15 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Almanya ile ticar Hiz N Mukaveleleri dilecek a... — —— in 18 — No. 6251 - Fiatı r yerde 5 küruş PAZAR 15 — MART 1936 Milletler cemiyeti konseyi yarın öğle- den sonra Londrada A Telefon: 242 40 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 . tbaa ) Vaziyet haftaya belli “olacak Milletler cemiyeti konseyi dün toplandı Fransa kefil devletlerin yardımını istiyor Almanyaya zecri tedbirler meselesinde Ingiltere henüz uyuşulamadı, umumi bir sulh projesi hazırlıyor > Almanya tarafından çiğnenmesi Avrupa için bir harp tehlikesi doğuran Lokarna paktını imzalıyan alman mürahhasları * Van Şubert, 2 - doktor Strezman, 3 » doktor Luter, 4 « İtalya murahhası Sealoya, $ - İngiliz murahhasları M. Baldvin, 6 - Cemberlain, 7 - Fransız mürahhasları Briand, 8 - Bertelo, 9 « Belçika murahhası Vanderveld li Türk- Sovyet dostluğu , On beş yıl oluyor ikisi de halk tilâlinden doğmuş iki yeni dev- * biribirlerine sıkı dostluk bağ- rile bağlanmışlardı. O zaman- * iki memleket de henüz aklı m gelmemiş bazı politika- arın emperyalist salgınlarına | “isı koyarak istiklâllerini çetin “vaşlarla korumağa meçbur kak Maşlardı, Harb sonu Avrupasının tarih Siğinde © imzalanan Türkiye ve yet Rusya dostluğunun mana- Mi iyi anlamak için bu dostluğu “ğuran milli âmilleri göz önün- | * tutmak lâzımdır. On beş senedir, gerek lâfzıyle | (Devamı 4 üncü sahifede) Londra 14 (Akşam) — Millet- ler cemiyeti konseyi bu sabah saat onbirde Sen Ceymiş sarayıt» | da kraliçe o Anne salonunda ilk | içtimanı yapmıştır. Delegeler resmi içtimadan evvel ruznameyi İ tanzim için makul bir celse yap- | mışlardır. Konseyin toplandığı salonda bir koltuk boştu. Bu kol- tuk Almanyaya mahbsustu ve Bel | çika murahhasının oturduğu kol tuğun karşısında (bulunuyordu. Konseyi Avusturalya baş murah- hası ve başvekili M. Stanley Bruce açmış, kral Edvardın Sen Ceymis| sarayını Milletler cemiyeti kon- içtimalarına tahsis etti- ğini söylemiş, müteakiben ruzna- meye geçilerek Ren mıntakasının işgali münasebetile Almanya ta- | rafından Versay ve Lokarno mua. hedelerine vaki olan tecavüzden | dolayı Fransa ve Belçika hükü- seyinin (Devamı 10 uncu sahifede) Almanya konseye gene davet edildi Konseyin bu ikinci davetine henüz cevap verilmedi Londra 14 — Milletler ce- miyeti konseyi saat 13 de hu- susi bir toplantı yapmıştır. Ba toplanti esnasında, Lokamo paktının ihlâline o müteallik Fransız ve Belçika murahhas- ları tarafından yapılan beya- nata cevap vermek üzere Al- manyanın Milletler o cemiyeti konseyinde hazır bulunmağa davet edilmesi keyfiyeti tekid edilmiştir Bu davet, Milletler cemiye- (Devamı 10 uncu sahifede) Almanlar Rende sıkı ihtiyat tedbirleri aldılar Hava hücumlarına karşı halkın vazifeleri, sefaretin tebliği Kolonya şehrine giren Alman topcu bataryaları Londra 14 (Akşam) — Deyli Ekspres gazetesinin Kolonya şeh- rindeki muhabiri Ren mıntaka- İ sında işgali müteakip Almanlar tarafından alınan ibtiyat tedbir- leri hakkında şu tafsilâtı bildiri- yor: Kolonya şehrinin her tarafına hava hücumlarını halka haber ve- recek düdükler konulmuştur. Dü- dükler öter ötmez her Alman ev- velden kendisine tayin edilmiş olan vazifeyi yapacaktır, Her bi- nada bir bekçi vardır. Bekçiler hava hücumu karşısında halkın nasıl hareket edeceğini bildiren talimatnameleri ezberden öğren- mek mecburiyetinde Kolonyadaki evlerdeki çöp- ler ve ahşap fazla eşya çıkarıl mıştır. (Devamı 4 üncü sahifede) bulunuyor. lar, Almanya ile ticaret muahedeleri feshedilecek Fransanın bu teklifin Hollanda ile Arjantinin muhalefetine uğruyor Londra 14 (Akşam) — Al manyaya karşı alınması düşünü. | len tedbirler, İtalyaya karşı tat- İ bik edilen zecri tedbirlerin ayni değildir, Ne ihracat üzerine umu- mi ve ne de ithalât üzerine mahb- dud bir ambargo tatbiki düşünü memektedir, İtalyaya karşr zecri tedbirlerin | tatbikinde düşünülen umumi eşya: | jp Almanyaya karşı temini kolay değildir. Fransanın Almanyaya karşı dü- şündüğü tedbir daha mutevazidir. Fransız tedbirinin tatbiki hem da- şik bir vaziyette bulunan Alman- iktisad piyasalarinı daha çabuk sarsacaktır. Fransiz plâni, Lokarno muahe- desini imzalamış olan devletlerle Almanya arasında mevcud Klering mukavelelerini feshetmekten iba- rettir. Fakat bu plân, bilhassa Hollan- da ile Arjantinin muhalefetine uğ- rayor, Konuşmalârın henüz arkası alınmamıştır. Küçük antant mümessilleri dün akşam bay Titüleskonun başkan- lığında toplarmıştlar ve vaziyeti, (Devamı 10 uncu sahifede) Necmeddin Sadık Dr. ii unshs3 Bir opamotör Nissen Memili... .. Deniz işletmesi müdürü — Rizim vanurlara bir müşteri mma neler düşünülür? Bir ihtiyar İ zonof mu geldiz, - Acaba Vo- | Bir kayakçı — Olimpiya- | da ocyahat mi var acaba?ı.: ha kolay, hem de bugün çok siki- Büyükadalı mız suya mi kavuşuyor?... — Acaba adar am Bir hasta — panser mi açıldı acaba? Yeni bir diş