2 Mayıs 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 Mayıs 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 basış A K > A M 2 “basış CUMARTESİ — 2 MAYIS 1936 Sene 18 — No. 6299 — Fist her yerde 5 kuruş Habeş imparatoru bugün kaçtı Habeş İmparatoru memleketini terk etmek için bugün yola çıktı Imparator trenle Cibutiye gidiyor, Ital-18 od yan piştarları Adisababaya yaklaşıyo şehirde kargaşalıklar çıktı Londra 2 ( Radyo) Reuter ajansından: Habeş imparatoru memleketini terk için Adis Ababadan trenle Cibutiye gitmiştir. Yanında impa- ratoriçe ile veliahtın da zannolunmaktadır. Bu haber, Adis Ababadaki Ingi- liz sefiri tarafından Londraya gelen saat üçte : telgraflarla da teyid edilmiştir. Adis Ababadan dört mil uzakta bulunduğu bulunan İngiliz sefarethanesi as- kerler tarafından muhafaza altına alınmıştır" Ingiliz ve ecnebi tebaa- (| ları setarethaneye iltica ediyorlar. | Son dakikada Adis Ababada kargaşalıklar E pişdarları Adis Ababaya yaklaşıyorlar. çıkmıştır. / Italyan Cenub cephesinde Habeşler son müdataği hatlarına çekildiler GA (KANE Şimal cephesinde Italyanlar . Adis Aba- baya 100 kilometre o kadar yaklaştılar Deer e a, Ye Habeşistanda şimal ye cenup cephelerini ve Habeşlerin çekildikleri , Ciciga - Harrar hattını Londra | (Akşam) — Sassabanehi terke mecbur olan Habeş kuvvetleri şimale, Ciciga ile Harrar arasındaki mevzilerine çekiliyorlar. Bu mevziler cenup' cephesinde Habeşlerin son mü- “ dafan hatlarıdır. Söylendiğine göre bu hat Sassnbaneh hattından çok müs- tahkemidir ve Habeşler asıl Tnukave- metlerini burada göstereceklerdir. Sassabaneh önündeki muharebe 14 nisandan 30 nisana kadar 16 gün sür- müştür, Binaenâleyh Habeşlerin yeni hatta daha uzun müddet sebat ede- cokeri tahrsin ediliyor. Habeşler Ciciga - Harrar hattında bozulacak olurlarsa cenuptan gelen al Grazyani ile şimalde - Dessie- an sol cenahı ir te ola arasında kalacaktır. ÂDİS ABABA YOLUNDA andra 1 (Akşam) — İtalyan piş- z Gla edimi gösterir harita darları Adis Ababadan 100 kilometre mesafededir. İtalyanlar şimni cephe- sinde pek az mukavemete maruz kalı- yorlür. İtalyanların Adis Ababayı iş- gal ettikleri hakındaki haber doğru değildir. İtalyan propaganda nezareti de bunun doğru olmadığını beyan et- miştir. Romaâdan gelen haberlere göre Adis Ababanın ancak gelecek hafta için- de işgali bekleniyor. Roma I — Adis Ababa üzerine yü- rüyen kuvvetler yavaş yavaş İlerliyör- lar. Yol çok arızalı ve bozuktur. İtal- yan askerleri esas yoldan başka daha uzun bir yolu takip ediyorlar. Yerli asker bu yolda otomobil yolu boyun- ca ilerlemektedir, İTALYAN TEBLİĞİ 5 Roma 1 — 200 numaralı resimi teb- sahilde) Habeş imparatoru Fransaya gelecekmiş? Şimdiden Tannes şehrin- de bir villâ kiralamış Paris I — Habeş İmparatorunun tayyaresile İtalyada karaya inen tay- yarecisi U, Dronillet Matin gazetesinin Romadaki muhabirine şu beyanatta bulunmuştur. — «Negüşün bir İngiliz tay- yaresi ile Kenyaya nakledildiği ve kendisini oradan alıp götüreceğim diye iddia edilmişti. Bu idda esâssiz- dır, Vazifem mağlüp hükümdarın ya- nına gitmek ve belki de alıp kendisini Fransanın conubuna getirmekti, İmparator İtalyanlara teslim ol- mayacak, lüzum görünce Fransaya gidecektir.» Rivayete .göre Habeş imparatoru Fransaya geldiği zaman âllesile bera- ber oturmak için Cannes şehri civarın- da bir villâ Mâ kiralemıştır.,. Faydalı yağı dalı yağmurlar Konya, ; Bolu ve Muğla havalisine bereketli yağmur yağdı Konya | (A.A.) — Çoktan beri yağ» mura hasret çekmekte olan Konyaya dün bereketli yağınurlar düştü, Yağmur gifçileri derecesiz sevindirmiştir. Bolu | (A:A.) — 25 hit.ndan beri beş gündür aralıkla yağan faydalı yağ- murlar vilâyetin ker tarafında çifçiyi se vindirmiştir. Bu yıl vilâyet içinde geçen senelerin kuraklığından korkan çifçi eki- me müsajd giden günlerde boş tarla bı. rakmnayarak ekmiştir. Bu yağmurlar ünde ekilen ekinleti birden bire büy müş ve feyzlendirimiştir. Bir afet olmaz- sa buğyıl Bolu vilâyeti bol mahsule ka- | “vukucaketır. Moğla | (A.A) - » Yağmurlar. bilhassn kır. ürünlerine ve kırda ekilen tütünlere çok faydalı olmuş» || - Son günlerde ilin | her tarafında faydalı yağmurlar vardır. | Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24245 ( Matbaa) - 20113 ( Klişe) BOĞAZİÇİ Boğaziçinde aylığı 4 liraya 12 odalı yalılar alı eski sefaret bina- rlarının seneliği S00- 400 lira Son zamanlarda herkesin dilinde- | dir: «Boğaziçi * sönüyor.. Koca koca yalıların kirası akla hayret verecek de- rTecede düşük! deriz. «Şirketi Hayriye» Boğazdaki bütün kiralık yalılar, kiralık köşkler, kiralık -evler üzerinde bir tedkik yapmıştır. Bu sene kiralık olan yalıların, köşklerin, evlerin kaçar odalı, kaçar para oldu- ğunu gösleren bir de küçük risale neşrelmiştir. Bü risaâleye nazaran Boğazda yalı- | Yar, köşkler son derecede ucuzdur. Yapılan bu tedkike göre Boğazın köşk ve yalı cihetinden en ucuz yeri Çen- gelköyüdür. Burada 12 odalı büyük yalıların ay- lık kirası dört, 15 odalı köşklerin kira- sı 8 liradır. Çengelköyünden > başka Kireçburnunda da yah, köşk fiatleri çok ucuzdur. Bu risalede vaktile Kireçburnunda sefarethane olarak kullanılan bir kaç bölüklü yalının seneliği 300 lira ola- ark gösterilmektedir. Kireçburnunda seneliği 25 Ilraya 30 liraya olan köşk- Güzel Boğaziçinden bir görünüş: Kandilli | rının senelik kiraları da 400 liradır. ler vardir. Bu sene İstinye ve Emirgân da çok rs SÖNÜYOR ucuzdur. 11 odalı mobilyeli meşhur yalılar İstinyede 30 liraya verilmek tedir. Beş odalı yalıların kirası 10 Ii- radır, Emirgânda ise 10 odalı 15 liraya ki- raya verilen köşkler vardır. Bu sene Bebek ve Rumelifisâr da çok ucuzdur, Rumelihisarında 6 odalı ya- kılar 13 Hraya kiraya verilmektedir, Bebekte 77 odalı 20 lira kiralı köşkler vardır. Arnavudköyünde üç katlı bir apar- tımanın bütün binasının kirası 70 liradır. Yine Arnavudköyünde 7 oda” 20 liraya, Ortaköyde -& oda 20 YHiraya verilmektedir. Büyükderede 6 odalı 80- neliği 120 liraya evler vardır. Risalede Büyükderede üç odalı bir evin yıllık kirası 50 lira olarak göste- rilmektedir. Yine bu tedkikte Büyük- derede 18 odalı otellerin yazlık kirası 800 lira olarak görü Büyükde- | YUZ, rede gene 18 odalı eski sefaret binalar Kiraların bu kadar düşüklüğü de i gösteriyor ki zavallı Boğaziçi gittikçe p sönmektedir,