2 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Belçika kralı Leopold Italyaya sulh temini Için Londrada şalışıyor Sene 18 — No. 6181 — Fiatı her yerde 5 kuruş PERŞEMBE — 2 Küânunusani 1936 Italya kralı İngiltere kralına bir mektup göndermiş Italyanın, sonu gelmiyen bir harpte “ Müjdeyi getirdikleri zaman yemek yıprattırılmak suretile ümidsizliğ düşürülmemesini temenni ediyor Paris 1 — Oeuvre gazetesi ya- zıyor; Belçika kralının son İngil tere seyahati, evvelki seyahati ka- dar ehemmiyetli değildir, Bununla beraber kral, 15 gün evvelki Lon- drayı ziyaretinde İngiltere hükü- metine anlattığı tezi müdafaa et- mektedir, Belçika kralı, Londtayı ilk zi- yaretinde İngiltere kralına İtal ya kralının bir mektubunu ver- miştir. Bu mektupta İngilterenin, zecri tedbirlerin tatbiki ve sonsuz bir harpte yıpranması suretile İtalyayı ümidsizlikle her çareye başvurmak vaziyetine düşürme- mesi temennisinde bulunuluyordu. Belçika kralı Leopold kendi na- mma petrol ambargosunun “yağ- mur mevsiminden evvel tatbik edilmemesini, bu suretle şu sırada zabtı çok küçleşmiş olan İtalyan efkârı umumiyesinin çileden çık- masının ve M. Mussolininin bütün dünyanın sükünu için tehlikeli olacak şekilde mukabelede bulun- masının önünün alınmasını te- menni etmiştir. Belçika kralı, Almanya ile ya- Pılacak konuşmalara, Belçika hü- kümetinin iştirâk ettirilmesi te mennisinde bulunmuştur. | lerinin Habeşistandaki Isveç Salibiahmer hastanesine 2 Yin derili her tarafta çok fena karşılandı, Stokholm sokaklarında Italya aleyhinde nümayişler yapıldı Mtalya kralının mektubuna Londraya götüren Belçika kralı Leopold zetesinin yazdığına göre Avrupa Belediye yakında otobüs işletmeğe başlıyacak İstikraz yapılması veya kredi ile yeni arabalar getirilmesi düşünülüyor İstanbulda muhtelif semtlere işliyen bir çok otobüsler vardır. Bazı karilerimizden mektuplarda bunlardan mühim bir kısmının bozuk ve tehlikeli bir halde olduklarından bahsedi- lerek belediyenin nazarı dikkati- nin çekilmesi istenmektedir, Bu mektuplar üzerine salâhi- yetli yerlere baş vurduk. Aldığı- mız malümat sudur; Belediye İs- tanbulda işliyen stobüsleri” sene- de ancak bir defa muayene et- mektedir. Bu muayenede kusuru görülmeyen otobüse bir sene iş- lemek için ruhsat verilir, Geçen haziranda bu yolda mu- ayene yapılmış, doksan küsur öto- büsten ancak birinin işliyemiye- cek halde olduğu görülerek bu araba seferden menedilmiştir, aldığımız | Ancak bugün işliyen otobüsle. | rin ekserisi eskidir. Muayene za- manı acele tamirlerle kusurları örtülüyor. Fakat zaman geçince, bilhassa çok çabuk gidildiği za- man tehlike ihtimali artıyor. Be- lediye bunu göz önüne alarak oto- büs imtiyazını tatbik etmeğe kati surette karar vermiştir. Evvelce tecrübe mahiyetinde olarak şeh- rin yalnız bir semtine otobüs işle- tilmesi düşünülüyordu. Bunun büyük faydası olmıyacağı anlaşıl- mış ve şehrin münekalâtına yeti- şebilecek kadar otobüs getirtil- mesi kararlaştırılmıştır. Bu kararın tatbiki için yakında işe başlanacaktır, Belediye lâzım | j gelen sarmayeyi ya bir bankadan borç alarak tedarik edecek, yahut bir müessese ile anlaşarak kredi ile otobüs getirtecektir. Belediye otobüs işletme işini en geç bir se- neye kadar tanzim edecektir. * aval « Hoar plânı esasına istinad eden sulh şartları teklif edecek- miş. M. Mussolini yağmurlar mev- (Devarı onuncu sahifede) Italyanların 72 adada hazırlıkları 50 bin ii 33-gemi, 250 tayyare toplamışlar Londra 1 (A.A.) — Daily Telegraf gazetesine Atinadan . bildiriyor: Yunanistana ge- j len bir gizli kuryeye göre, italyanlar 12 adada İngiliz. lerin Mısırdaki O garnizonuna muadil olarak mühim kuvvet tahşid etmişlerdir. Rodos ve | Lerios adalarında tahminen 50 bin kişi bulunmaktadır, 12 ada sularında dört saffı $ harp zırhlısı, 17 torpido muhk- ribi ve 12 denizaltı gemisi mü- ( şahede olunmuştur. 250 tay. yare kısmen yeralti hangarla- | rına yerleştirilmiştir. Bu tay. yareler için 900 tayyareci tah- siş olunmuştur. Göçen hafta içinde Lerios adasına 300 ton dikenli tel çıkarılmıştır. İtalyanlar üç tel. İ) siz istasyonu inşa etmişler ve İ) Rodos, Patmos ve Lerios ada- ) ları dağlarında topçu mevzi. leri hazırlanmıştır. Limanların “ | methali, mayn sahaları ile mu- W hafaza altina alınmıştır. ; Askeri makamlar tarafın. dan ittihaz edilen tedbirlerin şuyuuna mani olmak için Ler. ios ve Rodos arasındaki balık. çılar oralardan uzaklaştırıl. i Yalnız bayanlar için tertib ettiği Müsabakasına getirilen eser- ler birer birer tetkik ve tasnif edilmektedir. Bu iş bittikten ( sonra müsabaka şartlarımıza X | uygun olan örgü eserleri bir hafta müddetle sergi halinde () teşhir edilecek ve bir jüri he- i) yetinin intihabına arzedile- 4 | cektir. Buna dair tafsilâtı yakında bildireceğiz. ğ yiyorduk. Aceleyelüzum görmedim..,, || yük talilisi italyan tayyarelerinin Isveç hastahanesini bom- bardımanı fena tesir yaptı Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) 50 bin lira alan talihli diyor ki.. Apartımanda gözüm yok, işime devam edeceğim J Avukat Fevzi, oğla Zeki muharririmizle bir arada Yılbaşı piyangosunun en bü- İstanbul Oavukatla- rından B. Mehmed Fevzi manoğludur. Kendisi, 500,000 liralık ikra- miye çıkan 14110 numaralı bile- tin onda birinin sahibi olduğu için 50,000 lira kazanmıştır, Bahçekapıda Kazasker hanın- da çalışan bu avukat dört çocuk babası, 54 yaşlarında, sakin ve mütevazi yaşayan bir aile reisi. dir. Şehzadebaşında şehrin gü- rültülerinden oldukça uzak ve küçük bir evde oturuyor. B. Fevzi büyük ikramiyeyi s0 ğuk kanlılıkla karşılamıştır. Dün de her zamanki gibi yazıhane sine gelmiş, sanki ikramiye | ile alâkasi yokmuş gibi heyecansız i vererek yılbaşı bir halde mutad işlerile akşama | kadar meşgul olmuştur. Talili avukat, kendisile görüşen bir muharririmize şunları söyle- miştir: — Bundan evvel aldığım pi- İ Baz. ; 4 130000 lirayı kaza- Büyük ikra. nanlarda 8. miyeyi kaza- Belkıs nanlardan Aleko yango biletlerine amorti bile çık- mamıştı. Bu defa büyük oğlum Zekinin taliini denemeğ karar biletini üç gün kendisinin Onamma al Böyle büyük ikramiye isabet edeceğini hiç ummuyor- dum. Hattâ bileti yazıhanemde bırakmıştım. (Devamı sekizinci sahifede) önce dım, A / / / yk / / kak enzi / m / v4 İ Gümrük memurlarının apartıman sa- hibi olup- olmadıkları tahkik. ediliyor) » Gazetelerden » Topkapıda iki odalı bir evde oturan bir gümrük memuru: — Çok şükür, züğürtlüğün yüz akı olduğunu bir defa olsun gö- rebildim!... z