19 Nisan 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Nisan 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

meram lamanlma e Sulh teşebbüsünün akim kalmasına rağ- men ltalyaya karşı zecri tedbirler şiddet- lendirilmiyecek Sene 18 — No. 6286 — Fiat her yerde 5 kuruş PAZAR — 19 NİSAN 19365 Fransa,zecritedbirlerin teşdidine mani oldu Habeşistan, kendi haline bırakılıyor, fakat şimdi tatbik edilen zecri tedbirler de kaldırılmıyor. Cenevre 18 (Akşam) — Bugün heyeti murahhasalar reisleri arasın- da hümmalı bir faaliyet görülmüş- tür. Burada büyük bir bedbinlik hüküm sürmektedir Çünkü on üçler komitesi , Habeş harbinin Avrupada inikâslarını şiddetlen- direbilecek her hangi bir tedbir almaktan çekinmiştir. Cenevre mahafili, dünkü konuş- maların vaziyeti çok aydınlattığı kanaatindedir , M, Madaryaga konseye verece- Zi raporu tamamlamıştır, Madarya- ga raporunda 1—3 martta muharip- lere yapılan müracaattan, 2 —Ko- mitenin kendisine tevdi ettiği uz- laştırma memuüriyetinden 3 — Uz. laştırma teşebbüsünün tamamiye- tinden ve sebeplerinden bahsede- cektir. Komitenin raporunda müzake. renin akametinden kimin mesul olduğunu söylemesi pek az muh- temeldir. Konseyin pazartesi gü- nü toplantısında M. Flândenin ha» Zecri tedbirlerin şiddetlendirilmemesine muvaffak olan Fransız delegesi M. Paul Boncour zır bulunmasının pek az ihtimali vardır. Izmir limanı asri bir hale konulacak Hükümet Istanbul ve Izmir limanındaki inşaatı bir grupa verecek Bugünkü İzmir limanından bir görünüş İzmir 18 (Akşam) — izmir li- manı; ihracat itibarile Türkiye li- manları içinde birinciliği: kazan- mış, şimdiki limanın, istikbalde İzmirin ihtiyacına yetişmeyeceği nazarı dikkate alınarak yeni, mo- dern limanın inşası için on sene evvel mütehassıslara tetkikler yap- tarılmaştı; Mütehassısların, o vakit hazırlamış oldukları plâna göre yeni ve modern İzmir limanı, Şe- | YEŞİL DÜN OKUY ALTINCI ELMALARI | OKUYOR MUSUNUZ? | yapn AYFADADIR hitlerden Halkapınara kadar w- zanan kıyıda olmak lâzımdır, Çün- kü burası, umumi mağazalar, fab- rika, depo ve imalâthaneler inşa sına çok elverişlidir, Zaten bura- da, şimdi Devlet Demiryollarına aid olup vaktile Aydın demiryolu kumpanyası tarafından inşa etti- rilmiş umumi, büyük depolar ve saire yardır. (Devami yedinci sahifede) | Italyanın müta- reke şartları | Echo de Paris gazetesinde ya- | zıyor: ) Dün baron Aloizinin şifaht İ olarak birer birer saymış oldu- ğu mütarekeye aid ilk şartlar X şunlardır: 1 — Habeş ordusunun teslim W olması, ) 2 — Neçaşinin hal'edilmesi 3 — Adis Ababanın işgali, 4— Cibuti - Adis Ababa Fransız hattı üzerinde hususi E bir mürakabe teşkilâtı vücuda | getirilmesi. Türk sporcuları Cumhuriyet Halk partisinin öz çocuğudur Ankara 18 (Telefonla) — Bu- gün öğleden sonra Rahmi Apa- kın başkanlığı altında nizamna- me müzakeresini bitiren Türk spor kurumuna: «Partiye bağlılıklarını genbaş- kuralca onaylanmış hükmi şah“ siyetler bulunursa onlar da büyük kurultaya delege gönderebilirler kaydı vardır. Türk sporcuları ve Türk spor kurumu, kendisini yur- dun kurtuluş ve yeni baştan ku- ruluşunu temin edici tek ve yük- sek siyasal bir tesisi olan Cumu- riyet Halk partisinin öz bir ço- cuğu ve onun bünyesinden bir... parça sayar, partinin bu yeni hükmü içinde yurt kurumları ara- sında ilk girme şerefini kurumu- muzun almasının kongremizce karara bağlanmasını teklif ederiz.» Mealinde verilen 40 kadar im- zalı bir takriri ittifakla ve uzun alkışlarla kabul ederek bu karari Cumuriyet Halk partisi genel sek- reterliğine arzeylemeği obaşkan- lik divanına havale eylemiştir. Isviçre hududunda Alman faaliyeti Alman cenup mıntakasına mütemadiyen cephane gönderiyorlar? Londra 18 (A.A.) — Manches- ter Guardian gazetesinin diplo- matik muhabiri, bir çok günden- beri Alman kıtaatının İsviçre hu- dudu civarında mühim bir yakım hareketler icra etmekte oldukla- rının görülmüş olduğunu yazmak- tadırlar, Ayni gazete, 20 mart tarihin- de âdeta craziye tecavüz mahi- yetinde olan ciddi bir hadise vu- kua gelmiş olduğunu ilâve etmek» tedir. Bu hadise şudur: (Devamı yedinci sahifede) Paris 18 (A.A.) — Pertinaxfi | Italya Ingiltere ile harbihtimalini az görmekle beraber 1913 ihtiyatlarını çağırdı Telefon: 24240 (İdare) » 24249 (Tahrir) » 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişs) Boğazların işgaline dair olan Londra 18 (A.A.) — Anadolu ajansı Boğazların gayri askeri mmtakasının işgal edildiği ha- berlerinin esassız olduğunu teb- liğ etmektedir, | Ancak gelen haberlere göre kabine Atatürkün riyaseti altın- / da yaptığı fevkalâde toplantıda Hoğazlar gayri askeri mıntake- | mın. tekrar işgalini dün akşam kararlaştırmıştır. Şafakla beraber Türk ordusu- | na mensup kuvvetli müfrezeler | Gelibolu şibihceziresinin bütün Italyanlar, Ingiltere feller, İtalyanın her türlü ihtimal- lere karşı koyabileceğini tahmin | ve İngiltere ile müsellâh bir ihti- lâf zuhurunun gayri muhtemel ol. | duğunu ve bir harb tehlikesinin | son günlerde büyük mikyasta azal. dığını beyan etmektedirler, İtalyan erkânı harbiyesi bütün lüzumlu mensub ihtiyatları dün seferber etmiştir. Aynı mahfeller İtalyanın her | İİ rivayetler Anadolu ajansı muhtelif ecnebi men- ibalardan gelen rivayetleri tekzib ediyor sevkulceyş noktalarını işgal et miştir. Londra 18 (A.A.) — Anadolu ajansı bu hafta içinde Atatürkün riyasetinde hiç bir kabine . top- lantısının yapılmadığını bildir. mektedir. İngiliz gazeteleri ne diyorlar? Londra 18 (A.A.) — Matbuat bu sabah Çanakkalenin gayri as- keri omıntakasını gösteren hari- tâilar ve Atatürkün resimlerini (Devamı yedinci sahifede) Italya 1913 ihtiyatla- rını seferber etti ile harb ihtimalini az görmekle beraber tedbirli davranmak istiyorlar Roma 18 (A.A.) — Askeri mah.) türlü tehdidlere mukavemet et- mek hususundaki kati kararının harb tehlikesini bertaraf etmeğe büyük mikyasta yardımı olduğunu ilâve etmektedirler, Bu mahfeller, İngilterenin diğer Avrupa devlet. lerinin müzaheretinden kati suret- te emin olmadıkça İtalyaya karşı bir harbe teşebbüs etmiyeceğini tedbirleri almış ve 1913 sınıfına kaydediyorlar. Böyle bir müzaheret ise son derece gayri muhtemeldir. Roma siyasi mahfelleri, zecri (Devamı yedinci sahifede) e Ak'la Kara! (Birbirini çekemiyen iki arkadaş)