26 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

26 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmibeşinci Yıl No. 6606 PAZAR 26 1986 Nisan ÜETECECECLEEEE T7 izmir'de hergün sabal hları çıkar, siyasal gazetedir. Boğazları tahkim etmek hususundaki teşebbüsümüzün Samimiyeti, herkesce teslim edilmiş bir vaziyet arzediyor ÜÜÜ Hükümetimizle Romanya Arasında Parlak veSamimi Bir Şekil Hasıl Oldu Dış Bakanlığımız Genel Sekreteri Numan Menemen- İstanbal 25 (Özel) — Boğaz lar mes'elesinden — dolayı - Ro Manya hükümeticin dermeyan ettiği noktal nazer, hükümetl Mizle vâkı temaslar netlcesinde lamamen tebellür etmiş ve İki tek menafl ve birliğin — icap tttirdiği veçbhile gayet — purlak Ve samimi bir şekil büsl ol- Muştor Bükreş, 25 (ALA) — Ana dolü #jenenın husüsi mohs birinden: Dişişleri Bakanlığı genel sek | teteri Naman Menemencloğlu bu akşam sest 10 ekepreslle Bükreş'e — gelmişlir. — Naman Bükreş İstasyonunda — Romen hükümeti numına hariciye müs tetarı ve hariciyo erkânı Sov- Yet elçlel maslahatgözarımız ve elçiliğimiz memarları — tarafın dan — karşılanmıştır. Bökreş'te bulunduğu — müd: dctçe Numan ve arkadaşları Romen bükümetivin — misafiri | olacaklardır. — Dişişlari — genel tekreterimize dostt Romen hü kümetl geyet parlak bir prog Tam bazırlamıstır. Bay Nomun :Menemencloğla yarın öğle de maslâhatgüzatı Mızla hariciye müsteşanna da vetildir. Bu davette Romanya tın hatlcdiye umum müdürleri Protokol ve matbast umum mü- — 11 Mayıs Toplaıılısmda Konuşulacak Mes'eleler.. M. Avenol İstanbal, 25 (Özel) -— Ulaa lar söosyetesl genel sekreteri M. Âvenol, 11 Mayısta toplanacak *lan ulaslar sosyetesi aaamble tinde müzakere edilecek olan ta mühim mes'elelerin rapor- latını hazırlamakla meşgüldür. Bu toplantıda en evvel Lokar. do mes'elesinin müzakere edil el mukarrerdir. Müttefik devlet arasındaki yük. | baluvacak- dürleri — hazır lardır. Aynl #kçşam genel sekreterlmizle maslâhatgüza- tımız — Bay Titulesko'nan evinde bususi ziyafete devet. lidirler. Pazar günü Harlelye Ve kâletinin Numanın şerefine vereceği — rTesmi — ziyalette Balkun ve küçük antant ile İn giltere, Fransa, Sovyet, İtalya ve I’ıılıııyı sefirleri bazır bı cioğlu'na Bükreş'te Büyük Bir Şölen Tertip Edildi. M Titulesko'nun Ankar'ayı ziyareti - intibalarından lunacaklardır. Bey Naman Me nemencloğlu — pazartesi sababi Moılovı 'ya bııı—lıı fedecektir. lâyet umum Büdce ve Kabul Vali. gelecek sene yüksek bir iş hesabı vere- t meclisi dağıldı Nizamname Edildi. ceğini vadetti. Parti, meclis azaları şere- fine ziyalet verdi. Vilâyet umumi meclisi azası, Vilâyet umümi meclisi, dân taat 10 da Vall Fazlı Güleç'in başkenlığında bütün üyelerin iştirakile toplanmış ve eski za bıt Sami (Tire) tarafından okun muş, büdcedeki 1500 liranın Kozak köprülerine ald olduğu kaydile kabal ve tasdik edil miştir. Gelen evrak okunmuş ve deabi. yapılmak üzere — vilâ yete verilmiştir. Büdce encâmeninin muhte Nf İşler bakkında 338 mazbatası okaomuş ve bunlar muvafık görülmüştür. Daha sonra büdce nizamnarmesi okunmuş ve madde madde reye konduktan sonra reis Fazlı Güleç'le bir arada., varldat masraf — büdceleri ayrı ayrı eşami teylal sucetlle rzeye konmuştur. Reylerin tas niflade varidat büdcesi 1 müs tenkif ve 4 mühalif reye karşı 29 reyle kabul edilmiştir. Mosraf bütçesi İse Menemen Kemel'in muhalif bir re yine kargı 36 reyle ve bütçe beyetl umuümiyesi — Menemen azası Kemal'in yarı mübelif ve yarı müvafık bir reyine karşı 34 muvalık - reyle kabül Emlâk — Tetimlâki hakem heyetlerinin seçimi ya pilmiş ve dalni enecümen aza — Sonu Gıncı sahifede — ve olunmuştur. AA Telef on: 2776 Kızılay Ku kurumu Yıllık kongresi Ankara'da toplandı.. Ankara, 25 (Özel) — Kızılay kurumunun yıllık kongresl, vi- Tüyetlerden gelen murahhasli fetirakile toplanmıştır. Kongre başkanlığına Antalya — meb'usu Cemal seçilmiş ve yıllık İş ra poru okunarak tasdik edilmiştir. Kurumun, yeni sene - bütçesi 848,801 Ura olarak tesbit edil miştir. Yenl sene — yapılacak — İşler hakkında başkanlık tarafından izahat derilmiş kar'ada çekilen omumi merkez azasının yerine Kemal Zulm veçilmiştir. On ge- nedenberi — çalışan B azanın, Çahei azalığı alkışlar arasında ve kongrenla tez'm düygüları mü Atstük İle Başbakana — ve diğer büyüklerimize bir beyet torafından — bildirilmesi — kabul edilmiştir. B Metaksas Dün Parlâ- mentoda Prog- ramını Okudu.. BE Metaksas Atina 25 ( özel ) — Bağgün Yonan meclisinde M. Metaksaa programını — oka imuştar. Program üzerinde mü Bekaşa gelecek haftaya bira kılmıştır. Atlna, 25 (Radyo) — Baş vekll M Metoksas Belgrad'a seyahati münasebetlle dahiliye veklli M Loğosenis kendisine vekâlet edecrğini bildirmİştir. kabinesinin Denizyolları Vapurlarında ücretlere zam yapılmıyacaktır Ankara, 25 (Özel) — Deniz yolları vapurlarında yolcu ve eşya Gcretlerine zammedilmesi bakkındaki dilek, iktlead. ve kâleti tarafından kabol olan mamıştır. Karadeoiz hattıcdan konşimento ile sevkedilen üzüm, elma ve yumartaların nakil ücretlerinde Bandırma — batlın da yüzde 25 tenzilâtla sevkle, rine vekâlet karer vermiştir. K | Neyse YAK Italyan'lara Teslim olan Habeş Kabileleri Tekrar Aleyhlerine Döndüler Süveyş Kanalı Kapatılacak Mı? — —a Ingiltere, Suvey% Kana- lının Kapatılmasını Sos- yeteden İstiyecektir. Italya- Habeş Harl;ının, Mühim İhti- (âtlara Sebebiyet Vermesi Muhtemel.. İstanbul, 25 (Özel) — İtal. yan — Habeş harbının daha mü him — ihullâtlar — tevlid — etmesli mühtemel — görülmektedir. Ce nevre siyasi mahfelleri, İogil tere bükümetinla Milletler ce miyetini ilk veyg kanalının kapatılması tek Hfivde bulunacağını temin edi yorlar, İngiltere siyesi HU, mütecavizin ancak bu su retle ozayıp risin Ööaüne gea ileceği ve sulha mecbur kalacağı kansatindedir. Londra, 26 (B. R.) — Mi letler cemiyeti müzaheret bir liği, İtalyan — Habeş harbının önüne geçilmesini ve millatler gemiyeti noktal mazarının ye Tine getirilmesini temin için İngiltere hükümetinden Süveyç kabalının kapatılmasını İstemeğe karar vermiştir. Londra 25 (Radyo) — Lard Liseu bir nutak söyliyerek de miştir ki: — Vasiyet tamamen üömltsiz bir balde değildir, yeni ümltler — Sonu 6 ıncı sahifede — toplantırında Sâ mehe giden — hareketle M. Eden Mısır Kralının Sıhhi Ah- vali vehamet Kesbetti. Hükümelt, Londra'da Tahsilde Bulu- nan Prens Faruk'uKahireyeÇağırdı Istanbul 25 Çözel) — Mımr krali Fuad'ın — öldüğü — Misir dan gelen baberlerden - enlaşıl mıştır. Berlin 25 (Radyo) — man istihbarat — bürosa veriyor: Misir — krali Al baber Fuud'ın Fund Mur Kroli öldüğü #söyleniyor. Londra'da bolünan vellahd . Farak'a Mi mr'dan gelen bir telgraf ta kral Fuad'ın bayatta olduğa - bildi- rilmiştir. Onun için Mısir kra, linın — ölüm — haberini — ihtiyat kaydile kurgılamak lâzımdır. Z Kahire, 25 (AA) — Kralın tıbbatına dafr neşrolunan rapor, Zeeylânıdemin, oyaştaracu — İlâç ların tesiri altında geceyırısına durdoğu ve bir daha tekrar etmediği bildiriliyor, kral, geceyli nisbeten sakla geçirmiş tir. Fakat hastada — yorgunluk görülmekte ve tenef füs git gide vabim bir şekil almaktadır. Londre, 25 (AA) — Kahi re'den gelen bir habere göre kral Faad'ın ubhi dürüma en. diçe ayandırmaktadır. Sari ağız iltihabı olan hastalık — ihtllât göstermiş ve hasta mühlm mik. tarda kan zayi etmirtir, 1922 denberi Mısır krali olan Fast 68 yaşındadır. Kahlre 25 (Radyo) — Lon dra'de bulunan veliahd Faruk'a, babasının hastalığının fena bir şekil aldığı hükümet erkânın. dan biri tarafından sabahleyin telefonla haber - verilmiştir. Si. yast mahfeller, bir niyabet mec- — Şonu 6 ıncı sahijede — doğru