21 Aralık 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Aralık 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZI O sütunlarda istediğiniz! bulmak ihtimali çoktur Sene 18 — No.6171 — Fiatı her yerde 5 kuruş Bugün Sahife CUMARTESİ — 21 Kânunuevvel 1935 (Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) İngiltere ile Italya arasındaki — gerginlik artıyor Ingiliz başvekili kralla uzun müddet görüştü, Fransız politikasında bir değişiklik olacağı söyleniyor Italya Londra 20 (A.A.) — Siyasal zaptettiği yerlerden bir avuç toprak mahafil, İngiltere ile İtalya ara- sındaki gerginliğin önümüzdeki günlerde artacağım o tahmin et- mektedir. Aynı mahafil, İngilterenin an- cak Milletler cemiyetinin diğer azasının karadan denizden yar- dım edeceklerine dair acilen te- minat aldığı takdirde İtalyaya karşı tatbik edilmekte olan zecri tedbirleri şiddetlendireceği fikrin- dedir. Londra 20 (A.A.) — B: Bald- Win, bu sabah Buckingham sara» yında kral tarafından kabul edil. miştir. Kral, bu görüşmeden sonra meclisi hasın bir kaç dakika sü- ren bir celsesine başkanlık etmiş- tir, Ingiliz dış bakanı kim olacak? Tondra 20 (A.A.) — Kralın bugün E. Baldvini huzuruna ka- bul ile kendisile görüşmesine ve AE Ge İngiliz başvekili M. Baldoln sir Samucl Hoarın halefinin inti- habi ile meşgul olmuş meclisi ha- sın celsesine büyük bir ehemmi- yet atfedilmektedir, Lord Halifaxın intihap edilme- Polis teşkilâtı için yeni bir proje hazırlanıyor Yeni polis teşkilâtı içinde ekonomik ve mali polis te yer alacak Ankara 20 (Telefonla) — Polis teşkilâtının asrın ihtiyaçlarına uy- gün bir şekle konulması ve yeni- den bir takım polis şubeleri kurul- ması yolundaki çalışmalar mühim bir safhadadır. Emniyet umum müdürlüğünce hazırlanmakta ©- lan projenin, kısa bir zamanda ikmal edileceği umuluyor. Proje, hem tecrübelerin, hem de tetkik ve müşahedelerin mahsulü olacak- tır, Muhtelif memleketlerdeki po- liş teşkilâtile buna dair mevzuat birer birer gözden geçirilmiştir. Yeni polis teşkilâtı içinde, eko- nomik ve mali polisin de yer al maâsi zaruri görülüyor. num s0 m 0 Bir çok hâdiseler, böyle bir teş- kilâta ihtiyaç olduğunu esasen or- taya koymuştur. Bu arada, yeni bir misal olmak üzere, Edirne peynirciliği mevzuu gösterilebilir: Başlı başına bir şöhret olan Edirne peynirciliği böyle bir sui- kaste uğratılmak istenmiştir. Bir takım şebekeler evvelâ az yağlı, sonra tamamen yağsız peynir çi karmışlardır. Aynı şebekelerin, bu sırada Misir ve Suriyede yağlı Edirne peyniri imaline başladık- ları da görülmüştür. Alinan ted- birler, şimdi, Edirne peynirciliği. ne eski vasıflarını iade ettirmek. GÖTÜN amana AYAZ & ÜR ŞAİRİ an Halk, dün gece Taksim meydanından hava hücumları iş denemelerini seyrederken IYazısı ikinci sahifedeJ | | bile vermiyecek si ihtimali hemen hemen yok ad- dedilmekte Neville Chamberlainin seçilmesi ihtimalleri ise git gide artmaktadır, Müşahidler, B. Neville ve B. A- usten Chamberlainin ameli ba- kımdan yegâne namzetler olduk- larını beyan etmektedirler. Bu mü- şahitler, Austen Chamberlainin dış işleri bakanlığına tayini İtal- ya ile İngiltere arasındaki gergin- liğin daha ziyade artması demek olacağını Neville Chamberlainin bu makama getirilmesinin ise İn- giltere hükümetinin şimdiki ger- ginliği izale arzusunda bulundu- ğunu göstereceğini söylemekte dirler. Pariste mühim bir konuşma Paris 20 (A.A.) — Cumur reisi B. Lebrun ile B. Laval arasında» ki görüşmede ihtilâfın aldığı son vaziyet üzerine siyasada nasıl bir değişiklik vukua geleceği mevzuu bahsolmuştur. IDevamı 4 üncü sahifedel Altın madeni bulundu Ergani civarında zengin bir damara tesadüf edildi Ankara 20 (Akşam) — Ergani | civarındaki Keban kazasında ay- Tardan beri altin araştırmaları ya- pan heyet mühim bir altın damarı bulmuştur. Heyet, vaziyeti ekonomi bakan- lığı maden tetkik ve arama ens- titüsüne telgrafla bildirmiştir. | Bunun üzerine enstitünün altın arama şubesi direktörü B, Hadi ! Kebana hareket etti, Bulunan al | tın damarının çok zengin olduğu | söyleniyor , İ AŞ AKŞAM' ın Amatörlere Mahsus Daimi fotograf müsabakasında hediye kazanan fotograflar bugün 8 inci sahifededir. Çok acıklı bir ölüm Eski Müşirlerden General Kâzımın torunu Muallâ, dört senedenberi çek- mekte olduğu hastalıktan kurtulamıya- rak dün gece saat on birde rahmeti rah- mana kavuşmuştur. Muallâ, henüz yirmi yaşmı doldur. rhamış çok kıymetli bir genç kızdı, Cenazesi, yarın Halâskârgazi cadde- sindeki Karlo âpartımanından kaldırı- lacak ve cenaze namazı Teşvikiye cami- inde kılındıktan sonra Maçka kabrista. nındaki aile makberesine defnedilecek. tir. Merhumeye Allahtan rahmet dilerken kederli ailesine de taziyetlerimizi suna- nz. —— Kadıköy cinayeti Kocanın dışarıda gezme- sinden çıkan kavga cinayete sebep Kadıköyünde Mehmed adında bir adamın karısı Miratı tabanca ile vurup öldürdüğünü yazmıştık. Cinayet Yeldeğirmeninde Kırkah- ve sokağında 95 numaralı evde ol- muştur, Hadise etrafında aldığı- mız malümat şudur: Katil Mehmed Vanlıdır ve ken- | disi oOHaydarpaşada istasyonda kantar memurudur. Geçen sene ramazanda annesi Fatmaya: — Anne, demiş. Aldığım para bir aileyi geçindirecek kadardır. Bekirlıktan usandım, istiyorum., evlenmek Annesi de oğlunun bu arzusu- nu yerine getirmek için Üsküdar- da Bürhaniye mahallesinde Ab- dullah ağa sokağında Muradın 18 yaşındaki kızı Mir'atı oğluna istemiştir. Kızın ailesi bu izdiva- ca razı olmuş ve geçen sene ra mazan ayında düğünleri yapılmış- tır, Zaman geçmiş evlilik üç dört ay eskiyince Mehmet dışarıda do- laşmağa ve eve geç vakit gelmeğe başlamıştır. Bu yüzden karı koca | arasında sık sık kavgalar oluyor- du. Mir'atın kimsesi yoktur. Zaval- hı kız derdini kaynanası Fatmaya söylemiş, kaynana da: — Erkek değil mi elbette va- kitli vakitsiz gelecektir, demiştir. Evvelki gece Mehmed sat on buçukta evine gitmiştir. Kapr dan girince karısı Mirat bağırıp | olmuş 2 al Mehmed ve Miratın evlendikleri zaman çekilen resimleri çağırmağa, eve geç geldiği için kavga etmeğe başlamıştır. Mehmed buna karşılık vermiş ve Mirat bir aralık Mehmedin yüzüne küfret- miştir. Bundan fena halde hid- detlenen Mehmed de tabancasını almış ve birdenbire kadının üze rine ateş etmiştir. Memesinin altın- dan kurşunu yiyen Mirat derhal düşüp ölmüştür. IDevarm 4 öncü sahifede) mmm Mm ağ İBirbirini çekemiyen iki arkadaş)