15 Şubat 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Şubat 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

; Bugün 16 Sahife m—— mn Bütün Türkiye KURUKAHVECİ MEHMET EFENDi MAHDUMLARI kahvesini içiyor. İzmir havalisinde dün yeniden nehirler kabardı Gediz taştı Kumtepe köyü tamamile su altında kaldı Torbalı civarına da yeniden su geldi, köylüler da: vana mi çekildi İzmir 15 (Telefonla) — İzmir havalisinde ne- hirler yeniden kabarmağa başlamıştır, Foçadan gelen bir telgrafta Gediz nehirinin taştığı, Kumte- Pe köyünde suların evlerin damlarını aştığı bildi- rilmektedir. İzmirden acele bir romorkör ve sekiz sandal gönderilmiştir. Bunlar Gediz ağzından kö- ye doğru ilerleyecek ve halkı kurtarmağa çalışa» Sâktır, Dikilide Orta kahve mevkiinde 450 koyun sular içinde kalmış ve donmuştur. Diğer bazı yer- lerde de donan hayvanlar vardır. İstanbulla İzmir arasında telgraf muhaberesi gün tekrar teessüz etmiştir. Menemen ve Manisa civarında demiryolun- | | di mercie mevcad srızalar tamir edilmiş ve ekspres işle- meğe başlamıştır. ödemiş, Aydın hatlarında sefer- ler aktarma suretile yapılıyor, tüccar eşyası göm derilemiyor. Torbalı civarına yeniden su gelmiştir. Köylü- ler dağlara çekildiklerinden nüfusça zayiat yoktur. Izmirden Aydın, Bandırma, Afyona tren işliyemiyor İzmir 14 (A.A.) — Emiralem ve Muradiye is- tasyonları arasında Gediz nehri taşmış ve Mene- men ovasını su basmıştır. Sular demiryolu üzerinden 65 santimetre yük- selmiş ve hattı bozmuştur. Bu yüzden Afyon tre- (Devamı 2 nci sahifede) Hava lodosladı, karlar eriyor Son fırtınada Sİ parça mavna ve saişdaln Bittığı ola istanbulda dün en mühim iş temizlikti, yukarıda karların kaldırılması için çalışan belediye tanzifat memurları görünüyor İtalyanlar bazı kumandanlarını değiştirdiler Roma 14 (A.A.) — Şarki Afri- kadaki kumdandanlar arasında bir çok değişiklikler yapılmıştır. Dük de Pistora, Gran Lasso fırkası ku- mandanlığına, geenral Bastica ü- çüncü kolordu kumandanlığına ta- yin edilmiştir. General Peloritana Pavone fır- kası kumandanlığından çekilmiş edilmiştir. (İtalyan - Habeş harbine aid diğer telgraflar ikinci osahifemizdedir, Paristeki taarruz Fransa hükümeti şiddetli tedbirler alıyor Paris 14 — Krallık o ta- raftarlarının , sosyalist, par- tisi reisi M. Leon Bluma ve rahatsızlığından dolayı tekaüd | Perşembe günkü karayel fırtı- hasından sonra dün gece hava asa çevirmiştir. Bu yüzden yükselmiş, dün sı Saklık sıfırdan yukarı yedi dere- Pig kadar çıkmıştır. En az sıcak- lik üç derecedir. Dün sabah lodos bir aralık çok tiddetli esmiş, Kadıköy vapurla- rı seferlerini güçlükle yapabilmiş- lerdir. Öğleden sonra fırtına ha fiflemiştir. Şimdi İstanbulda en büyük iş sokakları ve damları temizlemek- tir. Belediye bütün çöp arabala- rıni sokaktaki karları temizleme- ğe tahsis etmiştir. Dün büyük (Devami 11 indi sahifede) Evkaf lüzumsuz eşyayı, boş arsaları satacak Evkaf umum müdürlüğü evkaf Yaridatının arttrılması etrafında La teşebbüslere (o girişmek üze- Ülkümüz müdürlüğün emri üze- > *ine vilâyetlerdeki oevkaf mü- “ürleri varidalın artması izin Wi zım gelen esasları tesbit etmeğe başlamışlardır. İstanbul evkaf müdürlüğü de İ tesbit ettiği esasları yakında mu- | fassal bir rapor halinde umum | müdürlüğe gönderecektir. (Devamı 4 ünçü sahifede) yaptıkla» ri taarruz et- rafında Obü- yük bir infial uyandır- mıştır. o Hü. kümetin vak. tinde ted- birler Oalma- si heyecani bir parça yatıştır. mıştır. Action Francaise binasında ya- pılan araştırmada M, Blumun şapkasi ve kravatı bulunmuştur. (Devamı İl inci sahifede) M. Leon Blum Amerikanın baş polis hafiyesi ELLiS PARKER in hatıralarını sekizinci sahi- femizde okuyunuz. “Uzak şarkta harb başlamış Japon ve Mançuko ile Mogolistan askerleri arasında yeni muharebe Mogollardan bir ölü yedi yaralı, diğer taraftan 10 ölü 20 yaralı var 0 4. “< z N vi ai ELUM Ni NYASIMENL Moskova 14 (A.A.) ajansı bildiriyor; Ulanbaturdan bildiriliyor: 12 şubatta sabahleyin saat yedide, bir Japon - Mançuri müfrezesi hududa yedi kilometre mesafede bulunan Pulundersuduki * Mogol hudut karakoluna hücum etmiş- tir. Müfreze 20 kamyon ve bir otomobil içerisinde bulunan el mitralyözü ve üç topla mücehhez — Tas yonlara iki tank ve iki uçak re- fakat etmekte idi. Hudut karako- beş yüz kişiden mürekkepti. Kam- Uzak Şarkta Japonya, Mançuri, Mogolistan ve Sovyet Rusya ile Çinin mevkilerini gösterir harita lu mutaarrızlara şiddetli bir mu- kavemet göstermişse de, bunların (Devam 2 nci sahifede) Tayyar vapuru büyük tehlike geçirdi Tekirdaği 14 (Akşam) — Ça- nakkaleden buraya gelen Tay- yar vapuru yolda bir kaç defa batmak tehlikesi atlatmış, yolcu- (Devamı 4 üncü sahifede) “Abla Eara |... (Birbirini çekemiyen iki arkadaş) ie lead Ay amenna pa