4 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sene 18 — No, 6183 — AKŞAM Fiatı her yerde 5 kuruş CUMARTESİ — 4 Kânunusani 1936 Suikasd tertip edenlerin muhakemelerine başlanıyor |... Bugün Sahife Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Dün sabah Beyoğlunda bir ev yıkıldı çocuğun ağlaması ev halkını uyandırdı- ğından kazadan evvel herkes sokağa fırlamış, ilk tahkikat bitti, sekiz kişi hakkında tahliye kararı verildi. Muhakeme edilecekler 8 kişidir, içlerinde Urfa saylavı Ali Saip te vardır Ankara 3 (Telefonla) — Ata- türkün aziz şahsına yapılmak iste- nilen suikast tertibinin ortaya çık» ması üzerine Ankara müddeiumu- miliği tarafından, içinde Urfa say- lavı Ali Saip te olduğu halde 16 nakkında ilk tahkikata giri- şilmişti, Hadisenin ilk tahkikat safhası bugün bitmiş, ve maznun- lardan sekizinin meni muhake- mesine ve diğer sekizi hakkında son tahkikatın açılmasına karar verilmiştir. Haklarında tahkika- ta başlanacaklar arasında Ali Sa- İp te vardır, Hadisenin son safhası hakkın- da Ankara müddeiumumisi Baha Arıkan şu beyanatta bulunmuştur: — Atatürke yapılmak istenis len suikast faillerinin ne suretle. yakalandıkları ve ne suretle hak- larında dava açıldığım 19 teşriniey. | vel 935 tarihli beyanatımda bil. dirmiştim. — O tarihten bu tarihe kadar ilk tahkikat devam etti, Neticede karar hâkimi maznunlar. dan sekizi hakkında meni muha- keme ve diğer sekizi hakkında da son tahkikatın açılması hakkında karar verdi, Meni muhakemeleri- ne karar (o verilenler; (Ah met oğlu Ömer, Zerkuş oğlu Ta- lip, Mirza oğlu İsmail, İdriş oğlu İsa ile maznunlardan Azizin kar- deşleri olan Salih, Alim, Cafer. den ibarettir, Yahya, Arif, Aziz, Ali Saip, Şemseddin, İdris, Şa- ban, İsmail namlarındaki 8 maz- nun hakkında son tahkikatın açık masına karar verilerek ceza kanu- nunun 168 inci maddesine mümas görülen fiillerinden dolayı mu- hakemelerinin icrası için ağır ce- za mahkemesine tevdi edilmişler. dir. Meni muhakemelerine karar verilenler bugün tahliye edilecek- Dosyalar ağır ceza mahkeme sine tevdi edilmiştir. Muhakeme gününü mahkeme reisi tayin ede- GÜMRÜK. » «siiri şe çü Matbuat kanununun 35 inci maddesi mucibince bu tahkika- İsveçte halkın heyecanı devam ediyor Bombardımanın mesuliyetini meydana çıkarmak için tahkikat yapılacak İstokholm 3 — İsveç kızıl haç reisi prens Şarl demiştir ki: «İs- veç kızıl haç hastanesifin bom- bardıman edilmesi üzerine baş gösteren heyecan devam ediyor. Son alınan haberler İsveç heyeti- nin iptida tahmin edildiğinden az zarar gördüğünü bildirmekte- dir, Ancak bu hal mütearrızın mesuliyetini hafifletmez, Kızıl haç hastanesinde ölen Habeşlerin ö- lümlerine daima (teessüf edece diz.» (Devamı 4 üncü sahifedel ün örgüsü işleri musabakamız Eserler yarından itibaren bir hafta müddetle Perapalas yanında “ Akşam Kız Sanat mektebinde ,, teşhir edilecektir Akşam'ın yalnız bayanlar için tertip ettiği 500 lira hediyeli (yün örgüsü-işleri) müsabakası ümidi- mizin fevkinde bir alâka ile kar- şılandı, Müsabakaya iştirak etmek üze- re gerek taşrada, gerek İstanbül da bulunan karilerimizin yapıp gönderdikleri örgüler arasinda nefis denecek eserler vardır, Gazetemizin, tertip ettiği bu müsabakâ, iştirak edenlere he- diye kazandırmaktan ziyade ka- dınlarımızın el işlerindeki kudret ve meharetlerini göstermek bir fırsat olmüştur, a Gelen yüzlerce örgü jüriye ve alka gösterilmeden evvel birer birer tetkik edildi. Bunların için- de, müsabakaya başlarköğslân et #iğimiz şartlara uygun olmıyanlar ayrılarak sahiplerine iade edildi. için Gür tü e Elde kalan ve müsabaka şartlari- na uygun olan örgü eserleri de ya- rınki (5/1/936) pazar gününden itibaren bir hafta müddetle ve bir sergi halinde halka teşhir edile. cektir. Sergi (Beyoğlunda Pera- palas yanında Akşam Kız Sanat mektebi) salonlarında tertip edil. miştir. Her biri ayri bir zevk ve ince liğin mahsulü olan bu güzel eser- leri görmek istiyenler her gün sa- at (10) dan (17) ye kadar gidip görebilirler, Sergiye girmek için dühuliye yoktur. Bir hafta sonra, yani (12/1/ 936) pazar günü, teşhir edilen eserler, evvelce isimleri ilân edi- len, on kişilik bir jüri heyetine arzedilecektir. Bu seçme gününde arzu eden eser sahipleri de bulu- ta ait havadis neşri menedilmişti, Bu memnuiyet ilk tahkikat za- manına münhasırdı. İlk tahkika- tın bugün bitmesine nazaran bu memnuiyet te artık mevzuw bahs değildir. Ancak efkâri âmmeyi tahdiş edecek her hangi bir havadis neşri ceza kanununun memnu bir fiildir. Esasen gazetecilerimiz- den böyle uygunsuz havadislerin neşredilmesi beklenemez, Bunun- la beraber bu işe ait havadisler racaat edilerek tevsiki cihetine gidilmesini de matbuatın kendi ayrıca ilâve ederim . 1168 inci madde şudur: «Her kim 125, 128, 146, 147, 149 ve 156 nci maddelerde yazılı cürümleri işlemek için silâhlı cemiyet ve çete teşkil eder, yahut öyle bir cemiyet ve çetede amirliği ve kumandayı veya hususi bir vazifeyi haiz olursn on seneden aşağı olmamak üze“ ve ape hapi seneden on seneye kadar ağır hapis ile cozalandırilir.) Mısır - Trablus hududunda Gerek İngilizler, gerek Italyanlar askeri tedbirler alıyorlar Londra 3 (A.A.) — Rewterin Trablus » Mısır hududunda iki tarafça alınan askeri tedbirler hakkında öğrendiğine göre, İtal yanlar kuleler üzerinde gece gün- düz nöbet beklemekte ve İngiliz kıtalarının hareketlerini tarassut eylemektedir İngiliz kıtalarının her hangi bir hareketi görüldüğü vakit he- men bir İtalyan tayyaresi hudud üzerinde havalanmaktadır. Diğer taraftan O hecinli Mısir müfrezeleri hudud civarındaki te- pelere dağıtılmış bulunmaktadır. Bunlar da İtalyan mevzilerini daimi bir tarassut altında bulun- durmaktadırlar, Italyanlar Isyan haberinin doğru olduğunu bildiriyorlar Roma 3 (A.A.) — Siyasal mah- feller, İtalyan mülâzımı Biondi. nin Trablusgarpde kendi adam- ları tarafından öldürülmüş ol. duğuna dair ecnebi memleketler. de şayi olan haberleri teyit et- mektedir. İsyan etmiş olan müf- rezenin yedi sekiz kişiden ibaret ve isyanın sebebinin #famamen mevzii olduğu söylenmektedir, AŞ Daimi Fotograf müsabakamızın “neti .cesine aid; resimler bugün 9 uncu sahifededir. a neşredilirken memuriyetimize mü- | menfaati iktizasından gördüğümü Dün sabah Beyoğlunda Cihan- girde Alman hastanesi civarında» ki Soğancı çıkmazı sokağında 13 numaralı üç katlı köhne ve kâgir ev yıkılmıştır, çocuğun ağlaması yüzünden kaza- dan evvel uyandıkları için bu ha» dise şu suretle olmuştur: Yıkılan o bina OKadıköyünde kaymakam bay Natığın refikası bayan o İhsana' aittir. OSekiz odalıdır. 40 sene evvel ya pılmış olan bu evde Sarı Eleni adlı bir Rum kadını ile kocasi Şaban kiraci olarak oturuyorlar. dı. Evde bunlardan başka Eleninin İ hizmetçisi ile akrabasından bir kadın ve küçük çocuğu vardı. Dün nüfusca zayiat olmamıştır Evde bulunanlar, sekiz aylık bir , ELA Avla Karal... İBisbirini çekemiyen iki arkadaş) Yıkılan ew ve kiracr Elen! gece sabaha doğru saat dört bu- çukta çocuk uyanmış ve ağlama- ğa başlamıştır. Çocuğun feryatları üzerine Sari uyanmıştır. Eleni gözlerini açınca bir çıtırdı ve sarsıntı duy- muş ve zaten harap olan evin yt- kılacağını anlıyarak hemen evde- ışlardır. Bunlar çıktıktan az sonra evin orta ve arka kısımları büyük bir gürültü ile yerinden oynıyarak yıkılmıştır. Hadise bütün Sıraser- viler halkını telâşa düşürmüştür. Derhal hadiseye el koyan Tak- sim nahiye müdürlüğü itfaiye ve zabıtaya malümat vererek yıkılan evi kordon altına aldırmış ve yi kılacak bir vaziyette buluhan evin (Devamı 4 üncü sshifedel Aa an