26 Nisan 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Nisan 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Cenup cephesinde başlı- yan şiddetli muhare- be halâ devam ediyor Sasebanehte Sene 18 —" No. 6293 — Fistı her yerde 5 kuruş © Süveyş kanalını kapamak cereyanı kuvvetleniyor Lord Lytton, şayet Kanalın kapanmasına karar verilmezse Ingiltere Milletler cemiyetinden çekilmelidir diyor Londra 25 (Akşam) — İngilte- rede Milletler cemiyetine yardım birliği, İtalyan - Habeş harbine bir nihayet verdirmek için İtalya- nın sevkiyat ve nakliyatına Sü- veyş kanalını kapatmasını hükü- metten istemeğe karar vermiştir. Lord Lytton dün Edimbourgda bir nutuk söyliyerek demiştir ki: «Ümidsiz vaziyette yine ümid- siz usullere ihtiyaç vardır. İtalya, tecavüzünü son haddine kadar gö- türmeğe açıkça (okarar vermiş ve iktisadi zecri tedbirler de mu- vaffakıyetle neticelenmemiş- tr. M. Eden Milletle Ce miyetinin 11 mayıs tarihli toplan- tısında şayed cemiyet ,İtalya ile doğu Afrikasındaki ordusu arasın- daki münakalât ve münasebatı | kesmeğe karar vermekten ibaret | bulunan ve harbi durdurabilecek olan yegâne tedbiri almadığı tak- kaldırm Depo sahiplerine icr Ge “Lord Lytton dirde artık İngiltereye güvenme- mesini beyan etmek mecburiyetin- de kalacaktır . ak için a dairesi tarafından bir ay mühlet verildi İcra memurları dün Kuruçeşme kömür depoları sahiplerine temyiz mahkemesinin katileşen kararını Kuruçeşmedeki kömür depola- | rının kaldırılması hakkında dör- | düncü hukuk mahkemesi tarafın- dan verilen karar, temyiz mahke- mesinden geçmiş ve katileşmiş tir, Mahkeme kararına istinaden kömür depolarının kapatılması işi ikinci icra dairesine havale edil miştir, Kapanacak depolar 24 ta- nedir. Akay ve Denizyolları işletmele- rile Liman idaresinin depoları da bunlar arasındadır, İcra memur- larından B. Bekir, dün Kuruçe- meye giderek depo. sahiplerine mahkeme ilâmını bildirmiş ve de- Poları kapayacağını söylemiştir. Alâkalılar, bu depoları beledi- Yenin müsaadesile açtıklarını, kö- Mmürleri ancak gene belediyenin tebliğ ederken göstereceği bir yere kaldırabile- ceklerini ileri sürerek mühlet ve- rilmesini istemişlerdir. Zabıt tutulmak suretile bu iti- razlar tespit edilmiş ve kömürle- rin kaldırılmasına mak üzere depoların vaziyetine göre, sahiplerine bir ay mühlet ve- rilmiştir, Bu müddet zarfında de- polar boşaltılmazsa mühürlene- cektir. Gerek liman idaresi, gerek di- ğer depo sahipleri bu vaziyet kar- (Devamı yedinci sahifede) mal . pa 15 TiP Karikatür müsabakamızın neticesi buğün (8) inci sahife- mizdedir. . Okuyunz! imkân bırak- | AKŞAM PAZAR 26 — NİSAN 1936 Mısır kralı Fuad öldü Veliahd prens Faruk tayyareile bugün İngilte- reden Kahireye gidecek Yeni kral Faruk Kahire 25 (Akşam) — Kral Fuadın sıhhi vaziyeti bugün çok vahim görülmüştür. Öğleden son- ra hastaya bir kan enjeksiyonu yapılmış, biraz sonra iyileşmiş ve | akşama doğru tekrar ağırlaşmış- tır. Sari ağız iltihabi olan hasta- lığı ibtilât göstermiş ve çok mik- darda kan zayi ettikten sonra öl müştür, (Devamı yedinci sahifede) Belediyeye yeni gelirler Belediyenin istediği slmlar. indirilece! Belediyenin elektrik, havagazı ve telefon mükâlemesine belediye ! hissesi olarak ahnacak yeni rüsum İ hakkındaki kanun lâyihasının bu- | günlerde Millet Meclisine verile- ceğine dair şehrimize malümat gelmiştir, Ancak yeni kanun lâyi- hasında belediyenin teklif ettiği | nisbetlerde biraz daha tenzilât yapılacaktır. Bu zammin ne mik- darda olacağı Meclisteki alâka- dar encümenlerce tespit edilecek- tir, Bu kanun kabul ve tatbik edil- diği takdirde - evvelce yazdığımız gibi - belediye bilhassa yol inşaat ve tamiratına chermmiyet verecek, bu;meyanda, sistimlâki tekarrür Kuruçeşmede kö- mür depolarına ka- panmak muhlet verildi için bir ay nn Taymis gazetesi 22 nisan ta- lihli nüshasında «Türkiye ve Boğazlar» serlâvhası altında şu makaleyi neşretmiştir: Türkiye, Çanakkale ve Kara: deniz boğazlarının gayri askeri bir hale ifrağına ait mukavelenin yeniden müzakere edilmesi için Londra 25 — Daily Ekspres güzetesine göre Habeş imparato- ru servetinin bakiyesi olan 35,000 sterlini Londraya göndermiş ve çocuklarının namına bankalara yatırmıştır. Italyan - Habeş harbi başladı- ğı zaman Habeş imparatorile im- paratoriçesinin büyük bir serveti vardı. İmparator, babası Ma» konnenden:2 milyon sterlin te varüs etmiş, imparatoriçe de ba- basından bir milyon sterlin dra- homa almış, Habeşistanın eni zengin valilerinden olan babasi da öldükten sonra bu serveti da- ha çok artmıştı. Habeş imparatorü taç geydiği zaman Meneliğin hazinesinden bir mikdarını da almıştı. Bütün bu muazzam servet, son aylarda erimiştir. İmparator ile imparatoriçe pa- ralarının en büyük kısmını harp masraflarına, Avrupadan mü- himmat ve silâh tedarikine sar- fetmişlerdir. İ eden Eyüp - Eminönü yolunu aça- caktır. Bu yoldan yeni tramvay hattı geçirilecektir. — Amerikadan bir hokkabaz geli im mandi Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24245 (Matbaa) - 20113 (Slişe) | Timesin Boğazlara dair mühim makalesi Türkiyenin muahedeyi tadil için ileri sürdüğü delillere mukni ve müskit cevab bulmak güçtür | yaptığı müracaata derhal cevap | verilmiş olduğundan şikâyet ede- mez. Türk hükümetinin bu me- | seleyi ileri sürmekte tamamile haklı olduğu her tarafta tasdik | edildi. Zaten Türkiye bu mesele- | yi ilk münasip'bir fırsatta ortaya (Devamı yedinci sahifede) Habeş Imparatoru para- sını Londraya gönderdi Imparatoriçe ile dört çocuğunu da İngiltereye göndermeğe uğraşıyor - Habeş İmparatoriçesi ile kızı bir arada | Habeş imparatoru, düşmanla- rının eline düşmektense ölmeğe i karar. vermiştir. İmparatoriçeyi dört çocuğile beraber İngiltereye gitmek için kandırmağa uğraşı: yor. A Br A m marifetler gösterecekmiş!... — Acaba yağ mi satacak, pastırma mı?...