9 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Habeşler 7 Italyan za- bitini esir ettiler, esirler > Dessleye götürüldüler. Sene 18 — No. 6188 — o Fiatı her yerde 5 kuruş Italya Afrikaya yeniden 150 Istanbulun da bir Kültür parka ihtiyacı var PERŞEMBE — 9 Kânunusani 1936 bin asker gönderiyor Habeş seferini yağmur mevsimine kadar bitirmek istiyor Şima! cephesinde yağmurlar devam ediyor. Bu yüzden bütün hareket durmuştur. Habeşistan Italyanın zehirli gaz kullanmasını Cenevrede protesto etti Londra 8 — Alınan haberlere göre İtalya, şarki Afrikaya yeni- den 150 bin asker göndermeğe karar vermiştir. Mareşal Badogli- yonun gönderdiği raporlar bu ka- rarin verilmesine sebep olmuştur, Mareşal, bugünkü kuvvetlerle şim- diki hatların bile tutulması güç olduğunu ve ileri hareketi için yeni kuvvetlere ihtiyaç olduğunu bildirmiştir. Bunun üzerine yeni sevkiyata karar verilmiştir. Şimal cephesi çok dağlık oldu- ğundan gönderilecek askerlerden bir kısmı dağlarda harekete alış- mış olan Alp alayları olacaktır. Alinan haberlere göre İtalya yağmurlar mevsimi başlamazdan $X evvel Habeşistan işini bitirmek | istiyor. Bunun için yeni fedakâr- lıklar göze alınmıştır. Roma 8 — İtalya, şarki Afrika- ya yeniden asker göndermeğe kas rar vermiştir, İlk olarak Alp alay. larından mürekkep bir fırka gön- derecektir, Bu fırka 12 bin kişi den mürekkeptir. Gönderilen fır- kanın yerine Habeşistandaki as- kerlerden bir kısmının çekileceği hakkındaki haber doğru değildir. Giden askerler Afrikadaki ordu- yu kuvvetlendirmek içindir. Fe Ea İ Şimal cephesindeki muntazam kuvvetler kumandanı ve Habeş harbiye nasırı Ras Malugeta Yağmurlar devam ediyor Londra $ — Habeşistanda ha- valar mutat hilâfına fena gidiyor. Bu sabah Adisababaya da yağmur yağmağa başlamıştır, Bütün yol lar çamur halindedir, Yağmurlar devam ederse Şimalde bütün ba- reket duracaktır, Yağmur bilhas- sa İtalyanlar için zararlıdır. Destie 8 (A.A.) — Son günler. de yağan şiddetli yazmurlar Ha- beşler lehinedir. Zira: 1 — Bu sayede üçüncü defa mahsul alıp, ordunun iaşesini ko- laylaştıracaklardır. 2 — Islak arazi motörlü İtak yan kuvvetlerinin ilerlemesine manidir, Halbuki Habeş piyadesi her havada ve her toprak üzerin de harp etmeğe alışkındır. Dessie » Adisababa yolu geçil. mez bir hal almıştır. Kamyonlar- la Dessieden paytahta hareket et- miş bulunan Amerikan gazeteci- leri bir dağ silsilesinin eteğinde mıhlaniıp kalmışlardır. Habeş ordusunun iaşe ve leva» zımı deve ve katır kervanlariyle temin edilmektedir. Ras “Desta italyanları mağlüb etmiş Adisababa 8 (A.A.) — Henüz teeyyüd etmiyen bir habere göre, Ras Destanın kuvvetleri yerli İtal. yân kuvvgtlerini mağlup etmişler. dir, Adisababa 8 (A.A.) — Kızık haç delegesi doktor Junod Doloy& gelmiş ve İsveç hastanesinin bom- bardımanı hakkında tahkikata başlamıştır. Hastanenin gerçekten (Devamı 4 üncü sahifedel Suikasd muhakemsi bugün başlıyor Ali Saibin avukatı diyor ki: Müekkilimin masum olduğuna kanaat getirdim. Kendisi de müsterihtir, neticeyi sükünetle bekliyor Ankara 9 (Akşam) Sui- kasdçıların muhakemesine bugün ağır ceza mahkemesinde başla- | myor. Bugün Ali Saibin avukatı Hâmid Şevket tevkifhanede mü- ekkilini ziyaret etmiş ve akşa- ma kadar Ali Saibin yanmda kal mıştır, Geç vakit Hâmid Şevketle gö- rüştüm. Bana şunları söyledi: — Şimdiye kadar elde ettiğim malümat “ ve delâile dayanarak Ali Saibin tamamile mesum ok duğu ve hadisenin düşmanları ta- rafından yapılmış bir isnad ve iftiradan ibaret bulunduğu ka- naatine vardığım için müdafaa- sını üzerime aldim. Müddeiumu- minin iddianamesinde hangi csaş- lara istinad edeceğini henüz bik miyorum. Bunu öğrendikten son- ra müdafaanamemi tamamlıya- cağım. Müekkilimin suçsuz ol duğunu meydana çıkaracağımdan eminim.» Avukat Hâmid Şevket Ali Sai- İ bin yanından geldiğini söyler- ken kendisinin çok müsterih ol duğunu ve neticeyi sükünetle bek- lediğini ilâve etmiştir, Belçika kralı Ingiltereden döndü Ostende 8 (A.A.) — Belçika kralı Leopold dün akşam İngilte- reden buraya dönmüştür. GAZETEMİZİN Beyoğlu Akşam kız sanat mektebinde açtığı : sergisini her halde görünüz. Her gün saat 10 dan 17 ye kadar açık ve dühuliyesizdir, iYün örgüsü işleri( Ingiliz filosu Yunan sularında Torpitolardan başka 3 de dritnot geliyor Atina 8 (A.A.) — Gazeteler, dün Pireye gelen dört İngiliz muh- ribinden başka, diğer üç İngiliz muhribin de Poros adası önünde demir attıklarını bildirmektedir. ler. İngiliz Atlas denizi filosuna mensup büyük gemilerden, Hood, Renown, ve Repuls zırhlıları, bu ay içinde Yunan sularına gelecek- lerdir, Eleftron Vima gazetesine göre, İngiliz gemilerinin bu seyahati, son manevralarda yorulan müret- tebatı istirahat ettirmek maksadi- na matuftur. Bu münasebetle Yu- nan İimanlarının istirahat yeri o- larak seçilmiş olmasi, İngiliz filo- sunun bu limanları mutat olduğu üzere sik sık ziyaret etmelerinden ileri gelmektedir. Habeşler 7 Italyan zabiti esir ettiler Dessie 8 — Şire havalisinde esir edilen 7 İtalyan zabiti bu sabah Dessieye getirilmiştir. Veliaht esir İtalyan zabitlerini ziyaret etmiş, kendilerine elbise ve şeker ver- miştir. İtalyaya mektup göndere- bileceklerini de bildirmiştir. parkın İzmir için çok kıymetli A | kB PEY 1 Akdenizdeki Ingiliz filo- sunun büyük bir kısmı Yunan sularına geliyor. Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) Nişantaşı ile Dolmabahçe arasındaki bostanlar bunun için çok müsaittir İzmir belediyesinin şehrin orta- sında büyük bir park yapmağa ka- rar verdiğini geçen gün yazmıştık, Bu parkın içinde çocuk bahçele- ri, spor yerleri, müzeler, atlı ve piyadeler için gezecek yerler ve sair bir çok tesisat bulunacak. Kültür park ismi verilen bu ; t 5, | (Amerikadaki çocuk kaçırma vakaları münasebetile) Milyonerin çocuğu sabah gezmesinde!.., Bostanlara Nişantaşında Vali konağı caddesinden bir bakış DA bir varlık olacağı muhakkaktır, Acaba İstanbulda da böyle bir park yapılamaz mı? Şehir işleri- le uğraşanların söylediklerine gö re Nişantaşından başlıyarak Dol mabahçeye kadar uzayan bos tanlar bu tarzda bir park vücu- da getirmek için çok müsaittir. IDevarm 4 üncü sahifedeT eş