4 Mayıs 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Mayıs 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Adis Ababada karı- şıklık ve yangın şid- detle devam ediyor. , Sene 18 — No. 6301 — Fiatı her yerde 5 kuruş Italyanlar bugün Yangın, yağma, tüfek ateşi bütün şiddetile devam Başta saray olmak üzere birçok binalar! ediyor yağma edildi ölenler pek çok Londra 3 (Akşam) — İmparatorun Adis Ababadan hareketinden sonra hükümet erkânı mühim evrak ve ves ı alarak garbe, Habeşistanın ru hareket etmiştir. Gece- ıdaki faaliyet ve nazır eti derhal duyulmuş ve lar başlamıştır. Bir kaç âh deposuna hü- a ateş etmişler, diğer taraftan yağmaya başlamışlardır. dan sonra çarşılardaki dükkânların ve hususi evli ağmasına başlan- mıştır. Şehirde polis namına hiç bir Şey kalmamış, kimse bu yağmacıları durdurmağa teşebbüs (o etmemiştir. Yağmacılar mağazalarda buldukları elbiseleri giyerek Avrupalı kıyafetine girmişlerdir Yağma ve devam « dev; ederken şehrin merkez da yançın çıkımıştır. Yangını yağma- (Devamı 4 üncü sahifede) lâh sesleri bütün gece Sabahleyin a sın» | GIA, Imparator ikim olacak Bir rivayete göre veliahd, bir riva- yete göre Mene- liğin hafidi Paris 3 (Akşam) — Buraya gelen haberlere göre Habeş im- paratorunun büyük oğlu Adis Ababada kalmıştır. İtalyan kuv- vetlerine mutavaat ederek impa- rator ilân edileceği söyleniyor. Fakat buraya gelen haberlere göre İthiyanlar geçende ölen eski imparator Liç Yassonun amcası ve Meneliğin hafidini im- parator ilân edeceklerdir. Esasen bu imparatorun. hiç bir salâhi- yeti olmıyacaktır. M. “itülesko Balkan konferansına iştirak ediyor Boğazlar meselesi ruznamede yoktur. Fakat konuşulması muhtemeldir. B. Tevfik Rüştü çarşambaya Viyana ve Parise gidiyor Belgrad 4 (Telefonla) Elden hususi muhabirimizden: Ro- manya dış işleri bakanı M, Titülesko, bu sabah buraya gelecektir. Balkan andlaşması konseyi de bu sabah saat 10,5 da harlelye nezaretinde toplana- cak ve iki gün sürecektir, Konferansta alelümum Balkanları alâkadar eden meseleler, ve 11 mayıs- ta Cenevrede Loplanacak olan Millet- | ler cemiyeti konseyinde müzakere edilecek olan - İtalyan - Habeş harbi ve. Ren gayri askeri mıntakasının İş gali gibi Avrupa sulhunu tehdit eden | meselelerde Balkan misakına dahil devletlerin takib edecekleri hatlı ha- reket görüşülecektir. BOĞAZLARIN TAHKİMİ MESELESİ Boğazların tahkimi meselesi Bal Belgrada | kan konferünsı ruznamesinde yoktur. Fakat bu görüşmeler esnasında mev- zuu bahsolması ihtimalden uzak ta değildir. Herhalde rüznamede bir madde halinde böyle bir mesele yok- tur, Balkan konferansı itilâf devletleri caktır. HARİCİYE VEKİLİMİZ PARİSE GİDİYOR Hariciye vekilimiz B. Tevfik Rüştü Aras, ağlebi Ihtimal çarşamba günü buradan Viyana ve Parişe gidecek ve 11 mayısta Cenevrede toplanacak olan Milletler cemiyeti konseyinde buluna- caktır. (Devamı bitince küçük konferansı (oplana- Ti nei, sahifede) PAZARTESİ — 4 MAYIS 1936 Habeş imperatoru Cibutiye vardı, bir İngi- liz harb gemisine bindi. Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) Adisababada İstanbul Türk kuşuna ilk kadın âza yazılan bayan Münevver Başar ve dün plânörler etrafında toplanan kalabalık Romanya notamı- za müsbet cevab verdi Talebimizi en dos- tane bir hisle tet- kike hazırdır Belgrad 4 (Telefon- la) — Hususi muha- birimizden: Romanya hükümeti, Boğazlar meselesi hakkındaki İ notamıza müsbet ce- vap vermiştir. Bükreş hükümeti, cevabında Türkiyenin talebini en dostane bir hisle tetkik ve mü- zakere etmeğe hazır bulunduğunu bildir- miştir. K. Habeş hükümeti harbe devam edecek Nazırlar ve evrak içeri- lere nakledildi. Ingiliz sefaretinin de hükümeti takib edeceği söyleniyor Londra 3 (Aşam) — Habeş nazır- larının Adis Ababadan. içerilere doğ- (Devamı 4 üncü sahifede) Türk kuşunun İstanbul şube- I si dün Beyazıdda üniversitenin ar- kasında meydanda yapılan merasim- le açılmıştır. Merasim saat üçte ola- caktı, Halbuki saat bir buçuktan iti- bateri meydanı binlerce kişi doldur- müştu. Bir köşede hitabet kürsüsünün Üüs- tüne Atatürkün büyük bir heykeli konmuştu. Meydanda üç plânör, yâr ni motörsüz tayyare duruyordu. Bunlar Başlangıç 1, Başlangıç 2, Başlangıç 3 plânörleri idi, Bugün meydanda yapılacak plânör tecrübelerini idare etmek için Anka- radan muallim bay Savninin riyaseti altında 3 mütehassıs ve genç muni- lim gelmişti. Bu üç mütehassıs paraşüt ve plâ- nör hocalaridi. Bunların arasında bay Hikmet Ankarada 2,000 metre ir- tifadan paraşütle atlamıştı. Bay Rüs- tem gene Ankarada 23 kere büyük | paraşüt atlamaları yapmıştır. Merasime Fatih hava kurumu bas- kanı bay Nureddinin bir nutku ile başlanmıştır. Bundan sonra genç bir talebe ateşli bir nutuk söylemiştir. Nihayet mütehassıs bay Savni bir kaç söz söylemiş ve meydandaki plâ- nörler üzerinde davetlilere izahat ver- miştir. Bundan sonra plânörlerden birine redeni âtlayan bay Hikmet zıplama uçuşlar yapmıştır. Büyük ve uzun bir telile çekilen plânör havada süzülür- İ ken halk şiddetle alkışlamıştır. i 'Tecrübeden sonra. halk plânörlerin binen ve Ankarada paraşütle 2,000 met-| Türkkuşunun Istanbul şubesi dün açıldı Gençler arasında havacılığa rağbet çok fazladır, dün ilk kadın âza yazıldı | Türk kuşu muallimlerinden bay Savni etrafına toplanarak onları uzun uzun seyretmiştir. Dün Türk kuşuna ilk kadın üye olarak bayan Münevver Başar adında bir'Türk bayanı kaydolunmuştur. Ba- yan Münevver Başara sorduk — Uçacak'mısınız, 'paraşütle atla- yacak mısınız?.. — Tabii bütün emelim, en büyük arzum uçmaktır. 'Türk kadını her sa- hada olduğu gibi havada da kendi- sini gösterecektir. Ben havada ilk tayyareyi gördü- ğüm gün — «Ah ben de üçsam!.» demiştim. Bu benim hayatta en büyük arzular rım arasına geçmişi l (Devamı 4 üncü sahifede) Belediyenin daveti üzerine, geçen gün Dağcılık kulübünde toplanan heyetin hazırladığı (1936 Festivali) programı: NİŞ Gtomobil yarışı!... ISıhhi imdat otomobilleri ta" rafından | Kaplumbağa yarişil.., Tramvay şirketi tarafından | Apartıman yarışı!... IMeşhür döktorlar tarafından) Çene yarışı!.. (Edebiyatçılar tarafından) a Ulusal musiki?!,., lİstanbul rı tarafından | radyosu sanatkârla- | KA kam— Karaköy köprüsü tarafından) Sail mke ğe ma İ (Arkan vari