14 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

14 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife Sene 18 — No, 6193 — —— Fiatı her yerde 5 kuruş SALI — 14 Kânunusani 1936 Yeni sulh teşebbüsleri ? "Fransız gazetelerine göre İngiltere, Belçika, Milletler cemiyetine teklifte bulunduğu haberinin yalan olduğunu bildiriyor. Italyanlar, kazandıkları yerleri muhafazada güçlük Italyan uçağı düştü, içindekiler öldüler | çekiyorlar. Bir İ Paris 13 — İngilterenin Roma büyük elçisi sir Drumond üç haf- ta izin alarak Londraya gitmişti. SElçi izin müddetini bitirmeden Romaya dönmektedir. Bu hadise ehemmiyetle karşılanmıştır. Bü- tün gazeteler bundan bahsediyor r. Temps gazetesi diyor ki: «Sir Drumondun mezuniyetinin #onunu beklemeden dönmesi Ro- mada ehemmiyetle karşılanmıştır. Sir Drumondun hükümetine vazi- Yet hakkında omalümat vermek üzere Londraya gittiği söylenmiş- İİ. Şimdi acele Romaya dönmesi, İngilterenin kendisini İtalya hükü- #meti nezdinde bir teşebbüste bu- lunmağa memur ettiğine delil sa- yılıyor.» © Habeş hükümeti, muharebe es masında beynelmilel. taahhütlere ne derece riayet edildiğini arap tırmak için bir tahkik heyeti gön- derilmesini istemişti, Bu münase- tahkikat esnasında harp ha- Bir Habeş kolanun ileri hareketi düğü söyleniyor. vel bir anlaşma imkâni araştırıl. Söylendiğine göre Milletler ce- | maktadır. Buna imkân olmadığı rekâtınn durdurulması düşünül | miyeti konseyi toplanmazdan ev. Telefon idaresinde ıslâhat yapılacak —— — Isveçten bir mütehassıs geliyor, İstanbulda işe başlıyacak Memleketimizin telefon ihtiya» fını kısa zamanda temin ve mev- £ud şebekeleri | ıslah etmek için İsveçten bir mütehassıs çağırılmış- tır, İsveçli mütehassıs yakında gelecek ve ilk iş olarak İstanbul telefon işlerini ele alacaktır. Telefon idaresinin ( genişleme Projesi ve kadrosu o mütehassısın faporuna göre kati bir şekle ko- bulacak ve derhal tatbikata geçi- ektir, O zamana kadar şimdiki kadroya dokunulmıyacaktır. Tele- on idaresine alınan memurların 'ekaödlük haklarının korunması | isin ücretlerin baremdeki muadil- '©ri tesbit edilmiştir. Telefon parasını ucuzlatmak Sin eski şirket delegelerinin An- “âraya gelerek esas mukaveleyi Mmzalamaları bekleniyor. Çünkü ancak ondan sonra tele- on idaresinin devlet müessesesi masına dair kanun projesi Mec- he verilebilecektir. Delegeler, satın alma bedelle- İNİN ödeme şekli hakkındaki hak- ndaki hakem kararını kabul et- iklerini bildirmişler ve büküme- bu husustaki noktai nazarıni ormuşlardır. Hükümet hakem kararını ka- ul ettiğini mukavelenin imzalan- lâtının geçikmesinden ileri ge mesuliyetin tamamile şirke- Bid bulunduğunu şirket mümes- ine tebliğ etmiştir. polen söre, imiiyaz bt-.| dudu dahilinde tesisat masraflari dahil olduğu halde yeni abonele- rin İlk sene için verecekleri para 65 lira olacaktır, Telefon rehberi için ayrıca 60 kuruş alınacaktır. İkinci sene abonelerden sadece 500 mükâleme ücreti olan 25 li- ta alınacak ve fazla mükâlemeler İbeşer kuruş olarak hesaplanacaktır. caktır. Nakil ücretleri telefon üresine 100 metre kadar olan yerler için 10 lira olacak ve elli metre fazla- sı için 4 lira Zammedilecektir. Umumi mükâleme ücretleri ye di buçuk kuruş olacaktır. Bunun beş kuruşu idareye üst tarafı te- lefon sahiplerine âid olacaktır. Abonelerin çoğu eski telefon makinelerini, modern makineler. le değiştirmek için idareye baş vurmuşlardır. Fakat yeni makine 12 liraya mal olduğundan şimdi- Tik satın almağa imkân bulunama- mıştır. Projede, bedelleri taksitle abo- heler tarafından ödenmek üzere istiyenler için yeni telefon maki- nesi getirtileceğine dair bir mad- de vardır. Fazla telefon makinesi koymak için beş lira ücret alınacaktır. Abonelerin kullandıkları ma- kine mikdarı 13,000 dir. Bunun ancak 1000 i yenidir. İdarenin elinde daha 1000 tane eski maki- ne vardır, (Devamı 4 üncü sahifedel Yeni saylavlar Erzarüm saylavı Çorum saylavı mâtekait gene omütekait yür- ral Pertev başı Ihsan Demirhan Kurtkan Askerlik kanunu Kanunun bir maddesinin tadili isteniyor Ankara 13 (Akşam) — Milli müdafaa . vekâletince hazırlanan bir lâyiha ile askerlik kanunun 36 ıncı maddesinin şu şekilde tadili istenmektedir: «Ertesi seneye (o bırakılanların her sene toplanacak askerlik mec- lislerinde ahvali tekrar yoklanır. Ertesi seneye terklerini mucip ©- lan sebep veya illetleri geçmiş ve bitmiş olursa olsun osenenin tam yoklama gören veya görecek olan efradı asker edilerek onlarla bir- likte çağırılır. Ve askerliklerini yaplıktan sonra yaşıtlarının bu- lunduğu sınıfa geçirilir. Bunlar. dan ihtiyat zabiti yetişmek şart- larını haiz olanlar, birlikte mua. | meleye tâbi oldukları doğumlula- rin celbi beklenmeksizin, ilk açi lacak hazirlik kıtası veya ihtiyat zabit mektebi devresi başlangı- cinda bu kıta veya mektepte bu- Iı sü kedili, lerin Deniz yolları işletmesine iki kerelerin uyuşma ile sona erdiğini yazmıştık, susta hazırlanan esas mukaveleyi imzaladıklarından şirket umumi höyeti ayın yirmisinde toplanarak mukaveleyi tasdik ve şirketin tas- fiyesine karar verdikten sonra tat- bikata geçilecektir. ne teslim edeceği 18 vapurun de- ğeri hesapların tetkiki neticesin- de içinde bulunan eşya ile birlik- İİ Afgan hariciye veziri serdar Muhammed Han, vilâyet konağından çıkarken, ( Afgan sefirinin ziyaretlerine dair malümat !kinel Vapurculuk birer birer gözden Vapurculuk şirketine âid gemi: | müza- İki taraf o mümessilleri bu hu- Şirketin Deniz yolları işletmesi. ” Matman — Kadınlar önden, erkekler a #unuz ki buradan gireceksinir?.., Mall n e 2 Bugün Sahife Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) sefirle beraber sahifemizdedir. | şirketinin gemileri Şubatta Deniz- yolları idaresine geçiyor Bir komisyon teslim edilecek gemileri geçirmektedir te 920,000 lira olarak kabul edil. miştir, Vapurlarda mevcud olan yağ, kömür gibi işletme malzemesinin bedelleri ayrıca ödenecektir, Şirketin umumi heyetinin top- lantısını müteakip Deniz yolları ve şirket mümessillerinden mürek- | kep altı kişilik bir heyet vapurları gözden geçirecek, mukavelede zikredilen eşyanın içinde mevcud olup olmadığını, kömür, yağ mik- darını tespit edecektir. Şubat başında gemilerin Deniz yolları işletmesine teslim edilece- ği anlaşılıyor. Şirketin en İyi ge- İDevamı 4 üncü sahif samanın sahifede) rkadaaasanl, Zatı âliniz kim oluyor