tank ve mitralyözler bıraktılar, iki ordu temasa geldi Habeşler Jtalyanlardan Seir iki tankı teşhir ml Londra 21 (Akşam) — Röyter | ajansından: Habeşliler Aksumun elli kilometre garbinde Enda Si- laside büyük bir muvaffakıyet kazandıklarını bildiriyorlar. Neş- redilen tebliğe göre muharebe iki saat süngü süngüye devam etmiş- tir. İki taraf askerleri biribirine karıştığından İtalyan tayyareleri bomba ve mitraltözlerini kullana- mamışlardır. İtalyanlar muharebe meydanında yerlilerden 200 ve İ muntazam (askerlerden 150 ölü bırakarak mağlup olmuşlardır. Ölüler arasında bir çok zabitler de vardır. Habeşler İtalyanlardan 10 tank, 28 mitralyöz, 2 kamyon ve 7 esir almışlardır. Habeşlilerin zayiatı İ ehemmiyetsizdir. | Iki ordu temasa geldi Londra 21 (A.A) — Rewter ajansının cephede bulunan muha- | (Devamı 4 üncü sahifedel Kasımpaşada bulunan kadın cesedi teşhis edildi Zavallı Esmayı, parasına tamaan kocası Yakında: Abdullah ile arkadaşı Arif öldürmüşler Kasımpaşada dere içinde bulunan cesedin Yugoslavya mu- hacirlerinden- Manastırlı Esma a- dında bir kadına aid olduğu anla- | şılmış, zabıta ve adliye katilleri de meydani çıkarmıştır. müşl.. — Geçen akşamki denemede İstanbulun yarısı yarım saat elektriklerini söndür- | © Yapılan tahkikata nazaran Ew ma kocası Abdullah ve diğer bir kaç muhacir aile ile birlikte bun- dan sekiz ay kadar evvel Türki- İ yeye gelmişlerdir. İ (Devamı 5 inci sahifada) Elektrik bekliyen bir köylü — Ne mutlu!,,