26 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

26 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

S ANNIN — Sayfa 4 Stüber, genç ve güzel kadı aın ne düşündüğünü hemen ayaen tuhmin etti ve kadının İzzetl nelsini do takviyeyo ça lışarak : — Üp sene evvel barikulâde aurette kullandığınız fevkalâde aklınızı mı yoksa kaybettiniz? Geçen gün rast geldiğim Grls çelli, sizin cesaratinizin bari kulâde oldoğundan bahsediyor du, yoksa.. Aldandı m? Dedi. Stüber bu sözlerle hemşerlel gözel kadını en zalf noktasın: den yakalamış İdi. Lüsi yerln- den kalktı ve : — Evet, teklifinizi kabul ediyorum, benden ne İstiyorsu Buz, söyleyiniz? Dedi. Fon der Golç'un adamı, aja- nı hiçbir şey söylemeden genç kadına elini uzattı, bir müddet böyle el, ele, ayakta kaldılar. Sonra, Stüber genç kadını ye- rinde oturtau ve Prusya'nın Parle sefiri Fon der Golç ile bizaz evvel yaptığı mülâkatı kısa cümlelerle anlattı ve 80- nunda : — Şa anda, Fransız orda- sonun hbududlera ne miktar sevki mümkün olduğunu anla mak, Fransa'nın top kavvetini kat'i olarak bilmek lâzımdır. Dedi. — Pekâla, bu hususta şimdi ne yapmak lâzım geliyor? — Siz bilirsiniz. Ne suretle İsterseniz hareket edebdilirsiniz! Siz bir kadın, hem de çok gü- zel, sıcak kanlı ve çok zeki bir kadıntın. Ne eüretle hareket Tâzım olduğunu da çok İyi bi- lirsiniz, — Pekâlâ.. Şa andan Itiba- ren hesabınıza çalışmağa başla- yorum, Eyvet, bu işi llk olarak yapacak değilim. Bua İşlerin kâfi derecede ustasıyım. Fakat müşkli bir İş derahte ettiğim de aşikârdır. Sonra Paris'in dedi koducu muhltibi de İyi bi. lirsiniz. Ben, arkamdan “Casus!,, dediklerini boş görmem. Casus- luğumdan şüphe edildiği gün, önümden, arkamdan bir sürü bafiye koşacak, çok sevdiğim hürriyetim de artık bir masal haline girecektir. Tohlikeler de ayrı! Bütün bunlara mukabli, maddi mehfestim oldaukça mü- bim olmahdır, değil mi? Genç Lüsl'nin bü tekliti Stüberi adetâ sevindirdi; tatlı bir tebessümle : — Güzel dostum, ben de bu sözü bekliyordum. Görü- yorum ki İşini bilen, zeki bir kadınsınız. — Menfestinizi çok güzel biliyorsunuz! Dedi. ANADOLU — Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umum! neşriyat ve yazı İşleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi; ” İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk Partisi B;İ'ıııu içinde Telgraf: İzmir « ANADOLU Telefon: 2776 — Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yıllığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabancı memlekeiler için senelik abono ücreti 27 liradır. Meryörde 5 Kuruştur. - çeçmiş nünhalar 25 k MATBAASINDA UIŞTIR ünü ANADOLU -| — Yoksa. Tekliflim hoşunu za gitmiyor. mu? — Bilâkis.. - Moraks etmeyl niz Son Ekselâne Foa der Golç tan bu hususta küfl derecede tatmin edici salâbiyet aldım. O kadar ki bizimle para hu- sosunda pazarlığa bile lüzüm görmiyorlar, —eğer — muvaflfak olur ve sefir hazretlerinin mem- nudlyetini temin edebilirseniz, sizin için en kürh bir İş ya: pılmiş. olacaktır. Masmafih, genç kadın bu İş üzerlade müsbet bir rakam elde etmekte verar etti. Stüber; — Bence, buna lüzüum yok- tur, Siz bana emin olunuz, ve görecekslniz ki kârlı çıkacaksı- mız. Dedi. Lüsi de Kolla Stüber'in tek- Nflol kabül etti. Ba süretle bir defa daha Prusya krallığı nın Parls sefaretinin casusları arasına girmiş oldu. Şeytan ve usta Stüber : — Şimdi, dedi. Berlin'e veda edinlz, hareket etmek Üüzere Fransa Eski Siyaset Ve Aşk Edebi, tarihi macera romanı LAT GK KA MA Cumur Reisi- nin Nutku.. Parle 25 (A.A) — Eebi cu mur relel M. Gaston Dümerk, radyoda verdiği bir nutkunda köylü, amelo ve burjevadan mürekkep 38 milyon bulkın uzlaşma — İstediğini, dahildeki rejlm ne olursa olsun Framsız milletinin barış ettiğini, eilâh. İarın terkini, hukuk müsavatını bütün milletler için temlu ede- cek bir sullh yapılması lâzim geldiğini söylemişiir. Ateş hati teşkilâtı şefi al bay Poloner Dölarak bir nutuk vermiş ve demiştir. kl: — Bizlm uzlaşma için çalı- şyen, fakat ona kin şokli veren ahlâkla alâkamız yoktur. Bey: nelmilel istenon kimeselerle bir leşen — İhtllâleller bizlm hare- ketimizi kolaylaştırmış — olmaz. lar, Fraosa bir. bolşevik dikta- törlüğü İstemediği gibi faşlat diktatörlüğü de İstemiyor. Almanya Yeni Bir Jeplin Daha Yapacak.. Berlin 25 (A.A) — Almanya bagajlarınızı hazırlayınız, rica ederlim. — A Dök dö Gramon - Gaderus, Següreleri ziyaretinin ertesi gü- Dü şatosunun bahçesinde güneç ve hava alıyorken hizmetçlel yanına geldi ve kendisini bir Müsyünün xiyaret urzusunda olduğunu bildirdi. Dük: sordu: — Yüzbaşı M. Buogeman! Dük Lüâdovik'in yüzü güldü ve meele İle: — Mümkün değil! Nerede- dir şimdi? Diye bağırdı. — Salona aldım, Dük baz- retleri ! — Hemen yanına gideyim. — Sonu Var — Kimdir acaba ? — diye Üzüm satışları: Ç. Ahıcı K. S KS 878 jlro ve yüre, 9 13 50 138 M. j. Taranto 9 13 15 M. B. koope. 12 13 M Alimol.s. —10 10 14 H. Alyoti — 9 50 9 50 6 Ş.x. Galip 12 13 ö P. Krla. 2 590 Bügünkü satış 506280,5 Dünkü satış 506870,5 Umum yekün Zahire satışları: Ç. Cinsi S ü, TU 251 Buğday 625 575 147 Arpa 425 4 25 6 Sasam 19 19 34 H. pamuk 39 40 420 B. SÜLLEE 40 100 Ton bakla — 4 75 10 “ yapaek 59 59 Bu akşam Kemeraltında Hi- Iâl, Karataşta Santo, — Keçeel. lerde Yeni İzmir, — İrgatpaza- rında Asri cccaneleri açıklır. Mahkâm oldu Menemen'in Kâzımpaşa ma- ballesladen Hasan — pehliyana katil kasdile ellâh atan Ham- di'nin Ağırcezada dün başlıyan ve İotac edilen mubakemesinde korkatmak kasdile silâh attığı anlaşıldığından üç gün hapsine yeni bir jeplim Inşa odecektir. Adı 1831 L. Z. olacakrır. Bava tezgübları, bu jeplini İnça et. mek için tatil edilmektedir. Bu suretle Almanya dört hava gemlelne sahip olacaktır. M. Heryo'nun Bir Nutku. Fransa'nın son ümidi nedir? Parls, 25 (Radyoy — M. Heryo, uzun bir nutuk İrad etmiş ve mühtelif devletlerin mali vaziyetlerinden babaeder: “ken İtalya'nın mali bir sıkın: uda olduğunu söylemiş ve iİlâ: veten Fransız Çekoslovak mlsa- kının, Fransa'nın son ümidi olduğunu bildirmiştir. Tahran'ın Türkiye Sefiri İstanbul, 25 (Özel) — Tah- zan elçimiz Karadebiz yolile Tahran'dan buraya gelmiştir. Hükümelmiz Tabran'da ikiyöz bin Hra sarfile büyük bir se- faret binamı yaptıracaktır, Kürek Cezasına Mahküm Oldular Parls 25 (Radyo) — Alman hududuna yakın Meç şehri mahkemesi, Almanlarla ccnebl partileri arasında çalışan 13 kişinin muhakemeslini bitirmiş tHir. Bunlar onar sene kürek cezanna mahküm edilmişlerdir. Sovyet-Estonya Erkânı barbiyeleri *İarasında müzakereler Moskova 25 (Radyo) — Er- tonya erkânı barbiye relsl Sov- yet erkâmı barbiye relsi ile müzakeralerde bulunmak üzere Moskoyayo bareket etmiştir. Hakova - Güneş Maçı Bugün.. Istanbol, 25 (Özel) — Viya na'nın Hakova tukimlle Cüneş takımımız, yarın (Bagün) Tak sim astadyomunda sast 16 ö karçılaşacaklardır. Ru — maçın tafallâtımı İstanbul rtadyosn Tak | *im stadyomundan verecektir. TELEFON TELSiİiZLE Filistin Hâdiselerinde Harici Bir Nüfuzun Parmağı Mı Var? Bazı Arap'ların, Birdenbire Zengin Olmaları Alâ- kadarlarca Nazarıdikkati Celbediyor Londra, 25 (A.A) — Deyli Tolgraf gazetesinin Kudüs'ten aldığı bir habere göre Filistin karışıklıkları harlct bazı nü fazlar tarafından teşvik edil miştir. Gazete dışardan mühim edildiğini ve bam Arapların birden bire zengin olmaları se- bebi hakkında yapılacak tahki. katın enteresan İfşaata yol aça- oağı şüphesiz bulunduğunu kay dediyor. miktarda para gelerek tevzl Kudüs 25 (Radyo) — Bugün Almanlar ve Avam Kama- rasındaki Müzakereler.. Sir Tomas, Mavdalar üzerinde Pa- zarlık Caiz Olmadığını Söyledi.. Berlin, 25 (Radyo) — Alman gazeteleri; Sir Tomas'ın Avam kamarasındaki beyanatından bahsederek şiddetli tenkidatta balun- maktadırlar. «İogilla'ler bu hususta söz dinlemek İstemiyorlar; bu hususta Vilsonun mahad 14 maddesine İstinad etmektedirler. Sir Tomas, ba mandaların üzerinde puzarlık calz olmadığını söylemiştir.* Demektedirler. Kölnişe Çaytang: wHarb bittiği zaman, ba mandaları der'uhte etmek üzere yerli halkın reyine mürscant etmemişti; Eğer o zamun böyle bir hare- kette bulunsaydı, mes'ele Almanya İlehine nihayet bulacaktı,* Demektedir. Manda Altındaki Yer- lerin Vaziyeti.. Yalnız Filistin'e Ecnebi Muhacir Kabul Edilmesini Istiyorlar.. Londra 25 (Redyo) — İngiliz parlâmentosunda muhafazakâr ezadav birçoğa yeni bir grop teşkil etmişlerdir. Ba grup manda idareal altındaki memleketlerin menaflile meşgal olacak ve man. da sahibi devletlerin baklarımı tam manasile koramak - için çalışacaktır. Bu grap M. Amerink'in — başkanlığında — olacaktır. Grap müesslaleri, Filletin müstesna olmak üzere manda altındaki hiçbir memlekete muhacir kabal edilmemesini kararlaştıracaktır. Ingiliz'ler, Tana Gölü Havalisine Asker Gönderdiler. Italyan'lar Kuşkudadır. Londra 25 (Radyo) — Ingiltere hükümeti, Tana gölü bava: Hsindeki İıglllı menaf lini korumak için eöel tedbirler almak lüzumunu hissetmiştir. Bu tedbirler netlcesl olarak — Mısır'daki Iagiliz kuvvetlerinden mühim bir kısmı, Tana gölü mıntakatına bareket etmiştir. , Roma 25 (Radyo) — Resmi mahfeller, Libya hodudu boyunca görülen İngiliz askeri hareketini ebemmiyetle karşılamaktadırlar. Maamafih bu mahfeller Italyanların beyecana kapılmalarına lözüm olmadığı mütaleasını serdediyorlar. Roma 25 (A.A) — Resmi mahfeller, İngiltere'nln Libya ha dudu boyanca aldığı ihtiyat tedbirlerinin münhasıran kendisine âld olduğu, binsenaleyb İtalya'nın heyecana kapılmasına mahal olmadığını söylemektedirler, hâdisesiz olarak geçmiştir. Arap lar cama olmak İtibarile hiçbir harekette bulaunmamışlar dır. Fakat geleyan Hayfa, Yafa Umman — vesair memleketlerdi devam etmektedir. Arapların — grevl devam et mektedir. Bütün İşler durmüt tur. Arap komltesi Idare heyeti bugün toplanarak vaziyetin tair fiyesi Aiçin kat'i karar vere' cektir. Kudâs 25 (Radyo) — Filir tinden gelen haberlere — gört Yafa şehrl ölü bir şehir man" zarası almıştır. Ticarel lıle'l tamamen — darmuştur. Mağaft ve dükkânlar kapalıdır. Hayfâ ve Umman İle civarındakl bezi şehirlerde yeniden kargaşalıklaf olauştur. Hayfada Yahudi wmahallesini yakan büyük yangın, çok mü* him zararlara sebebiyet — ver miştir. Yahudiler, bundan eV" velki toplantılarında kendilerin€ hücum eden Arablara — şiddetlt mukabeleye karar vermişlerdi. Diğer taraftan Arablar, dilek" lerl kabal edilmedikçe silâhların! bırakmıyacaklarını ve mücade” leye devam edeceklerini bildir" mişlerdir. Yahudiler bir top' Tantı dahk yaparak hattı hare: ketlerini tayin için karar «alk' caklardır. Kudüs 25 (Redyo) — Bu' gün Filistin camilerinde namaz larını kılan — müslümanlar, c8 milerden çıktıktan sonra sükü' netle — dağılmışlardır. Tülukt rem'de bir nümayiş daha o! muş, bazı kimseler yaralanmış tr. Yebudi mahaf ill, sakücet başladığı kanastindedir. — Müt lâman İlderleri, bir — toplan! yaparak hattı bareketlerini 14 yin etmeğe karar vermişlerdi” Yemen -Fransız Ticaret muahedesi dün imzalandı San'a, 25 (Redyo) — Yeme? ile Fransa arasındaki ticardi muahedesi bagün Yemen mü' zahbaslarile Fransız delegelefİ arasında İmzalanmıştır. Yemen kralı İmam Yahyt Fransız sefiri şerefine bir © len vermiştir. Bu ziyafette, bif çok eşraf ve delegeler de haf bulunmuşlardır. Negüs'ün Kalküta'da Başgösteren Hayyarecisi Arbedeler Devam Ediyor Yaralananlar, Dün Akşama Kadar Ikiyüz Kişiye Baliğ Olmuştur. Londra, 25 (Radyo) — Kalkütajda Badist'lerle — müslümanlar srasında vukubulan son hâdiselerde her İkl taraftan ikiyüz kiçi yaralanmıştır. Ağır yaralılardan İki kişi ölmüştür. Kargaşalıklar devam ediyor. Zazıta, arbedeleri durdurmak İçin evaslı tertibat almıştır. Londre, 25 (H. R.) — Hiaodistan'da Huna'da — Mecusi'lerle Müslümanlar arasında kanlı bir çarpışma olmuş, 13 ü - oğir olmak üzere 78 kişi yaralanmıştır. İogiliz eskeri — ku'aları, atayişi İsade etmiştir. Müsadere edilmiş ola” tayyareyi aldı ve kaçt” Parla, 25 (Radyo) — Negüsü” tayyarecisi - Drolyari'nin A0 rika'dan getirtmiş — ve Fraos' hükümetince müsadere edilmii olan yolcu tayyaresi, ansıtıf ortadan kaybolmuştu. Yapıle! tahkikat neticesinde tayyı bizzat Drolyari tarafından &* çırıldığı anlaşılmıştır. Fransız — hükümeti, — Frani' tebeasından olan teyyareci kında kanuni takibata - batl” mıştır.