3 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

3 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Italyanlar şimal cephe- sinde büyük bir Habeş taarruzu bekliyorlar. Sene 18 — No. 6182 — Fiatı her yerde 5 kuruş İsveç kızıl haç hastanesinin |Telefon ücretleri AKŞAM CUMA — 3 Küânunusani 1936 bombardımanı mühim neticeler verecek Bir Fransız gaztesi bu hadise üzerine petrol ambargosuna muhakkak nazarile bakıyor. Habeşler, İtalyanların ortaya attıkları haberlerin katiyen yalan olduğunu bildiriyorlar Adis Ababa 2 — isveç Kızılhaç hastanesinin o bombardımanında iki İsveçlinin yaralandığı 30 Ha- beşlinin öldüğü ve 50 Habeşlinin de yaralandığı resmen bilidirili- yor. Kızılhaçın Adis Ababadaki delegesi bu hususta malümat ak mıştır, Yaralanan İsveçlilerden bi- ri, hastanenin * şefi olan doktor Hylanderdir. Hastanenin her tarafından Kı- zılhaç işaretleri yardı, Hastane en yakın ordugâhtan “bir kilometre uzakta idi. İtalyan tayyareleri hem bomba atmış, hem mitralyözle ateş etmiştir, Hastanenin erzakı, ilâçları, çadırlar, iki kamyon mahyolmuştur. Isveçte nlimayişler Stokholm 2 — Yılbaşında çık- mak âdetleri olmadığı halde, ga- zetelerin bir çoğu, Habeşistandaki İsveç Kızılhaç hastanesinin bom- bardımanına aid hususi tabılar heşretmişlerdir, Hükümet partisinin organı olan sosyal - demoktaren gazetesi, çok şiddetli bir baş yazıda, bir protes- to nümayişi tertip etmek için bir sok taraflardan, taleblere maruz kaldığını yazmaktadır. Bu gece, duvarlara bu hususta bir de be yanname yapıştırılmıştır. Muhafazakâr bir gazete olan Svenska Dagblet, böyle bir nüma- yişin İsveçlilerin duyduğu nefre- te İtalyanlarca sırf sosyalist bir mahiyet atfına sebeb olacağını (Devamı onuncu sahifede) Italya aleyhinde nümağişler yapılan Stokholm şehri İsveç salibiahmeri reisi ve kralın kardeşi prens Şarl Binlerce lira dolandıran iki kişi yakalandı Birisi eski bir odacı olan dolandırıcılar sahte çek doldurmuşlar! Ziraat bankasının muhtelif şu- | belerini dolandıran Osman ve rafeddin adlarında iki sahtekâr İstanbul polisi tarafından yaka: lanmıştır, Bunlardan Osman Si. nopta Ziraat bankasında odaci iken Şerafeddin adındaki arkada şile konuşmuş ve bir plân tertip ederek bankayı dolandırmayı ka- rarlaştırmışlardır. Odacı olduğu için banka müdü- Tünün imzalarını daima gören Os- man bankadan boş çek kâğitlarını aşırmış ve iki ahkap bu çekleri Ziraat bankasının muhtelif şube- İ leri hesabina doldurmuşlardır. | Osman iyice teklit ettiği müdürün ,Pza-ile çekleri imzaladıktan son- ra beraberce Sinoptan çıkıp Kas Şe- | tamonuya gitmişlerdir. Osmanla Şerafeddin “doldur. dukları 550 liralık bir çeki Kas. tamonu Ziraat bankasına götürüp oradan parayı çekmişlerdir. Sâh- tekârlar işin meydana çıkmasır dan korkarak Kastamonuda faz- la kalmammışlar ve beş yüz elli li- rayı aldıktan sonra Bursaya geç- mişlerdir, Gene ellerindeki sahte çeklerle Bursa Ziraat bankasın- dan da bir miktar para çeken bu iki sahtekâr oradan İstanbula gel- mişlerdir. Osman ve Şerafeddin İstanbul Ziraat bankasından da 2300 lira (Devamı 10 cu sahifede) Trablusta Italyan askerleri arasında isyan Bir çok askerler Tunusa iltica etmişler Paris 2 (A.A.) — Radio ajan. sının öğrendiğine göre, Trablasta Nalut civarında bir İtalyan hecini müfrezesinde işyan olmuştur. Ce- nabi Tunusta hududu geçen asi. ler, sınıf muhafızları tarafından silâhlarından tecrit edilmiştir. Müfrezenin kumandanı «Biondi» asiler tarafından öldürülmüştür. Iskenderiyeye bir Ingiliz deretnotu daha geliyor Cebelüttarık 2 (A.A.) — Re nown adındaki muhabere kruva- zörü İskenderiyedeki filoya ilti- hak etmek üzere, Cebelüttarık- tan hareket etmiştir, Meclisin bugünkü! toplantısında ne- ler görüşülecek Ankara 2 (Akşam) — Meclisin yarınki toplantısında yeni teşkil edilen Tunçeli vilâyeti | halkının nüfusa yazılmamak ve müddeti içinde askerlik şubelerine müra- çaat etmemekten mütevellit suç- larının affına dair hazırlanan ka- nun lâyihası müzakere edilecektir. Adliye encümeninin lâyihaya | verdiği en son şekle göre Tunçeli vilâyeti halkından olup ta her ne sebeple olürsa olsun şimdiye ka- ! dar nüfus ve askerlik şubelerine müracaatla kayıtlarını yaptırma- yoklama kaçağı, bakaya, firari ve izinsizlerin yeni- den yazımı yapılacak ve cezaları affedilecektir, mış saklıların Mısırda talebe arasında heyecan ve nümayişler devam ediyor. Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) marttar itibaren inecek Tesisat ücreti 65 liradan 40 liraya, nakil parası 19 liradan 10 liraya indiriliyor Geçenlere Ankaraya giden İs- tanbul telefon direktörü B, Kadri idarenin yeni kadro ve tarife pro- jelerini bayındırlık bakanlığına yermişti, B. Kadri Ankaradaki te- maslarını o bitirdiğinden bugün şehrimize dönecektir. Öğrendiğimize göre projeler kati şeklini almak üzeredir. Abo- nelerin fazla telefon * mükâleme- leri için verdikleri ücret çok gö- rülmüştür, Bunlar, mükâleme başına iki kuruş azaltılacaktır. Tesisat üc- | retleri 65 liradan 40 liraya indi- rilecektir. Şimdi 19 lira olan nakil ücretleri yârı yarıya inecektir. Maamafih hazırlanan projeler ancak marttan itibaren tatbik edilecektir. Çünkü bunlar, tele. | fon işletmesinin satın alındığına dair esas mukavelenin oimzalan- masına ve yeni telefon kanununun meclisten çıkmasına bağlı bulun- maktadır. Telefon (gelirinin yapılacak ucuzluklar tesirile 200,000 lira ka- dar azalacağı hesap edilmiştir. Gerek bu azalma, gerek eski te- lefon şirketine verilecek 4 milyon liradan fazla para göz önünde tu- tularak idarenin ma tılacak, kadro kü Kadro için de bir proje hazırlan- mıştır, Eski telefon şirketi heyeti umu- i miyesinin toplanması bu ayın so- nuna kalmıştır, Umumi heyet pro- tokolu kabul ettikten sonra dele- gelerini mukavelenin imzalarma- sı için Ankaraya gönderecektir, idarenin hem tasarruf, hem de şehrin güzelliği bakımından dü- şündüğü bir tedbir de şudur: Sokaklardaki kara telefon di- reklerini kaldırarak birer kroşe ile telleri doğrudan doğruya binala- ra bağlamak, yeni kanun projesi- ne bunu temin edecek bir madde konulmuştur. Ancak bu ameliyat, binalara ve tasarruf haklarına zarar vermiyecek bir tarzda yapı- lacaktır, Vekiller heyeti Ankara 2 (Akşam) — Heyeti vekile dün toplanmıştır, Müzake- re geç vakite kadar sürmüştür. —— DİKKATI ——— (Yün örgüsü Işleri) Müsabakamıza iştirak eden- lerin eserleri (5/1/936) pazar gününden itibaren (12/1/936) Pazar gününe kadar (Beyoğlu Akşam kız sanat mektebinde) bir sergi halinde teşhir edile. cektir, Buna dair tafsilât yarınki | nüshamızdadır, ! Salonda siğara içmenin yasak olduğu tiyatrolarda?