26 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

26 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

TTT TTTT HN Sayfa 6 AVRUPA'LI KADIN Kozmopolit VE MAHRACA — 3- Ba fırsat, bana iki, üç seno #veİ şöyle bir. görüb geçmiş Olduğum hayvan pezarını bir daha görmek merokını verdi. Rahayak'ta, hayvanst bahçe #inde deoğişmiş hemen hiçbirşey yoktu. Döünmek ügzere iken, gözlerim iİhtiyarsız olarak ma hud fabrikaya döndü, Mahud kısa boylu adamın, Japon'un #özleri aklıma geldi; fabrikanın hakikaton -böyüyüb büyümedi- Elol merah ettim, fakat fabrika bana daha haraplaşımış göründü. Ben de, herkes gibi, bu mües senin İşlerinin yolunda gitme diğine hükmettim, otomobilime “bineceğlm sırada, üsaübahrinto yanında güzel, lüke ve aeri bir bina gördüm. Üzerinde bir ja- pon bayrağı verdi. Ve binanın büyük levhasındaki yaldızlı ya: zılardan burada İyl yiyecek ve — İçecek ve buna mümasil bütün — İhtiyaçların temin edileceği an- laşılıyordu. Öğle zamanı geçmiş di karnımda acıkmış olduğun- dan bu fırsattan İstifadene ka rar verdim, Bu kararımı verdiğlm sırada birisinin arkamdan; — 0O... Hoşgeldiniz! Dediğini duydum. Meçhül Bt devam ettl: — Bü defa artık Japonya'yı ziyaret edeceğinizi umuyorum! Diye ilâve etti. Döndüm ve baktım, baca bitab eden adamın bundan evelki 2iyaretimde fotoğrafımı geken japon oldoğunu anla- makta biran tereddüd etmedim ve İçimden, fabrikanın vaziye- tinl sormak için bir heves day- düm. Bunun İçin kendisine bir sigara vererek: — Evet, dedim. Güzel vata- mıza bu defa gideceğimi yüzde — yüz sanıyoram, Çin'deki vazi. — fom iki ay sürecek ve oradan — Tokyo'ya geçeceğim. Ğ Japon, slgarayı çekti ve: — Fransız tölünül. Bu tü tünün bu gözel kokusu bana Parle'i, yoh Parle'l batırlatır. ç Dadi. — Biraz sastu, sonra gözlerimin “ içine bakarak: — Mançuri'ye gidecek mlsl. Diye sorda. Bu adamcığın.. Sorgu illetine müptelâ olduğa gene aklıma geldi. Ve saallerini kesmek için; 3 — Evet, dedim. Mançuriyi — de gezeceğim, jeponya'nın Asya içlerine doğra genişlemesini mü him buluyorum. — Siyasetle alâkadar msı miz?. ai asrt — Raman J. L. Mortenden — Hiçbir. veçhile alâkadar değilim. - (. Gene birez sustu, sonra, ba- gını salladı; — Yoksa,.. Derken #özünü kestlim ve: — Müsaade buyarunuz, ben de alge birşey sorayım. Dedim. — Buyurunuz, — Sizlü kauçuk fabrikanız neden böyle harab bic halde?, Japon'an İrkildiğini hlasettim, fakat dudaklarındaki — müstehzl tebesaüm yerinde İdi ve mırıl: danır gibi: — Plânmızı — değiştirmek mecburlyetinde kaldık! Dedi, — BSebebini sorabilir miyim?. — Sebibi mi? Kâfi derecede Kanuçuk yok ta... Bana bakikatı söylemediğini anlamak için fazla zekâvete ih tiyaç yokta. Ben de eyol alayla — Hiç şüphe yok, işsiz ka lan İşçi ve ustalara hoş — vakit geçirtmek için bu mükemmel otol gezinoyu vücuda getirdiniz! Dedim. Bunları, ben de - sebebini kat'i gokilde bilmiyerek — söyle- miş bulandum. Daba doğrnsu bir söz söylemiş, birez alay etmiş olmak istiyorum. Fakat bu sözlerimin Jayon'a mütcee. sir ettiğini hemen farkettim. Hiçbir cevab vermedi; yalmz ellerini göğsü Güzerine koydu; İğilerek beni - selâmladı, gerl dönerek merkeze doğru gözden kayboldu. Bu İşte bazı esrar olduğunu hlsseder gibi oldum, daha doğ- rosu, bu adamın burade — bir vazife ile mükoellef vebir gözet oldağunu hükmettim. — Sonu Var — Kolak, boğuz, burun hastalıkları Birinci sınıf mütehassısı Doktor Sami Nazif Baytürk Birinci beyler sokak No. 38 Telefon 2310, evi 8668 Fransa'da Milli piyangoyu bir grub kazandı Parls 25 (Radyo) — Milit pliyangonun üç milyon feanklık büyük ikramiyesini Bulaoya'da bir geob kazanmıştır. KATYA a | ğ d - 4 L . . ee Çar'ın Mavi Şeytanı ” 88 — Rusyayı ateşa vermek, yıkmak, O Rüs'lara siyast bürriyet ver. mekten daha kolay ve müm, künda! — Katya denilen bu şeytan kı- — mın Çar Aleksandr'a ba korku- lan neticeyi kabul ettireceğiae — güphe etmiyorlardı. y Kont Şövalof gibi asil hane- — danin ali menafline canla başla — hizmet edem bir polis müdü- — Fünü andıran bu katya İdi. Büa esil adamın yerine Pata- gibi ne olduğa belirsiz bir adamı getirten de hiç şöphesiz gene Katya idi. General Patapov da kimdi bu adam? Polis müdürü olduğu gön çarın sarayında kendisini bilen biçbir kimse yakta. Vakın, orma elbiseli bir ge: neraldi. Fakat ax seneler evvel, bir neferdi. Tosadüfün yardımı He göneral — yapılmıştı. —Baslt rubla, müjiklerden farkme bir adamdı. Böyle bir adamın ba- rayda İşl ne 1di?.. Fakat ileride burjuvalar, tüc- Miğafir Takımın Ikinci Müsabakası |Oyun Tadsız Geçti, Eskişehir Takı- " mı 4-1 Galip Geldi. Dün Alsancak sahasında mi- safir Eakişehir. Demizspor ta kımı İzmir Demirspor takımı İle ikinci müsabakasımı — yaptı. Sahada partinin Tükilik ban: desa - ve pekâz seyirci vardı. Hakem İzmir Demirapor takı- mızdan Lâtif'in davetile takım Tar tabaya davet edildikleri zu Oan Eakişehir. takımının İhil- yat kalecisile oyuna İştirek et. viğl görüldü. Bayrak teatlsin- den sonra afsayt İle netlcele: men Eskişehir'ln akını İle oyu- a başlandı. Eskişehir. daha ilk dakikalarda uzun paslarla hücamlara başlamış ve beşimci dakikada bir gol atmıştır. Oyun tam manaslle ağır ve şuursuz ve ekseriya — Eskişehir'lilerin akınlarile dovam ederken İz mir Demirsporu 25 Incl daki kada kalecisi İsmall'in hatası ikinci golü de ye- Tabak kırmışlar: Kemerultı caddeslede Süley: man oğlu Reşad ve Mürteza oğlau Mehmeod sarhoş oldukları balde İzzet'in Tokantasında ta bak ve kupa kırdıklarından tutulmuşlardır. Taşla yaralamış: Kestelli caddesinde Berber zade meodresosinde otaran Mus- tafa oğlu Mehmed ile Âbidin Oğlu Mazhar arasında medrese- de yatıp kalkmak meselesinden kavga çıkmış, Mehmed - taşla Mazharı başından yaralamıştır. Harsızlık: Bayraklı'nın Mersinli'de Narhı kuyu mevklinde otaran — Mos, tafa kım Hanife'nin kulesine giren Seyid oğlu Kâmll bir yatak çalarken tatulmuştur. Şilâh taşımak: Kemer'deumumhane arasında Mehmed oğlu İsmali'de bir ta banca görülerek alınmıştır. Otomobil kazası: Meomleket hastanesi kurşısın- da şoför Akif oğla Mehmed Adaresindekl 12 numaralı oto- mobili Abduallah kızi - sekiz yaşlarında Süreyya'ya — çarptır. mış ve yaralanmasına sebebiyet verdiğinden tatulmuştuar. carlar ve kimbilir belki de halk mümessllleri eynl mevkle geçe- ceklerdir. Bu teşebbüse — karşı durmak |lâzımdır. — Karçı durmak lânmdır... Grandüklerin hepsi bu ti kirdeydiler, — Fakat nasıl? Bir Ihtilâl mi yapacaklardı? İmparatorun sukutu yoluna mi ddeceklerdi? Akıllarından ge- çirdiklerini meydana varmağa cesaret edemeyorlardı. Zira bir. birlerine itlmatları yoktu. Çarın son kararını grandük. ler meclisine düyürmüş — olan hafi polis toşkilâtının şefl As. kirzef İIzahat vermek üzere mecllse (çoğırılmıştı. Askirzef belki bir fikir ve rebilirdi. Grandüklerin böyle ağır mot- meden 20 Eekişehir lehlne bitmiştir. İkinci dövrede İzmir Demirspor — takımında İsabetli tadilât yapıldı. Ve oyun daha düzgün denecek derecede oy nanmağa başladı. Nitekim önunca dakikada İzmir Demiraporunun - acri bir akınına elle Şevket mani - ol duğundan İzmir lehine penaltı cezası verildi ve Mehmet onu göle tabvll etti. Fakat İzmir Demirsporunun bu bökimiyeti çok devam etmedi. Oyun bakı- mından daba iyi ve daha bâ kim — oysıyan — Eskişehirliler 31 inel dakikada üçüncü, üç dakika sonra da dördüncü gol erini attılar. Bundan sonraki çalışmalar bir metice vermedi. Oyun baştan bibayete kadar tatsız vo Eskişebirin & 1 üstün- lüğü İle nihayete erdi. Misafir takım bogün öğle den sonra saat oönyedide son maçını Altay takımile yapacak ve en kuvvetli kadrosile çıka- caktır. Süveyş Kanalının Kapatılması Istenecek.. ——— — Başı 1 inci sahifede — mevcattar. — İtalya hrreketlal sonuna kadar götürmüş ve zecri tedbirler karamı, İtalya maliyesi üzerinde - tesirini göz- termiş olmukla berrber mübim vaziyetler İbdan — etmomiştir. Doğu Afrika ile Italya arasın: daki yoldakl kapıyı kepamaya: cak olursa artık Iogiltere'ye gövenmemek lâzımdır. Roma 26 (Radyo) — Son zamanda İngilizlerin Libya ha valisindeki yeni askeri hazırlık. ları, Süveyş kanalının kupan- mam noktal nazarının küvvet- lenmesinla bir delili sayılıyor. Ttalyo, buna karşı tedbir ala- caktır. Teltiş Belediye telsi doktor Beh çet Uz, dün çarşıyı ve Bahri- baba earkını teftiş etmiş, vazl. felerinde iİhmalleri görülen bazı memurları cezalandırmışur. elelerde İleri sürecek Ffikirleri yoktu. Onlar yalnık — zevkten, sefabatten, tahakkümün kör ve ezlel sesinden başka birşey bil mezlerdi. Aşkirzef kurnaz, her- çeyden anlıyan, ber İşe yarıyan adamdı. Onu bu gizli toplan tılara çağırmaların sebeblide bu idi. Bu garib mahlük getirtile- cek, kendisinden — Dolgoriki brensesin cür'etkâr projelerini ekim bıraktıracak, Çardan ay rılmasını temlin edecek plânlar, projeler İstiyeceklerdi. İmpara toriçe Fodorovna daha hayatta iken bo ayrılma İşi hat'i bir yekle sokulmalı idi. — Yoken İş İşten geçtikten sonra ne bua tobluntılı ne bu endişelerin tesiei olabilirdi. — Grandükler hissediyorlardı ki Çarı avuçları içine alan genç kız yaman bir Vilyel Meclisi Dağıldı. —a e Başlarafı 1 inci sahifede - hıkları İçin de yapılan gizli ve- çim neticesinde 33 reyle Sırrı (Foça), 91 reyle doktor Kâmran Kenan (İzmir), 34 reyle Meh. med Aldemir (Çeşme) ve 33 reyle Ekrem (Ödemiş) in dalmi encömene - seçildikleri unlapıl- mıştır, Gelecek toplantısının tespitl için yapılan görüşmede 1 Mart 937 muvafık görülmüş ve vali Fazlı Güleç ayağa kal. karak: — Arkadaşlarım, — demiştir, bütün teklif leriml hüsnü ka bul ettiniz, ne İstedimse yap tınız, Sizlere çok — teşekkürler ederim, Gelecek sene huzaru- nuza velüd bir. iş hbesabı İle çıkacağım ve bunun için çok çalışacağım. Mecllel kapayorum. Demiştir. Valinin, bu samiat sözleri sürekli bir çekilde al- kışlanmıştır. tene . .. Ziyafet: Parti başkanımız — Avni Do ğav, vilâyet amumi? meclksinin müzakerelerini bitirmesi — hase- bile dün akşam Şehir — gazino sunda meclis azası çerefine bir ziyalet vermiştir. Ziyafette Vualimizle — bizzat parti başkanımız, — şarbay Dr. Behcet Salih, vilâyet ve şehir mecllsi azaları ile parti Idare beyetl azası, bazı tanınmış &- malar gazeteciler —bulan: muştor, Bu, bir ziyafot olduğu ka- dar büyükçe bir fikir allesinin nezib, eğlence ve samimi bir toplantısı - halinde İdi. Arada sörprizler de bazırlanmıştı. Ko nuşmalar çok güzel geçti. Ea neş'eli bir masa İntibabı üzerinde yapılaa bir — sürprizi, Dr. Remih kazandı ve hedi- yesini aldı. Valimiz, Parti baş- kanımız. Avni Doğan birçok fnce, neş'eli cömlelerle bu sa- mimi ve büyük mecllsia zev- kini artırdılar, Siyasal Konuşmalar Roma, 25 (Radyo) — İtalya hariciye müsteşarı M. Süvlç, Almanya sefiri Fon Hasel'in ziyaretini kabul etmiştir. Bun- dan sonra Fransa'nın Roma ge: firile görüşmüştür. Ayni za manda - İnglltere'nin sefiri ile de blr mülâkat yapmıştır. Ispanya'da grev Madrld, 25 (Radyo) — Bil. banda'ki otobüs ve iramvay şirketl memurları grev İlân et- mişçlerdir. varlıktı. İlk defa saraya takdim edildiği gün en kendine güve- nen erkekleri bile baştan çıkar- mağa, çıldırtmağa yeten güzel: liğini görmüşlerdi. Zekâ ba güzellikle birleşince ondun önüce mi durulurdu? Ne vellahd Grandükle kar. deşleri me de amcaları Aşkir. zefin ikl yüzlü bir oyun oyna- dığından ve bütün — mesalsi efendisine banedanın - hazırla- diğı tertipleri, aşkıma karşı ha. zırlanan tehditleri bildirmekten İbaret olduğauna — düşünmuyor- lar, ondan şüphe etmiyorlardı. Bu kurnaz tas, adli — islâhat iradesinia latlşarı bir sant mes elesl — olduğa bir. - zamanda Grandükleri bu — tasavvurdan baberdar etmişti. Bu sayede banedan azaları kendisine İna- T : .,. Mısır Kralının hastalığı Ağırlaşti —— © a— — Başı 1 inci sahifede — Hsi karalması kansatini İzbat etmişlerdir. Kahire, 25 (Radyo) —, Me sır başbakanı Mahir paşa, kral Fuad'ın, çok — tehlikeli bir var ziyette ulduğunu ve — güçlükle nefes aldığını söylemiş, kralın öldüğü bakkındaki huberlerln atılaz olduğunu ve rasmiğ teb- liğ çıkacağını söylemlştir. Mısir balki, kerlin - öldüğü şaylası üzerine bher tarafta ma- tem alâmetleri göstermişti. Başbakan Ali Mahir p>şs, kralın ağır hasta —bülünmasın' dan dolayı Londra'da tahsilde bulnnan büyük oğlu prena Fa. ruk'un alelacele Misir'a davet edildiğini söylemiştir. Kral Taraftarı Iki kişi mahkâm oldu Paris, 25 (H. R.) — Parlis 10 unca ceza mahkemeal, s08: yalistler llderi M. Leon Blom'a bir cenaze alayı esmannd oto- mobilinde bücum ederek haka- ret edep, döven ve başından yaralıyan kral taraftarlarından iki kişinin mubakemesioi bitir. miştir. Mütecavizler; otomobi: Ha camlarını — kırdıktan sonra Leon Blom'la birlikte yanında bulunan bir Meb'usu ve bir kadını da döğmüşlerdir. Bun- lardan Kordavay üç ay, Ondu- van 15 gün hapo mahkü edil- miş ve cozaları — tecil edilme- Hlİştir. Hindenburg Balonu ikinci seyahate çıkıyor Berlin 25 (Radyo) — Hin- denburg zepliainin yeni — çıka- cağı Amerika seyahatinde M, Egner balonda bulunacak — ve M. Leyman ikinci kaptanlık vezifesini yapacaktır. Valanlar ve Flamanlar Brüksel, 25 (Radyo) — Bel: çika meb'asan meclisinda Fla- man İlsanile söylenen nutukla- rın son derece sür'atle — Fran: sızca'ya çevrilmesi için karar verilmiştir. Belçika'da Valanlar ve Flamanlar vardır. Flamanlar, yalntz. Flaman dili ile — görü: şürler. Valanlar İse — Franmzca bilirler. Milletler -cemliyetinde yapıldığı gibi inutaklar — söyle- nirken hemen tercüme edilerek telefoularla meb'ulara — dinle- tilecektir. Japon şâirt Berlin'de Berlin, 26 (Radyo) — Japon şülri Takohama Japonya hak: kında konferanslar vermek üzere buraya gelmiştir. mılabilecek bir ojana sahib ol- duklarını zannediyorlardı. Vellahtın: “Esmer — maymmu: numuz,, diye hitab ettiği Aşkir- zef meclisi bekletmedi. Davete koşarak geldi. Fakirane giyin: mişti. Omuzlarından birl daha düşüktü, Heyecanlı olduğa za- mablarda dudağının garib titre- yişleri vardı. Parlak üniforma- ları, gözlörinden beliren genç. likleri ve sağlıklarile bu müh: yeşem mecliste, Aşkirzef deniler mütbiş adam zacallı bir adam gibi görünüyordu. İmparatorun en yaşlı yeğen: lerladen Grandük Serj vellahtın bir İsaretl üzerine vöze başladı: Aşkirzef seni buraya çağır: mamızın — sebebi İmparatorup kendi — menfasti namına ça — Sonu var — —— Ürlme İi ğ K #a D