30 Nisan 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Nisan 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İtalyanların Somali cephesinde üç gün- denberi yaptıkları ta- arruz netice vermedi Sene 18 — No. 6297 — Fiatı her yerde 5 kuruş Orta AKŞAM PERŞEMBE — 30 NİSAN 1936 Avrupa karışıyor Almanyaya iltica eden Avusturyalı naziler Avusturyaya girerek taraftarlarile Viyanaya doğru yürümek istiyorlar Avusturya hükümeti bu ihtimal üzerine hudud havalisine yeni kuvvetler ve tanklar göndermiştir Paris 29 (Akşam) — Avusturya hakkında bugün burada heyecanlı bazı rivayetler dolaşmıştır. Bu ri- vayetlere göre Almanya Avustur- ya hududuna mühim miktarda as ker göndermiştir. Bunun üzerine Avusturya da askeri sevkiyat yap- miş ve hududu kapayarak Alman- yadan Avusturyaya ve Avusturya- dan Almanyaya gelip gitmeyi yar sak etmiştir. Bu heyecanlı rivayetlerin aslı ok madığı anlaşılmıştır. Almanyadan gelen haberler Almanyanın Avus- turya hududuna yeni hiç bir kıta göndermediğini temin etmiştir. Di- ğer taraftan Avusturyadan gelen haberler de Avusturyanin hududa yeni kuvvetler göndermediğini, yalnız mevcud kuvvetlerden bir kısmını çekerek yerine yenilerini gönderdiğni, bir miktar motörlü kuvvetlerin ve tankların hududa doğru manevra mahiyetinde bir ceevlân yaptığını. bu kuvvetlerin Italyanlar Hindenburg Bazı karışıklıklara sahne olduğu bildirilen Linz şehrinden bir görünüş tekrar garnizonlarına döneceğini bildirmiştir. Bu resmi tekziplere rağmen va- ziyet şudur: Almanyaya iltica et- miş olan Avusturyalı Naziler sen zamanlarda Avusturya hududu ya- kınında toplanmışlardır. Bunların (Devami 4 üncü sahifede) Hattını yaramadılar Şimdiye kadar yaptıkları bütün hucümlar neticesiz kaldı R ir R ...e 74 4 İN > , NE İtalyanların şimal ve cenup cephelerindi , e işgal ettikleri yerleri ve muharebe sahalarını göslerir harita Londra 29 (Akşam) — Cibuti ve Diredavadan gelen haberlere göre Habeşistanda, cenup cephe- sinde üç gündenberi devam eden muharebeler gevşemiştir. General Graziani ordusunun Sassabanehi alarak Harrar yolunu açmak için #arfettikleri bütün gayretler neti- cesiz kalmıştır. İtalyanlar, Vehip paşa tarafın- dan vücuda getirilen ve Hinden- burg hattı ismi verilen hatta karşı | | biribiri arkası sıra mütemadiyen hücumlarda bulunmuşlardır. Bu hücumların hepsi meticesiz kak mıştır. İtalyanlar mühim - zayiata uğramışlardır. Tamam bu sırada şiddetli yağ- murlar başlaması yolları bataklık haline getirmiş, İtalyanların erzak | tedarikini güçleştirmiştir. Diğer | taraftan tayyare uçuşları da azek- mıştır, (Devamı 4 üncü sahifede) İ l l Balkan antantı konseyi Dört devlet arasındaki birliği bir daha meydana koyacak Paris 29 (Akşam) — Batkani anlanti ekonomik konseyi 4 mayısta, Balkan hariciye na- zırları toplantısı da 6 mayısta Belgradda yapılacaktır. Bara- ya gelen haberlere göre Beıg- rad toplantısı Balkan anlantı devletleri arasındaki birliği bir kerre daha meydana koyacak- tır, Bükreşten alınan haberlere göre Türkiye Hariciye vekâle- tiumumi kâtibi Numanın Bük- | reş ziyareti iyi netice vermiş, Türkiye ile Romanya arasında | her hususta görüş birliği oldu- ğu meydana çıkmıştır. Italya kralı Habeş imparatoru olacakmış Kumandanlara yeni rütbe ve nişanlar verecekler Tondrâ 29 (A.A) — Reuter ajan- sı, Romadan istihbar ediyor: Italya, — Habeşistanı fethettikten sonra muzaifer kumandanlarına ye- ni bir takım rütbe ve ünvanlar tevcih edilmesi muhtemeldir. Zannolundu- ğuna göre general Grazlani, mare- şal olacak ve Habeşistandak! kuvvet- lerin baş kumandanlığı “uhdesine ve- rilecektir. Mumaileyhin vazifesi mem- leketi sulh ve salâha kavuşturmak, çete muharebelerini, haydutluk ve Isyanı ortadan kaldrımak olacaktır, İtalyanıri : Habeşistan “üzerinde his mayesini-ilân etmesi muhtemel -ol- makla beraber, burada dolaşan bir | şaylaya göre Italya kralı Habeşistan imparatoru ilân edilecektir. Bu ha“ ber, her ne kadar teeyyüd etmemiş ise de İngiltere kralının Hindistan imparatoru ünvanını haiz olmasının bu-bapta emsal teşkil edebileceği söy- lenmektedir. Habeşistanın yüksek mıntakların- da oturamıyacak derecede yaşlı olan mareşal Badoglilonun vazifesi hita- ma erdikten sonra, Italyaya dönmesi muhtemeldir. Milletler cemiyeti artık Sulh vasıtası değilmiş Londra 29 (A.A.) — Muhafaza» kâr mebus Guennsborough, Mi et- ler cemiyetine müzaheret birliği veznedarlığı vazifesinden istifa et- miş ve istifa ederken «Milletler ce- miyeti artık bir sulh vasıtası de ğildir.» demiştir. Almanyadaki Avus- turyalı naziler Avus- turyada bir kıyam çÇıi- karmağa çalışıyorlar Teleton: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) Iki insiliz kruvazörü Çanakkaleye geldi İçindeki zabitlerle efrad Ingiliz mezar- larına ve şehidliğe çelenkler koydular Bu münasebetle istikbal heyeti reisi Dr. Sani Yaver ve bir İngiliz miralayı tarafından samimi nutuklar söylendi Çanakkaleye gelen Sidney kruvazörü Çanakkale 29 (Akşam) — Çanak- kaledeki mezarlıkları ziyaret etmek üzere İskenderiye üssübahrisine men- süp Sidney ve Avusturalya Ingiliz kruvazörleri buraya gelmiştir. Kru- vazörler sabah saat sekizde Boğaza gelmiş ve parlak surette karşılan- mıştır, Ingiliz ziyeretçileri karşılamak Üze- re burada elli Kişilik bir grup teşkil edilmişti. Istanbuldan da altı kişilik bir heyet gelmişti. Bu heyetin ara- sında bulunan doktor istikbal grupuns tel heyeti Avustı derek İngiliz ziyaretçi mış ve kendileri için | niz ve kara vesaitinin hazırlandığını bildirmiştir. Ziyaretçiler buna teşek- kür etmişler, heyete bir çay ziyafeti vermişlerdir. Ingiliz zabitan ve afradından mü- rekkep ziyaretçiler Karaya çıkarak ha- zırlanan otomobillerle Arıburnundaki İngiliz mezarlığına gitmişler ve çe- lenkler koymuşlardır. Ziyaretçiler bun- dan sonra Türk askerlerinin mezar- larını ve Mehmedeik anıtını da ziya- ret etmişler, merasimle çelenk koy- muşlardır, Bu münasebetle doktor Sani Ya- ver çok güzel bir nutuk söylemiştir. Ingiliz ziyaretçiler namına bir mira- lay buna samimi bir cevap vermiş- tir.. Istikbal heyetinde bulunan ba- yan Meliha Avni nutukları tercüme etmiştir. Ziyaret yarın akşama kadar sürecektir. Italya ve petrol ı | Italyanlar Habeşistanda petrol aramağa başlıyorlar Roma 29 (AA) — Milli Karbu- ranlar ofisi teknisyenleri, Dalahı ada- sında petrol sahalarının işletilmesi- nin muvafık olacağına dair bir rapor vermişlerdir. Dün mebusan meclisine tevdi edil- miş ola üstemlekât bütçesi, Eritre petrol larındaki araştırmaların şimdiden başlamış olduğunu ve yö kında Danaklie mınkalakasında araş- tırmalara başlanacağını kaydetmek- tedir.