16 Şubat 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Şubat 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

nelmilel (o bir havale edilecek. Japon-Mogol çarpış- masının tahkiki bey- heyete Sene 18 — No, 6226 — Fiatı her yerde 5 kuruş AKŞAM PAZAR 16 — ŞUBAT 1936 Seyhan nehri de taştı ve Adananın çukur ' mahallelerini seller bastı. Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) » Londra 16 — Habeşliler Aksum Sivarında büyük bir zafer kazan- tuşlar ve İtalyanlardan bir hayli top almışlardır. Habeşliler Ma- le etrafını tamamile çevirmiş- Adua ve Musa dağı yollarını da kesmişlerdir. İtalyanlar mah- sur kalan kuvvetlerine ancak pa- Yaşüt ile erzak atabilmektedirler, âamafih İtalyan tayyareleri ci- Vardaki köyleri bombardıman edi- Yorlar, İtalyanlar 2 gündenberi Makalle Ye Adua yolunu açmak için çalı Myorlar, : Pariş 15 (Akşam) — Paris - So- W gazetesinin Roma muhabiri bil iriyor; Şimal cephesindeki İtalyan or- ularının beş on gün kadar Dessie istikametinde büyük bir taarruza Aşlıyacakları teeyyüd ediyor. | Habeşlilerin çok sıkı bir surette tahkim ettikleri Amba - Alogi ci- | Yarında çok şiddetli muharebeler €ereyan edecektir, Habeşliler Am- | Alogi civarındaki tepelerde mit- | Talyöz yuvaları kurmuşlardır. Cenub cephesinde General Gra- | 2iani büyük bir taarruza hazırlan- an fırtına esnasında İstanbul Mi ve civar sahillerde denizde iş anların mikdarı şimdiye ka- 100 kişi olarak tesbit edil in Kir, Fakat henüz yapılan müraca- T üzerine tetkikat ve taharri- Yalın arkası alınmadığı için - mü- atlara nazaran - bunun üç 28 baliğ olacağı tahmin edili- eğ Bundan başka limanımızda im unan ve batmak tehlikesin mi kalan bütün deniz ve- hemen kâmilen az çok bir y İn uğramışlardır. Sl Davam 4 Hn EİN Habeşler Adua Yolunu kestiler İtalyanlar ılar mahsur kalan iL evetlerine paraşütle erzak Mayor İtalyan mevzi- lerine saldıran maktadır. İtalyan kumandanı, bü- yük göller mıntakasında kâin o©- lan Atala üzerine yürümekten vaz- geçmiştir. Zira Atala üzerine yü- rüyecek olursa, uzun müddet ras Nasibunun iki bin kişilik ordusile uzun müddet uğraşmak mecburi- yetinde kalacaktır. Binaenaleyh cenub cephesindeki İtalyan ordu- ları Harrar şehri üzerine yürüye- cektir. Londra 15 «Reuter» Somali cep hesinde ufak tefek müsademeler (Devamı 4 üncü sahifede) Son fırtınada 100 kişi boğulmuş Yapılan müracaatlara göre boğulanların adedi İle zü amaçı are Giyer Vergi borcu için haciz ve hapis En büyük mülkiye memurunun tasdiki lâzım Maliye, evkaf ve belediye ver- gisi borçlarını vaktinde ödeme- yenlerin alâkadar dairelerce mal larının haczine ve icabında hapis- leri cihetine gidiliyordu. Vergisi- ni vemeyen bir mükellef için ha- pis kararı yermek mali kudreti ol- duğu halde malını saklaması yü- zünden ileri geliyordu. (Devami 4 üncü sahifede) O General Göring Balkanlara geliyor Maksadı orta Avrupa blokuna mani olmaktırlar Sofya 15 ( Akşam ) — Utro gazete sine göre, Prus ya, başbaka- mı general Gö- ring, o yakın da (Balkan merkez- lerini ziyaret edecektir. Ti- cari sebepler dolayısi- le yapılacağı ileri sürüle General Göring cek olan bu ziyaretler, siyasi ma- hiyettedirler, (Devamı 4 üncü sahifede) M. Metaksas Yunan başvekili Venezelistler oÇaldaris'n kabineye ri! iler eri etmesini reddediyor Pe Atina 15 ük. şam) — Yeni kabinenin teşki- Hi için dünden beri siyasi fır. kalar arasında konuşm alara başlanmıştır. Venizelistler M, Metaksas yeni kabine reisliğinin M. Çalda- rise verilmesini reddetmişler, baş vekâlete M, Metaksanın getirilme- sini teklif etmişlerdir. Bu teklifin sonunda Çaldarisciler tarafından kabul edileceği umuluyor, Venizelistler iç bakanlığına bir kralcının getirilmesini reddediyor. lar. Bu bakanlığın işçi ve çiftçi partisi lideri M, Papa Anastasiye verilmesi ihtimali vardır. Vaziyet yarın belli olacaktır. Japon - Mogol çarpışması 1000 kişilik Mogol kuvveti Mançuko hudut karako- luna tecavüz etti Şanghay 15 (A.A.) — Tçan- çun'dan gelen haberlere göre, dış Mogolistan hududunda vukua ge- len yeni bir hadise, esasen gergin olan vaziyeti bir kat daha gergin- İeştirmiştir. Takriben bin kişilik bir Mogol kuvveti, dört zırhlı oto- mobil ile, Buir gölünün şimal sa- hilinde Asulimizo'daki Japon» Mançuko hudud karakoluna hü- cum etmiştir. Tecavüz eden bu kuvvet, şiddetli bir çarpışmadan sonra geri püskürtülmüştür. Taf- silât yoktur. Hailardaki Japon ki- taatlarının imdada âmade bir hale getirildiği söylenmektedir. Londra 15 (Akşam) — Rus ha- riciye komiseri M. Litvinof, Ja- ponya büyük elçisini kabul ederek Mançüri ile dış Mogolistan hudud- larında vuku bulan son çarpışma» lar hakkında görüşmüştür. © (Devamı # üncü sahifede) | | Suikasd davası Mahkeme istintak ve sulh hâkimlerinin intibalarını dinledi Pazartesiye dahiliye müsteşarı, Ankara valisi ve emniyet umum müdürü de dinlenecekler Bir buçuk aydanberi devam eden suikasd davası kararın ve- rilmesi için bugüne bırakılmıştı. | Bütün memleketin alâka ile ta- kib ettiği bu mühim davanın son | safhasında bulunmak ve kararı dinlemek isteyen kalabalık bir meraklı kütlesi ağır ceza salo- nunda yer bulabilmek için daha * sabahtan itibaren koridoları dol durmuştu. “ Saat 12 de salon açıldı. Halk İ büyük bir tehacümle içeriye gir. | meğe başladı. Yerler tâmamen dolduktan sonra ortalığı derin bir süküt kapladı, herkes sessizce hâkimlerin gelmesini bekliyordu. (Devamı 10 uncu sahifede) Gedizin taşması çok ftelâketli oldu Seller altında kalan halk kayıklarla naklediliyor İzmir 16 (Telefonla) — Gediz nehrinin taşması ilk tahminlerden daha çok zararlı olmuştur. Menemen ve Foçanın bazı köy- leri büyük tehlike altındadır. Yüksek yerler birer ada haline gelmiştir. Menemen Bergama arasında 150,000 lira sarfile yapılan bü- yük köprü de hasara uğramıştır. İzmir valisi B. Fazlı Güleç su basan mıntakalara giderek köy. lülerin kurtarılması işi ile meşgul oluyor. Kumtepe köyü elân su altında bulunmaktadır. Bu köyde felâ- kete uğrıyanlar romorkör ve san- dallarla Menemene tedir. Su içinde hayvanları kalan ba zı köylüler evlerinde kalmakta getirilmek» ısrar ediyorlar. Bunun üzerine yalnız bir eve bir kişi bırakılmış ve kendisine lüzumunda kullan mak üzere de bir kayık veril miştir. Buna rağmen yeni bir sey- lâp vukuunda evde kalanların has yatları tehlikededir. Gediz nehrinin etrafındaki ova» lar su altındadır. Mezruat çok zarar görmüştür. Seylâp esnasında Menemen (Devamı dördüncü sahifede)