21 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

21 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

© siyasi haps mahkümiyeti © kaçmış olan biri, dün - şuğuyla müddelumumiliğe verilmiştir. Dün bir kadınla bir çocuk yandı Yanan çocuk öldü Dün bir kadınla bir çocuk yan- mış, çocuk ölmüştür: Firuzağada Süngü sokağında > 9numaralı apartımanda oturan 62 “yaşında Hafize banyo dairesine | bir mangal koymuş, yarım saat sonra yıkanmak üzere girmiştir. — Bu sırada Hafizenin eteği manga- la takılmış, düşmüş, devrilen man galdan dökülen ateşler kadının vücudunun muhtelif yerlerini'yak. © Omuştır. Hafize kadın hastahaneye kaldırılmıştır. Ölen çocuk, Fatihte Türbe cad- © desinde 73 numarada oturan Ya- kubun bir yaşındaki oğlu Vedat. $ tr. Vedadın annesi, üç çocuğu ile mangal başında oturup su ırtır - ç ken, kucağında bulunan Vedat bir! | Odenbire tencereyi kenarından çek- miştir. Bu çekmenin tesiriyle ten- cere devrilmiş, içindeki kaynıyan su annesinin kolunu ve kendisinin muhtelif yerlerini yakmıştır. Vedat yandıktan sonra feryada başlamış, annesi kolunun yandığı- na bakmıyarak çocuğunu hemen belediye doktoruna göstermiş, Sa- raçhanebaşı eczahanesinde çocu. ğa ilk müdavat yapıldıktan son-i ra Gülhane hastahanesine götü- rülmüştür. Çocuk burada yatırıl. mamış, Şişli Etfal bastahanesine götürülmüşse de dün akşam üze ri ölmüştür, Kasımpaşa . z cinayeti (Baştarafı 1 indide) nm küçük odasında yerleşmişlerdir? Abdullah ile kari vilâyete hir is- tida vermişler, kendileri Mirh iskân MN © munmele yürürken Esmaansışın "or. tadan kaybolmuş, hâna: .dönmeyincö kocası Abdullah zabıtaya başvurarak karısının kaybolduğunu haber ver - miştir. Bu sıralarda da ceset derede bulunmuş, morga kaldırılmıştır. Ab - . İdullaha cesed gösterilmiş, karısını es. ki hırkasından yırtık o elbiselerinden tanımıştır. Esmanın parasına tama' edilerek öldürüldüğü tesbit edilmiştir. Yugos. Javyadan bunlarla beraber gelen bir 7 genç, Esmayı paralı bildiğinden ka - dımı son defa Istanbulda görünce bir bahane ile Kasımpaşaya (göndermiş, kuvvetli bir ihtimale göre bir iki ar. i » kadaşile birlikte Esmayı yea di tür. Yakadan sonra örelim ildenei - bu gencin yakalanmadı için mahalline telgraf çekilmiştir. Kendisine gazeteci süsü veren bir Alman Dolandırıcılık suçundan tevkif edildi Kendisinin bir çok İngiliz ve A.|” — merikan gazetesinin, © Niymz gazetesinin muhabiri olduğunu — söyliyen Aleksandr Randat isimli AL bilhassa Deyli man tebaasından, fakat Almanyadan dolayısile dolandırıcılık Iddia edildiğine göre, bu Alman; Mayer Hofman isminde — birisinin 50 — Alrasını dolandırmıştır. Suçlu, müddeinmumilikte ecnebi — güzelelerin kendilerine verdiği hüvi . - yet varakasını göstermiş, ve yakınlar da Habeşistana giderek oradan gaze- © telerine havadis göndereceğini söyle - © miştir, ve elli lirayı Mayer Hofmarim da vekâletini haiz olduğu gazeteye ha. © vadis göndereceti için aldığını söyle- , miştir. Mayer Holmau ise, Aleksandr > Mandat'ın elindeki hüviyet varakala. “rinm sahte olduğunu iddia etmiştir. Randatın mevkufen muhakeme e. “dilmesine karar verilmiştir. H ABER — , Akşaş postası IMektep talebelerinin adreslerine bilmeceler göndererekl Yeni bir Dolandırıcılık usulü Şimdiye kadar yüzlerce çocuğun i kandırıldığı tahmin edilebilir zabıtanın bu işin faillini yakın zamanda meydana çıkaracağını umuyoruz Geçen gün, çocuk sayfamızın bilmece işleriyle uğraşan arkada- şımız bilmeceler arasından çıktı- ğıni söylediği dikkate değer bir mektup verdi. Bu mektup genç bir lise talebesinin adresini ve imza- sını taşıyordu. > İçinde şöyle bir cümle'vardı: “Ben yalnız Haber gazetesinin bilmecelerine iştirak ederim. Baş- ka bir gazeteye simdiye kadar hiç bir mektup göndermediğim gibi, buralardan adresimi bilmelerine de imkân yoktur. Dün, bu mektup- In asİmı size gönderdiğim basıl mış kâğıdı bir zarf içinde evime gönderilmiş buldum. Sizin de gö- receğiniz gibi bana bir bilmece halli teklif ediliyor. Halletmeğe muvaffak olduğum takdirde içine 7 kuruşluk, halledemediğim tak. dirde ise.3 kuruşluk pul koyduk- tan sonra Kadıköyünde falan nu- maralı posta kutusuna bir mektup Kadıköy cinayeti Mehmet genç ar .niçin. ve nasıl ö Ğİ inde Devlet demiryol-! lar hamallarından Mehmedin ka- rısı Mir'atı iki kurşunla öldürdü günü dün yazmıştık. Sonradan yaptığımız tahkikata göre, katil Mehmet hamal değil, Devlet demiryollarında kantar me. murudur. Mir'atla geçen Ramazan ev - lenmiştir. İkinci karısıdır. Evlen diklerinden iki ay sonra geçimsiz - liğe, kısa bir zaman sonra da döğ meye başlamıştır. Henüz on do - kuz yaşında bulunan Mir'atın an - nesi ve babası yoktur. Yalnız bir dâyısı yardır. 2 500,000 Liralık taahhüde girebilmek için Hükümet, meclise bir lâyiha verdi Dün Kamutay bütçe komisyonu toplanarak hava tehlikesine yar- dim için verilen lâyihayı tetkik etmiştir. Bundan başka hükümet hava kuvvetleri için “21,500,000 liralık bir taahhüde girebilmek için ayrıca bir lâyiha vermiştir. Bütçe komisyonu bunu da ayrıca tetkik edecektir. Miralay Velçefin muhakemesi Sofya,21 (A.A) tarihinde Bulgaristanda isyan çı- karmağa çalışanların muhakeme- sinin şimdiden sonra gizli yapıl- — Üçilkteşrin la göndermem isteniyor. Neticede kazananlara bir saat, ve diğer bir çok hediyeler verileceği —söyleni.i ' yor. Adresimi sizden başka kimse bilmediği için bunu sizin gönder- diğinizi zannediyorum. - Vaziyet nedir? Lütfen beni tenvir “ediniz ve bu pullara ne lüzum var.,; Bu mektubu okuyunca hayre* ettik, Küçük okuyucumuzun 3öy- lediği hakikatti. Çünkü bize bir. likte gönderdiği bu mektupta ay- nen söylediği şeyler yazılıydı. Yalnız en üstünde “İstiyenler ce- vap vermiyebilirler,, diye bir ka“ yıt mevcutlu. Biz, bittabi bunun çocukları kadırmak için yapılan bir tuzak olduğunu anladığımızdan mektu- bu polise verdik. Fakat dün ikinc! bir okuyucumuzdan gene bu me- alde ikinci bir mektup aldığımız- dan vaziyeti küçük okuyucuları- mıza bildirmeği lüzumlu bulduk. masına karar verilmiştir. Mahke- .mede kendisini müdafaa eden mi- ralay Veltchef beraat edeceğine emin olduğunu söylemiştir. ey Mir'at kimsesiz olduğüriğiri casınm sözlefine, hâkâretine yormuş gibi kaynanasi Fatma dr gelinine hakaret etmeye başlayır- ca zavallı kadın gece gündüz göz yaşları dökmüştür. , Kalabalık bir aile içinde yal) nız başına kendisini müdafaa ede miyen Mir'atın iki ay evvel bir de çocuğu olmuştur. Mehmet, karısı lohusa iken dışarda gezmeye, geç vakitler. eve gelmeye başlamıştır. Bu yüzden kocası Mehmetle ara- larında . kavga: sıkmış, ün yazdı Şimdi üniversite olan eski Harbi- ye mezaretinin Süleymaniye cihetinde, ki duvarlarında öteden beri bir takim derin çatlaklar göze çarpmakta idi. Hattâ iki sene evvel burada (yeniden İ yapılan teşrihanenin bu çatlaklardan bazılarını büyüttüğü, ve esasen dolma | * olan bu yerin daha fazina (tehlikeye) düştüğü de söylenmişti. Dolaşan ri - vayetler arasmda teşrihancnin bazi . duvarlarının çatladığı da vardı. On: dan sonra bu duvarların yıkılmak teh. likesinde olmadıkları söylenerek bu bahis kapatıldı. P Fakat dün bu tehlike yeniden, ve| * daha bariz olarak kendisini göster - miştir. Bu sefer son yağmurlar neti. cesinde tam Süleymaniye camiine ba- kan duvarlarım iç kısmında bir takım « yeni çatlaklar görülmüştür. Bu du”. « i * polis kendisini yakalamıştır. Ya- Üniversitenin Soleyhaniveye“ bakan duvarları Yıkılmak üzere Yeni yapılan teşrihhane bina- sının yıkılmasından. korkuluyor Bu adam,'eh güzel çocuk say- fasmın: Babe emeli çıktı- ğmuve çocukların en fazla'Haber gazetösinin “bilmecelerini içözerek bol'Bol mükâfat ve Hediye aldiği: nı görünce bir dolandırıcılık usulü keşfetmiş.. Yazmış olduğu mek - tupları Haber gazetesinin mükâ - fat kazanan “çocuk histelerinden aldığı adreslere göndererek onlari dolandırmağa teşebbüs etmiştir. Fakat Haber, küçük okuyucu- larının kurnazlığı * sayesinde bu adamın foyası meydana çıkmış ve kında vaziyet anlaşıldıktan sonra neticeyi okuyucularımıza bildire- ceğiz. Küçük okuyucumuz izahat istememiş bulunsaydı. bu adam belki de alacağı cevaplar içinden çıkan pullarla en az haftada 25 - 30 lira temin etmeniri yolunu bul muş olacaktı. ten spnra annesiyle ve babasiyle konuşmuş, cinayeti saklamaya ka. rar vermiş. Karakola giderek: -— Karım; Mir'at kendine kaydı giriyordu. Ufak bir münakaşa 80 nunda 'dolaptaki tabancamı ala- rak kendisini öldürdü,-demiştir. . Bu ihbar üzerine zabıta tahki- kata elkoymuş, ceset miuayene'e dilmiş ve pek az bir zamanda bu iddianın doğru olmadığı. anlaşı!- mıştır. Katik Mehmet tevkif edil miştir; v # . var'yıkıldığı tikdirde atkasindaki teş rihaneniti de yıkılması ve enkazin bu yolu'tamamile kapdtması tabii olda - gundân hu duyarın dikkatle gözden geçirilmesi, ve İâzimgelen tamirlerin derhal yajirinizsi“ Kararlastırılmıstır. Diğer târaftân doha tehlike fazla olmümakin beraberiihtyat tedbirl o - larak, duvar yıkıldığı takdirde altın | da kimsenin kalmaması için bu mın - ea ter örgülütle tecrit edilmiştir. Çekoslovak Dış i bakanlığı . “(Radyo) Doktor 21 İLKKANUN — 1995 ÇembBerlayni diyor ki: “Barış suya düşmüştür, Harbe karşı azırlanmalıyız!,, -- (Baş tarafı 1 incide) giltere.ve, Uluslar Kuumu taafım- dan kabul edilmediğini resmi su- rette kaydedecek ve kabahati baş- ka devletlere atacaktır, © ingiliz saylaviarı muahedelerin yeniden tetkikini İstiyorlar Londra, (A.A.) — On iki mu” hafazakâr ve liberal saylav İngi- liz parlâmentosuna bir karar $u- reti tevdi etmişlerdir. But'da Mil. h “ letför Öğmiyeti vasıtasiyle munhe- delerin yeniden tetkik edilmesi've bu hususta cemiyet yasasinm 19 uncu maddesinin ei m tedir. İngiltere Akdeniz devletlerine sormamiış mı? Paris 21 — Siyasal çevenler | Lond radan gelen ve Britanyanım Akdeğis devletlerine zecri tedbirlerin tatbikin- de çıkabilecek müşküllere karşı ge » lebilmek için Tâzımgelen süel tedbir » leri alıp almadıklarma dair olan Ja» beri teyit etmemektedirler, ” Sadece Fransanın 16 ner o madde hakkındaki tefsirlerini Londraya'18 ve 28 ilkteşrin notaları ile bildirdiği söylenmektedir. Lâvalin parlâmentodaki son nut kunda Fransa için yardim etme mec. buriyetinin 16 ıner-maddeden. geldiği. ni açıkça söylediğine işaret edilmek » tedir. Der Siyasi duruma ait Gele mızı 4 üncü sayfamızda okuyunuz. İngiliz Dış Bakanlığı. müsteşarlarından -1 ilama aflrktak sörita işi E bozulan de zetelerde yazilan meşhur İngiliz iş adamı Riket, İngiliz dış bakanlığı müsteşarlarından Sir Lanklot Ok. fânt hakkında bir dava ağmiştır. * Riketin yekilinin söylediğine göre, vaziyet şöyledir: * ©“ Riket Habeşistarda imtiyaz i- şile alâkadar olmağa başladığı z4- manlarda, Londradaki Habeş mü- meğsillerinden biri; Riket hakkım: da çok ağır ithamları ihtiva eden bir mektup almiştır. Bu mektupta * Irlandanın merkez şehri olan Dab- liniposta damgası vardı. - Habeş mümessili bu mektup ü. zerine İngillik diy. bakenkiinin işi. derek müsteşarlardan Sir Olifant'ı. görerek-bu mektubun - muhtevası hakkında tenevvür etmek istediği- ni söylemiş ve buna . mukabil — iddiaye göre — dış bakanlığı müs- teşarı “Evet, yazılanlar tamamen doğrudur,, demiştir... «© «- Su doldururken Sultanahmet Üçler mahallesin- de oturan maliye memüru Ahme- din kızı 6 yaşında Güzin çeşme başında sü doldururken dişimi