21 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

21 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Bugünkü sayımız 16 SAYFA 5 Kuruş . Telefon: 23872 İngilterenin yeni hariciye nazırı olacağı söylenen Növil Çemberlayn diyor ki : “ Barış suya düşmüştür, hücuma pu acı karşı bulunmalıyız! ,, Fransız sol ce Horun istifasından sonra kabine yerinde duramaz Diyorlar Londra, 21 (A.A.) — Birming han şehrinde beyanatta bulunar. Finan Bakanı Növil Çemberlayr barış tekliflerinin suya tüştüğü zecri tedabir siyasasına avdet et- mek lâzım geldiğini söylemiştir Bakan bir hücuma karşı hazırlıklı davranmak lâzım geldiğini de i- lâve etmiştir. Lâval kabinesinin durumu Paris, 21 (A.A.) — Pazartesi âyan meclisinde milli teşekküller hakkında bir münakaşa olacaktır Cuma günü de parlâmentoda dış a Kabinenin vaziyeti sol cenak gazeteleri tarafından tehlikeli gö- rülmektedir. Bu gazeteler Sir Sa- muel Hor'un istifasından sonra ve durumun itimat reyine bağlı olduğunu yazmaktadırlar, Faşisiler kuru'u doğrudan doğruya cevap veremiyecek Berlin, 21 (Radyo) — Faşis' yüksek kurultayı dün gece bir iç- tima yapmıştır. Zannedildiğine * göre'bu içtimada kurultay Laval - Hoare tekliflerine doğrudan doğru ya cevap vermemeye karar ver- miştir. Sadece bu tekliflerin İn (Devami ? incide) Sinema artisti Telma Tod Holivudda sinema yıldızı Telma Tod'ün otomobili içinde ölü bulun - duğunu telgraf haberi olarak yazmış tık, Gelen haberlerden, o yıldızın bir haydut teşkilâtı tarafından öldürül - müş olduğu anlaşılmaktadır. Telma Tod bir müddet evvel bir haydut çetesinden bir tehdit mektubu almişti. Artist kendisinden 10000 dolar verme #ini istlğen bu mektubu polise ti. Haydutlar nihayet (o tehditlerini Il perine getirmişlerdir. hazır nah gazeteleri Kasımpaşada dere bulunan ceset kabinenin yerinde Manastır çingenelerin- 21 llkkânun 1935 Cumartesi Çocuklar için YENİ Müsabakamız Bugün başlıyor. Yazısı 8 inci sayfada Sene: . 5 Sayı: 1422 Bulgarlardan sonra Bulgar Yahudileri de aleyhimizde Heykeltraş Kripel tarafından yapı lan, Afyonda di. kilecek ve Türk zaferini canlandı. racak olan zafer heykeli içinde den Esma adında biridir Parasına tama edilerek öldürüldüğü anlaşılıyor Katil Teme Kasımpaşada bayram yerindeki derenin ağzında bulunan kadın cesedi etrafında zabıtanın yaptığı tahkikat sona ermiş, kadının hüviyeti kat'i su. rette tesbit edilmiştir. Ayaklarımndan iplerle bağlı olarak cesedi bulunan kadm Manastır çinge- kaçmış; yakalanması çin emir verildi cası Abiullah ile sekiz ay evvel Yu - goslavyadan muhacir olarak İstanbu- la gelmiş, iskân edilmek üzere İzmire gönderilmişlerdir. Oradan Yozgada geçen karı koca, iki ay kadar evvel İstanbula gelmiş - ler, Küçükpazar taraflarında bir ha. (Devamı ? incide) 5 inci yıl hediyelerimiz | 2000 liralık Muhtelif ve kiymetli eşyadır Bunların arasında: Radyo makinesi Dikiş makinesi Etektrik süpürgesi Lonjin cep ve kol saatleri Masa lâmbaları Tuvalet takımları Ismarla ayakkaplar giht Muhtelif ve kıymetli yüzlerceeşya mevcuttur Diyebiliriz kiz Müsahakamıza iştirak edecek her okuyucumuz muhakkak sürette ve kolay. Irkla Kazanacaktır. 1 ikinci kânun 1936 Tarihi sizin için uğurlu olacaktır Bu tarihi bekleyiniz ve o gin başlayacak olan müsabakamıza iştirâk etmek fırsatını kaçırmayınız ! mektubu Bulgarların ötedenberi Türk düşmanı olduğunu biliriz. Hemen hemen her vesile ile bu duyguları- nı izhar ederler, Edirnenin işgali yıldönümü olur. Önlerinde bay- rak: — Zmta! Zmta! diye feryat eden bir muzıkanm arkasından resmi geçitler yaparlar.. Varna önünde “Türklerin par- lak ve göz kamaştırıcı zaferleri" nin yıldönümü olur. “Onlar gene önlerinde bayrak: — Zırta! Zırta! diya feryat eden bir muz'kanm arkasından resmi geçitler yaparlar. Şu olur, yaparlar; bu olur, ya- parlar. (Devamı 8 inelde) propaganda yapıyorlar hâdise etrafında Sofya muhabirimizin | dikkate değer ae | Üniversitenin * Süleymaniyeye bakan duvarı çatlamışlır. Yıkdma tehlikesi başgöslermiştir. (Yazısı 2 incide) Kadıköy cinayeti Mehmet karısını neden öldürdü ? önce cinayetini saklamak için karısının intihar ettiğini haber vermiş Kantar memuru Mehmet genç karısı Mir'atla evlendikleri sırada Dün geceki tecrübeler Muvaffakıyetle neticelendi Dün gece ilân edildiği gibi Bey- oğlunda tayyare hücumlarma kar $ı gizlenme talimi yapılmış ve ta- lim çok muvaffakiyetli netice ver | miştir, İki tayyare tamamile karan | lik kalan ve ışıkları maskelenen Beyoğlu üzerinde dolaşarak ışık aramışlar ve rşık gördükleri bir iki yerde işaret vermişlerdir. .Bu sırada sıhhi imdat ve itfaiye kuvvetleri de boş kalan caddeler de manevralar yapmışlardır. p | (Yazısı 2 incide) Zengin bir altın damarı bulundu Enstitü arama subesi direktörü süratle Kebana hareket etti Ankaradan gelen bir habere göre, Ergani civarmdaki Keban kazasında mühim bir altın damarı bulunmuştur. Aylardanberi burada araştırma lar yapan heyet, vaziyeti Ekonomi bakanlığı maden tetkik ve arama enstitütüsüne acele telgrafla bik dirmiştir. Enstitütünün arama şubesi direk törü Hadi, süratle Keban'a hare- ket etmiştir. Bulunan altın damarınmn çok zengin olduğu söylenmektedir,